2022-05-14, 12:07
Medlem
Kommer sossarna stå kvar i positionen om att stödja kommunistiska kurder som utför terrordåd?
Bryr de sig mer om denna grupp än vad de gör om svenska folkets säkerhet?
Citera
2022-05-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Anledningen är att Sveriges flyktingpolitik har gjort Sverige till ett hem för PKK och terroristgrupper enl Turkiet

Blir vi ensamma utan NATO och en mumsbit för Ryssland nu?

https://www.expressen.se/nyheter/direktrapport-senaste-nytt-om-sakerhetslaget/

Ha ha Inte ens Turkiet vill ta i oss. Som man bäddar får man ligga. Hur ska politikerna förklara det här? Först nedmontering av försvaret, sedan 2 miljoner muslimer in (allt är frid och fröjd det är bara rasister som tycker annat) och nu får vi inte hjälp att försvara oss.
Citera
2022-05-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Kommer sossarna stå kvar i positionen om att stödja kommunistiska kurder som utför terrordåd?
Svaret är Ja!

Sedan kommer man säga att man har varit naiva eller att man inte såg det komma.
Citera
2022-05-14, 12:22
Medlem
doncroces avatar
Citat:

Ja, större chans med uppslutning runt Özz Nujen än att han offras!
Kurdernas sak är vår!!
Citera
2022-05-14, 12:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ja tex alla grå vargar, turkiska islamfascister som sitter i centerpartiet och miljöpartiet.... 🤔

Sen är det väl den vanliga kohandeln, erdogan vill passa på att tjäna nått på att släppa in Sverige.

Och att V öppet är emot Nato pga kurderna. Det är väl egentligen själva orsaken till utspelet.

Återigen blir Sveriges riksdag en spelplan för utländska intressen, kurder vs turkar, amerikaner vs ryssar osv.

V framstår nu som en intresseorganisation för pkk. Sen har vi andra partier som företräder andra. SD företräder svenskarna, lite ovanligt i riksdagen.
Statsministerposten blev en dyr Kakabaka visade det sig ..
Citera
2022-05-14, 12:33
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Du är duktig att hitta på och komma med önsketänkade som påståenden märker jag och tyvärr mindre duktig att faktiskt kolla vad som gäller.

Att återkallelse av medborgarskap i princip inte är tillåten enligt svensk rätt framgår av 2 kap. 7 § regeringsformen. Enligt detta stadgande gäller som huvudregel att ingen medborgare som är eller har varit bosatt i riket får berövas sitt medborgarskap i annat fall än då han samtidigt, efter uttryckligt samtycke eller genom att inträda i allmän tjänst, blir medborgare i annan stat. Vidare gäller att vissa undantag får föreskrivas, bl.a. avseende barn under arton år.

https://lagen.nu/1974:152#K2P7

Det stämmer. Jag är inte jurist och jag plöjer inte lagtexter eller tolkar dessa innan jag skriver. Däremot så har jag under årens lopp noterat hur lättvindigt staten bryter mot svenskt lagstiftning när det passar å andra sidan hur man hårdrar det i absurdum när passar. På samma sätt struntar man i internationella avtal när det passar och gömmer sig bakom dessa när de syftena önskas.

Lagtexten är ingen absolut text som täcker upp alla potentiella händelser utan det är upplagt för tolkningar. Det mesta kan nog passera genom vanliga kanaler men särskilda fall eller nyckelfall kanaliseras upp i systemet till HD och allt sker under Hilda och Rubens övervakning.
Citera
2022-05-14, 12:45
Medlem
L3nn4rts avatar
Turkiet kommer att låta oss gå med.
Citera
2022-05-14, 12:47
Medlem
analkings avatar
Citat:
Regejingen den feministiska åberopar alla människors lika värde. Dvs en kurd har samma rättigheter som vilken svensk som helst i sverige. Dock ej samma skyldigheter
Citera
2022-05-14, 12:50
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det stämmer. Jag är inte jurist och jag plöjer inte lagtexter eller tolkar dessa innan jag skriver. Däremot så har jag under årens lopp noterat hur lättvindigt staten bryter mot svenskt lagstiftning när det passar å andra sidan hur man hårdrar det i absurdum när passar. På samma sätt struntar man i internationella avtal när det passar och gömmer sig bakom dessa när de syftena önskas.

Lagtexten är ingen absolut text som täcker upp alla potentiella händelser utan det är upplagt för tolkningar. Det mesta kan nog passera genom vanliga kanaler men särskilda fall eller nyckelfall kanaliseras upp i systemet till HD och allt sker under Hilda och Rubens övervakning.

"Rules for thee but not for me"
Citera
2022-05-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Sveriges befolkning kan inte ta hänsyn till din plus några tills "folkvilja" om en "votering". Du menade kanske folkomröstning. Jag ville inte gå in i NATO, men Pruttler ger mig inget val. Hade han hållit sig lugn och hållit käft så hade frågan inte varit på bordet. Nu vete fan om det här slutar innan varannan ryss är slaktad och landet uppdelat och styrt av ledare med en smula kompetens.
Sverige är en demokrati men de politiska partierna gör allt för undvika folkviljan. Man ingår överenskommelser som helt urvattnar röstresultaten. Nu har man bestämt att ett NATO inträde inte kan avgöras av svenskarna. Din inställning är då rätt skrämmande. Vilka fler livsavgörande frågor behöver inte folkvalda ta hänsyn till? Varför ska jag rösta öht om jag inte kan påverka något eller blir avhänd rättigheten att påverka något så avgörande.

Att hoppet nu står till att Turkiet inte ratificierar sveriges nato-ansökan visar hur man vrängt folkviljan till oigenkännlighet. Jag har inte röstat för vare sig mångkulturen eller NATO och att jag nu hoppas på Turkiet med sin despot är helt sjukt.

Hoppas du inser att om Sverige tas upp i NATO, kommer vi få strida överallt i Världen där dollar hegemonin hotas. Vi är redan an vasallstat till USA men med NATO kommer vi få offra både i liv och skuldsättning. Så jag hoppas verkligen Erdogan kastar ut ludret Linde och sätter stopp för vansinnet.
Citera
2022-05-14, 12:51
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttler
Så här ska det ju inte gå till.

Det är ett helt jävla under hur vissa länder ser på det där med samspel.

Nu har dock inte Turkiet sagt nej. Det är bara Svenska tidningar och public service överdriver.

Vad han bokstavligen sa är:

""Vi följer utvecklingen, men … vi är inte i en positiv sinnesstämning. Ty, under tidigare år begick de administrationer som föregick oss ett fel angående Grekland och Nato, och ni känner till den hållning som Grekland, med Nato i ryggen, har intagit mot Turkiet. Vi vill som Turkiet inte begå ett andra misstag i denna fråga. Dessutom är de skandinaviska länderna, dessvärre, så som gästhus för terrororganisationerna. PKK, DHKP-C har boat sig i Sverige, i Holland, samt, och då skall jag gå ännu längre, att de till och med har plats i parlamenten där borta. Och i det perspektivet är det inte möjligt för oss att se positivt på det."

Alltså han sa att han inte ser positivt på det. Jävligt stor skillnad mot hur public service formulerar det.
Citera
2022-05-14, 12:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Superfestligt om Turkiet avslår NATO-ansökan.

Då dras brallorna ner på Sveriges genom tiderna mest eländiga regim.

Jag hoppas faktiskt Turkiet röstar nej. Tror det skulle ge Sverige och medborgarna en rejäl knäpp på näsan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in