2022-05-13, 17:16
Medlem
Ska vi börja hata mot Turkiet och Erdogan nu och kalla folk som ifrågasätter narrativet för turktroll?

Annars är det ändå lite roligt att Turkiet får uttala sig om Sverige ska få vara med i Nato eller inte, men inte det svenska folket.
Om ni natorunkare inte ser ironin i det, så är ni dummare än vad jag trodde.

Att Sverige och dess politiker agerar dörrmatta åt globalisterna är inget nytt och hela denna situation har bara bevisat detta faktum ännu en gång.
Att sedan så många av er hejar på det hela är bara sorgligt.

Vad hände med svensken egentligen? Hur blev ni så här?
Citera
2022-05-13, 17:18
Bannlyst
Saken är Nato kommer inte försvara oss om vi inte är med...Fattar ni inte?
Kommer bli som Ukraina fast här.
Helt efterblivet hur ni kan tycka vi inte ska gå med.
Ryssland kommer ta Gotland och östersjön.
Adios muchachas.
Citera
2022-05-13, 17:18
Medlem
Dagens Turkiet uppfyller knappt dom kriterier som krävs för inträde i NATO.
Citera
2022-05-13, 17:19
Bannlyst
Vi har redan ansökt, Ryssland hatar oss för att vi ens försöker.
We`re fucked!!.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lamron
Adios muchachas.
Att NATO inte kommer gå in ett krig mitt Ryssland om de anfaller Sverige som ickemedlem av NATO förstår nog alla.
Citera
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich
Erdoğan har varit på kollisionskurs med USA sedan CIA med hjälp av Gulen-anhängarna försökte sig på en statskupp. USA skyddar denna Gulen. Turkiet har inlett samarbete med Ryssland och Putin var den första att ringa Erdoğan för att stöda honom under statskuppen.

Turkiet har inget intresse av att det blir eskalerande konflikt i norra Europa med natoländer inblandade, då Turkiet riskeras att dras in i ett krig mot Ryssland som Turkiet förstås inte har nått intresse av att bli inblandat i.

Ej heller önskar Erdoğan ha fler terrorsitsympatisörer i NATO.

Inget talar för att Erdoğan kommer att ändra sig och släppa in Sverige.

Jo han kommer att ändra sig, 100% säkert.

Eller nödvändigtvis kommer han inte ändra uppfattning, men Turkiet kommer säga ja till Swe och Fin.
Citera
2022-05-13, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Att NATO inte kommer gå in ett krig mitt Ryssland om de anfaller Sverige som ickemedlem av NATO förstår nog alla.

Jo men hur fan folk tycker det är bra att vi inte kommer med är ju helt åt helvete.
Citera
2022-05-13, 17:24
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarie.Hybris
Haha, vilken sjuk och upp och ned vänd värld vi lever i just nu.

Erdogan kan bli vår räddare i nöden och stoppa ett svenskt NATO-medlemskap och Putin har satt tvärstopp för USAs framfart och påskyndat kollapsen av den liberala världsordningen.

Vem hade trott att dessa banditer skulle vara de som förhoppningsvis räddar oss från globaliseringen. Inte jag iallafall.

Ja, jag har inte mycket gott att säga om Erdogan. Men det här gjorde han bra faktiskt, även om det inte var hans intention. Varför ska vi vara en simpel lydstat och militär språngbräda åt NATO? Den här konflikten är faktiskt USA:s fel. Tänk om situationen hade varit på svensk mark.
Om Ryssland hade avsatt Sveriges statsminister genom en statskupp och placerat en prorysk statsminister istället. Vem hade då klandrat USA om de hade ingripit militärt här då? Vi får inte glömma att Ukraina hade en prorysk president (Janukovytj) innan Maidan-revolutionen 2014. En revolution som hade fullt stöd från Obama-administrationen.
Citera
2022-05-13, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamron
Adios muchachas.

Nato behöver inte "försvara" något annan medlem i händelse av krig mer än med vapen ändå, då detta inte står i något kontrakt. Så vi skulle ändå kunna bli ett Ukraina då förutom att det är UK som har lovat att skicka hjälp till oss militärt.
Citera
2022-05-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Då sitter vi på fisens mosse

Det gör vi redan.
Tacka alla flyktingvurmare för detta när ryssen anfaller.
Welcome refugees!
Welcome to Putin country.

Sverige skulle i princip kunna bli ett land där Ryssland testar vad som händer om dom anfaller.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Detta var väntat.

Även Bulgarien säger nej till Sverige. Kroatien och Ungern är tveksamma.

Även om Sverige får gå med i NATO till slut så kommer detta att bli en mycket långdragen process.

Vi snackar många år av förhandlingar. Jag är övertygad om att detta kommer att skita sig.
Vi blottar oss därmed för ingenting. Bra jobbat

Säger Bulgarien nej också nu? Inte förvånande med tanke på att deras president för några veckor sedan sa att det var dåligt med alla sanktioner mot Ryssland har jag för mig.

Att Kroatien är emot vår ansökan är väldigt märkligt kan man tycka. Ett land som gick med för att man var rädd för "stora stygga" Serbien men kan alltså inte förstå att t.ex. Finland ansöker av samma anledning med skillnaden att Finland är granne med ett mycket större hot. Själviskt agerat med tanke på att Kroatien levt gott på alla EU-pengar senaste åren och inte behövt göra någon motprestation för att få det så gott. Under migrantkrisen byggde landet stängsel mot Bosnien och skeppade vidare alla migranter som kom in i landet till resten av EU och både Sverige och Finland godkände deras ansökan till EU.

Citat:
Ursprungligen postat av uea
Kanske det blir en ny sorts ”baltutlämning”.

I synnerhet kurd- och PKK-frågan skaver i den turkiska regeringens relation till Sverige, enligt Levin. Han tror att svenska utvisningar av PKK-knutna personer, och generellt hårdare tag mot PKK, kan finnas på Erdogans önskelista.

Levin har svårt att se att Erdogan går så långt som att lägga in ett veto – men tillägger att ”man ska aldrig säga aldrig”.

Baltutlämningen handlade om återförandet av baltiska soldater från Sverige till Sovjetunionen 1946. I andra världskrigets slutskede flydde 2 700 tyska och 167 baltiska soldater som deltagit i striderna på den tyska sidan från de baltiska staterna till Sverige.

Även om jag inte vill ha några terrorister på svensk mark så hoppas jag inte att Sverige gör några eftergifter till Turkiet. Det ska kosta att utpressa såsom Erdogan gjort i flera år nu.
Citera
Medlem
Akacia2050s avatar
Sveriges regering är dåligt styrd och man undrar om de verkligen tar beslut nu klartänkt. Först skickar de vapen och sedan är det dags för nato-medlemskap. Jag tror inte Ryssland har för intresse att ta Gotland. Putin för ändå krig han verkar kunna motivera med några slags moraliska grunder. Sverige behöver deportera och rusta upp försvaret om man tänker långsiktigt. Sverige kan bli ett instabilt land, vi har redan en stor missnöjd befolkning. Även om jag ser deportering som något som är svårt att utföra i praktiken utan övergå till fascism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in