• 2
  • 3
2022-05-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Göteborgs Rapé var det man började med typ i tonåren, smakar mest enbär och är utmärkt nybörjarsnus.

Idag är det General eller Grov portion som gäller.

Har provat på Kronan vit tidigare och nu Rapé. Tycker hittills Rapén funkar bättre.
Citera
2022-05-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Håll dig borta från skiten. Önskar jag aldrig hade börjat. Finns inget positivt alls med det egentligen vad jag kan komma på.
Nu har jag redan bestämt mig för att pröva på och jag vet konsekvenserna. Tänker också att jag ska bara snusa då och då för känslans skull.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Fast TS använder ju redan nikotin, och då är det knappast någon större förlust att gå över till riktigt snus...

Ljunglöfs Ettan är det enda "moderna" snus värt namnet.
General smakar mest av allt bergamott, Rapé och alla dess kloner smakar citrus och lavendel och Grovsnus är formligen dränkt i rosenarom.

Nej, Ettan skall det vara om man vill ha ren tobakssmak. Göteborgs Prima tycker jag är bra i smaken, mörk tobak, nypon, cognac och lite rök, men det är väl finmalet för min smak tyvärr.

Då kanske det är bäst för mig att gå på de förstnämnda då jag försöker vänja mig vid tobakssmaken. Ettan verkar vara ett dumt val då.
Citera
2022-05-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ma2an
Har provat på Kronan vit tidigare och nu Rapé. Tycker hittills Rapén funkar bättre.
Ja Rapé är godare helt klart och var min favorit innan jag började uppskatta själva tobaksmaken så att säga och gick över till Grov portion.

Idag snusar jag dock General.
Citera
2022-05-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ja Rapé är godare helt klart och var min favorit innan jag började uppskatta själva tobaksmaken så att säga och gick över till Grov portion.

Idag snusar jag dock General.

Lundgrens. Vad tros om dessa?
Citera
2022-05-12, 20:12
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Att jag började med nikotin är något jag ångrar. Visst, jag tycker en Ettan lös är jävligt god, men det är fan inte värt priset att vara beroende.

Håller med, jag ville inte vara slav under en drog så jag la av tvärt efter flera års brukande.
Grov portion var det som gällde. Ibland festade jag till det med en riktigt stor prilla lössnus.
Rätt ofräsch den där vanan. Jag röker hellre en joint och tar en sup nån gång.
Citera
2022-05-12, 22:01
Medlem
Prova gör en egen snussats eller kör på express, då kan du själv välja smak samt reglera fuktigheten, så det inte rinner så mycket
Citera
2022-05-12, 22:06
Medlem
Att tvinga sig på tjejsnus bara för att, tjejerna är iof rätt heta, men du blir inte det. 😂
Citera
2022-05-13, 06:03
Medlem
Citat:
Jag vill börja snusa riktigt snus men får kväljningar bara jag känner lukten av tobakssnus. Vad ska jag göra? Tips på snus som man kan börja med för att vänja sig vid smaken? Tack

Varför vill du börja? För att passa in på arbetsplatsen? Nej, skit i det ett livslångt beroende och ett hål i plånboken.
Citera
2022-05-13, 14:09
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Lundgrens. Vad tros om dessa?
Grön Lundgrens tycker jag har typ samma doft som Rapé, alltså citrus och lavendel. Frugan snusar det. Gul Lundgrens är äcklig säger hon.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in