2022-05-12, 00:15
Medlem
Hyresvärden krävde flyttstädning som han skulle ta in . Flyttade ut 31 mars och nu har det gott 1 och halv månad sedan jag flyttade ut . Dom håller på att renovera huset . Men frågan er hur lång tid efter att jag har flytta ut kan han komma med krav att jag ska betala för det har ej fott någon faktura
Citera
2022-05-12, 00:40
Medlem
StonedMonkeys avatar
Det finns ingen tidsgräns dom gör att du helt plötsligt slipper betala för flyttstädningen, det står i ditt hyreskontrakt att du antagligen städar själv, eller betalar en firma som gör det. Eftersom du redan flyttat och det gått 1,5 månad borde du ha fått en faktura redan, men hyresvärden kanske valt att avvakta med att ta dit någon till renoveringen är klar. Oavsett kommer du behöva betala för det, så du borde kontakta hyresvärden. Kanske har du fortfarande möjlighet att själv åka dit och städa, då slipper du ju såklart betala men det är sjukt jäkla jobbigt att torka av lister, städa bakom spisen osv. så det är inget jag rekommenderar..
Citera
2022-05-12, 07:37
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Det finns ingen tidsgräns dom gör att du helt plötsligt slipper betala för flyttstädningen, det står i ditt hyreskontrakt att du antagligen städar själv, eller betalar en firma som gör det. Eftersom du redan flyttat och det gått 1,5 månad borde du ha fått en faktura redan, men hyresvärden kanske valt att avvakta med att ta dit någon till renoveringen är klar. Oavsett kommer du behöva betala för det, så du borde kontakta hyresvärden. Kanske har du fortfarande möjlighet att själv åka dit och städa, då slipper du ju såklart betala men det är sjukt jäkla jobbigt att torka av lister, städa bakom spisen osv. så det är inget jag rekommenderar..
Det är ju busenkelt.
Att rengöra i ugnen och skrubba mellan kaklet i duschen är det värsta om man bott där länge.
Tvätta mellanfönster är inte alltid så lajbans heller om man inte har bra grejer.

OnT: Varför måste TS städa efter hyresvärdens renovering?
Citera
2022-05-12, 07:42
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Det är ju busenkelt.
Att rengöra i ugnen och skrubba mellan kaklet i duschen är det värsta om man bott där länge.
Tvätta mellanfönster är inte alltid så lajbans heller om man inte har bra grejer.

OnT: Varför måste TS städa efter hyresvärdens renovering?

Ja det är ju inte hjärtkirurgi, men ts verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan, sen hör man ju (iallafall jag) rätt ofta att folk får anmärkningar på sin flyttstäd, så dom kan nog vara rätt petiga.. och jag är partisk för jag avskyr att städa (Jag gör det, såklart, klarar inte av bo i stök/smuts, men tycker det är skittråkigt).
Citera
2022-05-14, 09:59
Medlem
vantablacks avatar
När jag skulle flytta och hyresvärden skulle börja renovera efter min utflytt så behövde jag inte flyttstäda öht. Känns ju ganska orimligt att du ska åka och flyttstäda en lägenhet som renoverats efter att du flyttat ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in