2022-05-11, 13:21
Medlem
Jag har ENORMA mängder kycklingbröst-och-kycklinglårfilé hemma som jag tänker äta tillsammans med ris varendaste lunch ett tag framöver. Till den man behöver någon sås och jag tänker den japanska kikoman sojasåsen du hittar i liter.

Men jag undrar eftersom soja har dåligt ryckte kommer jag störa mina hormonnivåer som man om jag konsumerar denna östrogena böna gjord till sås eller vad tror ni?

Det är gott så därför vill jag gärna äta den såsen men inte om det slutar med fara för hälsan. Fara för testosteronet.

Vad tror ni?

Folk som kroppsbygger får gärna svara vad som är korrekt här.
Citera
2022-05-11, 13:23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orfilad
Jag har ENORMA mängder kycklingbröst-och-kycklinglårfilé hemma som jag tänker äta tillsammans med ris varendaste lunch ett tag framöver. Till den man behöver någon sås och jag tänker den japanska kikoman sojasåsen du hittar i liter.

Men jag undrar eftersom soja har dåligt ryckte kommer jag störa mina hormonnivåer som man om jag konsumerar denna östrogena böna gjord till sås eller vad tror ni?

Det är gott så därför vill jag gärna äta den såsen men inte om det slutar med fara för hälsan.

Vad tror ni?

Folk som kroppsbygger får gärna svara vad som är korrekt här.

Hur mycket tänker du använda per dag? En hel flaska eller?
-Ja, i så fall är det inte nyttigt oavsett om det där med hormoner stämmer eller ej.
Citera
2022-05-11, 13:24
Medlem
inningboxers avatar
Ibland är det väl ok, men äta det varje dag... ha så kul med dina tuttar.
Citera
Medlem
Sojasås är knappast något du behöver oroa dig för. Hade varit värre om du tryckte i dig kilovis med sojabiffar och liknande produkter dagligen.
Citera
Medlem
TheJackets avatar
Kikkoman är inte lika illa som Kinesisk soja har jag för mig. Dessutom behövs det ju inte särskilt mycket av den imo. Hade varit värre om du åt sojaprotein istället för kyckling....
Citera
2022-05-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Hur mycket tänker du använda per dag? En hel flaska eller?
-Ja, i så fall är det inte nyttigt oavsett om det där med hormoner stämmer eller ej.
Nej inte en liter! Kanske två kanske tre matskedar sojasås.

Citat:
Ursprungligen postat av inningboxer
Ibland är det väl ok, men äta det varje dag... ha så kul med dina tuttar.
Du menar att jag kommer utveckla kvinnobröst om jag använder detta? Därför jag ställer frågan för jag vet inte själv vad det har för påverkan.

Citat:
Ursprungligen postat av NonComposMentis
Sojasås är knappast något du behöver oroa dig för. Hade varit värre om du tryckte i dig kilovis med sojabiffar och liknande produkter dagligen.
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Kikkoman är inte lika illa som Kinesisk soja har jag för mig. Dessutom behövs det ju inte särskilt mycket av den imo. Hade varit värre om du åt sojaprotein istället för kyckling....
Soja i annan form konsumeras ej. Anledningen att jag ställer frågan är för att den är så god och enkel att dutta över ris och kyckling bara. Smakar maten gott.

Men inte tillräckligt gott för att förstöra hälsan. Jag gör annat för att öka mina t-nivåer då ska inte detta komma in och förstöra. Vilket jag fortfarande inte vet om den gör eller ej?
Citera
2022-05-11, 13:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orfilad
Nej inte en liter! Kanske två kanske tre matskedar sojasås.

Du menar att jag kommer utveckla kvinnobröst om jag använder detta? Därför jag ställer frågan för jag vet inte själv vad det har för påverkan.

Soja i annan form konsumeras ej. Anledningen att jag ställer frågan är för att den är så god och enkel att dutta över ris och kyckling bara. Smakar maten gott.

Men inte tillräckligt gott för att förstöra hälsan. Jag gör annat för att öka mina t-nivåer då ska inte detta komma in och förstöra. Vilket jag fortfarande inte vet om den gör eller ej?

Strunta i det.
Citera
2022-05-11, 13:52
Medlem
jewclaws avatar
Jag hade ett exakt likadant upplägg, utvecklade till sist kvinnobröst och eftersom jag är kroppsbyggare fann jag detta väldigt kontraproduktivt. Rekommenderas ej!

Är du tyngdlyftare och skiter i det estetiska? Kör på!
Men kroppsbyggare? Absolut inte..
Citera
2022-05-11, 15:02
Medlem
Jagersros avatar
Pröva Teriakisås !
Citera
2022-05-11, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Pröva Teriakisås !
Den har ju soja som huvudsaklig ingrediens
Citera
2022-05-11, 15:29
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Pröva Teriakisås !

Det är ju ungefär soja med lite smaksättare.
Citera
2022-05-11, 15:41
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det är ju ungefär soja med lite smaksättare.
Japp men den är djupare och fylligare i smaken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in