Citat:
Ursprungligen postat av
TheJacket
Haha tnkte ocks ppeka detta
Kanske kan halla med om det en del. Har inte vart i sverige mycket de senaste 20 aren. Men visst fanns det bra restauranger da med.
Da jag var hemma for ett antal ar sedan hittade jag allderles mycket pretentiost skit om jag ska vara arlig. Verkade som om alla restauranger skrot om vem som hade mest miljovanlig, organisk, etc. etc. handlade mest om vem som packade mest PC skrapord i menyn. Men maten smakade inget vidare. Och servicen ska vi inte prata om, vad som hant med den I sverige kan jag inte ens gissa mig till.
Nagot som var ganska lustigt att uppleva for nagon som lamnade landet for lange sedan var att da jag akte var plankstek nagot man at pa villa godthem, och nar jag kom tillbaka serverades det pa varenda pizzeria.
Men ater till detta. Problemet jag har ar att jag inte kan kopa Caj P. Eller "grillkrydda" enligt svenska principer har i USA. Sa jag behover skrapa ihop ett fungerande recept utan halvfabrikat.
Till historien hor ocksa att detta inte handlar om Michelin mat, utan om en nostalgi tripp mest for skojs skull. Vi ar ett gang med olika bakgrund som diskuterade "gammal" mat. Och kom fram till att vi ska skrapa ihop nagon form av 80's revival.