2022-05-09, 22:05
Medlem
Knickzs avatar
Designen laggar väldigt mycket och det beror på att loggan scrollar, går det att få en vanlig design som inte kräver mycket resurser?

Det behövs en bra design med samma flashback logga, så att flashback kan gå framåt istället för bakåt. Förbättring av designen skadar nog inte heller, En fräsch och ren design skulle locka fler medlemmar.

Vad tror admin?
Citera
2022-05-09, 22:09
Medlem
Knickzs avatar
Serverresurser lär minska om det är en bra design som laddar snabbt.
Citera
2022-05-09, 22:10
Medlem
psykoshippiens avatar
Flashback har extremt komprimerade & enkla koder som laddar väldigt snabbt, vad fan snackar du om?
Nuvarande design förändrades det till cirka 2018 har jag för mig, till det bättre i stort.
Citera
2022-05-09, 22:13
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Flashback har extremt komprimerade koder, vad fan snackar du om?
Nuvarande design förändrades det till cirka 2018 har jag för mig, till det bättre i stort.

Loggan som scrollar gör att sajten kraschar ibland, en bättre design laddas alltid snabbast i flera webbläsare. Kan vara på grund av no-script som vissa har installerat.
Citera
2022-05-09, 22:14
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knickz
Loggan som scrollar gör att sajten kraschar ibland, en bättre design laddas alltid snabbast. Kan vara på grund av no-script som vissa har installerat.
Aldrig varit med om en site-krasch på flashback, var dock rätt buggigt i början av nya designen.

Jag håller med om att den bör avvecklas, den där loggan. Förstör i android 5.
Citera
2022-05-09, 22:16
Medlem
Knickzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Aldrig varit med om en site-krasch på flashback, var dock rätt buggigt i början av nya designen.

Jag håller med om att den bör avvecklas, den där loggan. Förstör i android 5.

Det jag menar.

Men flashback har många besökare också, så servern är viktig att den tål hemsidan, vanlig logga for the win
Citera
2022-05-09, 22:18
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Det jag menar.

Men flashback har många besökare också, så servern är viktig att den tål hemsidan, vanlig logga for the win
Loggan (/img/2017/logo-top2.svg) är en del av navbar-brand. Som faktiskt är riktigt komprimerad, även den.
Citera
2022-05-09, 22:20
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Det jag menar.

Fast loggan renderas ju precis som resten av sidan i klienten, inte på servern. Ett resursintensivt gränssnitt är tungt för klienten, dvs browsern, inte servern, som ju bara skickar ut datat.
Och dessutom scrollar den inte, den ligger kvar i toppen, men krymper när du scrollar ned. Borde vara lätt för browsern, och ointressant för servern.

Men jag är ju inte webbsnubbe, men det kanske du är?
Citera
2022-05-09, 22:25
Medlem
Knickzs avatar
Jag tycker ändå designen bör bättras lite, och en nyare server borde fixas. Annars blir flashback rätt oseriöst om webbdesignen är dålig programmerad.

Den är för ljus temat och bakgrunden behöver bättras mer. Vad tror admin?
Citera
2022-05-09, 23:36
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Annars blir flashback rätt oseriöst om webbdesignen är dålig programmerad.
Du överskattar nog din egen förmåga att göra en sådan bedömning...
Citera
2022-05-10, 04:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Designen laggar väldigt mycket och det beror på att loggan scrollar, går det att få en vanlig design som inte kräver mycket resurser?

Det behövs en bra design med samma flashback logga, så att flashback kan gå framåt istället för bakåt. Förbättring av designen skadar nog inte heller, En fräsch och ren design skulle locka fler medlemmar.

Vad tror admin?

Byt till tema SFW. Då är loggan borta.
Citera
2022-08-21, 16:05
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:

Vad tror admin?

Bättre desigt och bättre uppbyggnad. I vissa uplösningar och i vissa textstorlekar så försvinner en del text och även en del inställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in