• 1
  • 2
2022-05-13, 01:43
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkm77
Är du vid liv efter det så är du en vinnare...

Precis, satsa på att inte dö.

Sen om du har en bred indexfond hos Nordea så har du ju också säkrat framtiden jävligt bra också. Har du sparat kvitton från renoveringar så du kan deklarera husförsäljning när det blir nödvändigt?

Men bättre att förekomma än att förekommas. Satsa på urangruvbolag redan nu. Du kommer bli väldigt rik!
Citera
2022-05-13, 13:26
Medlem
Hus på landet. Lär dig odla, att tro att du lär dig hjälper lätt hjälper föga,. Bättre att misslyckas när affärerna är fulla med mat än när de inte finns.

Om du totalt saknar moral och vill vara en lus så håll dig undan stridigheter och hoppa med den sida du tror vinner. Tänk på de där som typ rakade sk tyskhorors huvuden när de allierade kom fast att de inte gjort ett uns motstånd när tyskarna hade övertaget. Sådana ynkryggar lever ofta säkert.

Sen kan man undra ifall det uppstår någon ny elit vid stora förändringar? Jag tror att eliten ofta är densamma bortsett från när tsarryssland blev Sovjet.

I övrigt angående pilbågar... Mest dravel...

Pilbåge lär ju vara totalt värdelöst och dyrt. Köp en 22:a istället som är halvautomat och lär dig skjuta med den. För är det självförsvarssyfte så är du betydligt effektivare med en 22:a med ljuddämpare än nån jävla pilbåge som är tusen gånger svårare att lära sig skjuta med. Dock så kanske det är lättare att döda större vilt med en pilbåge men kan du inte spåra upp det när det förblöder så är även där 22:an att föredra.
Citera
2022-05-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Hus på landet. Lär dig odla, att tro att du lär dig hjälper lätt hjälper föga,. Bättre att misslyckas när affärerna är fulla med mat än när de inte finns.

Om du totalt saknar moral och vill vara en lus så håll dig undan stridigheter och hoppa med den sida du tror vinner. Tänk på de där som typ rakade sk tyskhorors huvuden när de allierade kom fast att de inte gjort ett uns motstånd när tyskarna hade övertaget. Sådana ynkryggar lever ofta säkert.

Sen kan man undra ifall det uppstår någon ny elit vid stora förändringar? Jag tror att eliten ofta är densamma bortsett från när tsarryssland blev Sovjet.

I övrigt angående pilbågar... Mest dravel...

Pilbåge lär ju vara totalt värdelöst och dyrt. Köp en 22:a istället som är halvautomat och lär dig skjuta med den. För är det självförsvarssyfte så är du betydligt effektivare med en 22:a med ljuddämpare än nån jävla pilbåge som är tusen gånger svårare att lära sig skjuta med. Dock så kanske det är lättare att döda större vilt med en pilbåge men kan du inte spåra upp det när det förblöder så är även där 22:an att föredra.

För det första: en pilbåge är mycket billigare i drift.

För det andra: en jaktspets från en pilbåge är många gånger mer dödlig än en kula.
Citera
2022-05-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
För det första: en pilbåge är mycket billigare i drift.

För det andra: en jaktspets från en pilbåge är många gånger mer dödlig än en kula.

Jag tvivlar på att en pilbåge är billigare i drift än ett kulvapen. Dödligare beror ju på avståndet och eldhastigheten. Missar du med bågen så sätter nog jag tre av fem skott i bröstet på dig.

En kaliber 22lr har nog med största säkerhet längre räckvidd och är mer effektiv på kortare och längre sträckor än en pilbåge.

Om pilbågar är så bra kan man undra varför inte ens lakota/siouxindianerna inte ens hade dem i slaget vid Little Bighorn typ 1876...

Sen kan man ju undra varför de slutade användas direkt när krutet kom? Givetvis för att det är enklare att skjuta med gevär än med pilbåge.

Jag skulle tro att jag är mer effektiv med en hagelbössa med pumpprepeter och slugammunition är om jag skulle börja skjuta med nån pilbåge hux flux.

Den är det inte det lättaste att skjuta liggandes med en pilbåge heller.

Tror att pilbågar är ganska värdelösa för att skjuta på bilar med.

Och nu jämför jag enbart pilbåge med 22:an och med hagel. Med en mauser 6,5 eller typ en Carl Gustav 1900 30-06 utklassar du fortfarande pilbågen på allt och då håller vi oss forfarande inom lagend gränser för vad jägare har hemma till rimlig peng.
Citera
2022-05-13, 19:50
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Denna tråden behandlar inte ämnet om eller huruvida det blir ett tredje världskrig eller inte!

I denna tråden antar vi att i står inför ett kommande tredje världskrig och hur man försäkrar sin egen framtid EFTER det.

Så vad har experterna att komma med för proffsiga analyser?

Om vi ponerar att världskriget kommer att stå öst mot väst och öst kommer gå segrande i framtiden dvs Kina/Ryssland, Iran mfl. Vinner, hur kommer framtiden se ut för oss som står på den förlorade sidan då?
Vi kommer förmodligen få se en hel omstrukturering av rikedomar. Blir det någon slags kommunism 2.0 a la Klaus Schwab ideologi eller kommer vi fortfarande ha någon form av frihet kvar? I så fall hur förbereder man sig bäst idag för att säkerställa sin framtid i den världen? Jag menar det kommer ju alltid finnas en elit som står ovanför pöbeln. Kan man ta plats där om man investerar rätt idag?

Andra scenariot då, väst vinner. Kommer det då vara status quo som råder? Eller kommer vi få se omstrukturering av rikedomar i den världen också? Och vad investerar man då idag?

Det blir ren fascism som i Sovjet och Kina. Gå med i säkerhetstjänsten och jobba dig uppåt. Säkraste vägen till en Datja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in