2022-05-09, 08:52
Avslutad
Jag gjorde ett par inlägg angående Ebba Buschs utseende i tråden Ebba Busch Thor - Partiledare KD/f.d. kommunalråd Uppsala kommun [/mod] som togs bort.

Jag har haft konversation med Evil Ed i PM som inte har lett någon vart, och nu har hans tid på 24 timmar att svara gått ut:

Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Citat:
Varför får man inte säga att Ebba ser ut som en baltisk hora? Vad är off-topic med det?

Mvh
Pecka

Vem har sagt att det är off topic?

/mod

Har du någon förklaring till varför inläggen försvann?

/Pecka

Papperskorgades som trams.

/mod

Varför är det trams att anse att Ebba Busch ser ut som ett baltluder?

Är ju en legitim åsikt.

/Pecka

Svarar du inte på detta inom 24-timmars fristen kommer jag att dra detta i Klagomål och kritik i metaforumet.

/Pecka

Evil Ed är sällan online, tar lång tid på sig att svara och verkar inte brinna för sin roll som moderator så det borde kanske ses över om det är dags att byta ut honom?
Citera
2022-05-09, 09:03
Medlem
AngieDs avatar
Men han kanske inte har annat för sig, du får väl ge det tid att invänta svar?
Men OT-reglen kan brukas hela tiden, ofta hittar de på en anledning till ot efter användaren hört av sig och gnäller om varningen. Släpp det och gå vidare, slösa inte din energi.
Citera
2022-05-09, 09:06
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
Men OT-reglen kan brukas hela tiden, ofta hittar de på en anledning till ot efter användaren hört av sig och gnäller om varningen. Släpp det och gå vidare, slösa inte din energi.

Bra idé inget att slösa energi på.
Citera
2022-05-09, 09:08
Avslutad
Citat:

Han har ju fått sina 24 timmar på sig att svara (mer till och med).

Har man så mycket annat om sig kanske man inte borde vara moderator?
Senast redigerad av Pecka- 2022-05-09 kl. 09:10.
Citera
2022-05-09, 09:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Bra idé inget att slösa energi på.

Om ingen klagar på felmoderering kommer problemet bara att bli värre.
Citera
2022-05-09, 09:14
Medlem
Citat:
Jo men du klagar bara på några inlägg som tagits bort, det sker hela tiden. Du har inte fått varning eller blivit avstängd, då borde du vara mer motiverad att klaga. Men slösa energi bara för det här är kanske överdrivet?
Citera
2022-05-09, 09:16
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Tror tvärtom faktiskt, många mods vill känna makt, och de får mer makt när folk gnäller. Tror om ingen slutar bry sig längre om varningar kommer "riktiga" varningar delas ut och inte massa varningar som bygger på moddens egna personliga värderingar som är uppenbart i detta fall.

Lite som att Paludan kommer sluta med bränna sina koraner när muslimerna ignorerar honom.
Citera
2022-05-09, 09:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Jo men du klagar bara på några inlägg som tagits bort, det sker hela tiden. Du har inte fått varning eller blivit avstängd, då borde du vara mer motiverad att klaga. Men slösa energi bara för det här är kanske överdrivet?

Det kan tyckas överdrivet och slöseri med tid, men det är bra att moderatorerna utmanas ibland och kanske får sig en tankeställare.

Mina inlägg var inte trams eller off-topic.

Evil Ed verkar dessutom helt blasé och borde ersättas med en mer engagerad moderator.
Citera
2022-05-09, 09:19
Avslutad
Citat:
Tror tvärtom faktiskt, många mods vill känna makt, och de får mer makt när folk gnäller. Tror om ingen slutar bry sig längre om varningar kommer "riktiga" varningar delas ut och inte massa varningar som bygger på moddens egna personliga värderingar som är uppenbart i detta fall.

Lite som att Paludan kommer sluta med bränna sina koraner när muslimerna ignorerar honom.

Folk som modererar för att känna makt borde omedelbart fråntas sin roll som moderator.
Citera
2022-05-09, 17:41
Medlem
Att påstå att EB ser ut som ett baltluder är vare sig trams eller OT i en tråd där bilder på henne publiceras och kommenteras.

Felaktigt beslut av mod enligt mig.
Citera
2022-05-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Att påstå att EB ser ut som ett baltluder är vare sig trams eller OT i en tråd där bilder på henne publiceras och kommenteras.

Jag antar att moderatorn ansåg att det var fult och vulgärt skrivet, en del reagerar på det.
Citera
2022-05-15, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Helt rätt beslut. Om jag skriver att du ser efterbliven ut o dy kir påsatt av en neger tycker du inte de är trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in