2022-05-08, 23:06
Medlem
Tja!

Var iväg för ett tag sen med blåsor på röven och lite rött på penis under förhud.

Doktorn var elak och stack hål med nål på blåsorna på röven och skrubbade sedan med nån liten skedliknande grej under förhuden i typ 2 minuter så de börja blöda! Fick världens jävla sårskorpa och efter det kom ett brev att det var bältros....? Nu sedan ett tag tillbaka så är ollon väldigt torrt.... Herpes? Varför sa han bältros? Varför skrubba så jävla mycket? Normalt eller ska jag anmäla?
Citera
2022-05-08, 23:19
Medlem
Skulle säga normalt! Han behövde ju få svabbat runt området för att få med ordentligt med celler.
Sen, rött och irriterat är oftast lättblödande.

Blåsorna på röven va nog både för diagnos + humant! Kan inte va gött med svällande blåsor som smätter när du ska sätta dig.
Citera
2022-05-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porrskadadihuve
Tja!

Var iväg för ett tag sen med blåsor på röven och lite rött på penis under förhud.

Doktorn var elak och stack hål med nål på blåsorna på röven och skrubbade sedan med nån liten skedliknande grej under förhuden i typ 2 minuter så de börja blöda! Fick världens jävla sårskorpa och efter det kom ett brev att det var bältros....? Nu sedan ett tag tillbaka så är ollon väldigt torrt.... Herpes? Varför sa han bältros? Varför skrubba så jävla mycket? Normalt eller ska jag anmäla?

Bältros/herpes zoster är olika namn på samma åkomma.
Citera
2022-05-09, 03:37
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Läkaren tog prover på dig för att skicka iväg till ett laboratorium.
Att det gjorde ont var för att du hade en infektion redan.

Om du har mer problem ska du höra av dig igen till vårdcentralen då du antagligen inte är frisk än.
Citera
2022-05-09, 09:03
Moderator
Maviels avatar
Har aldrig hört talas om att få bältros på kuken...

När du haft vattenkoppor som barn så ligger viruset kvar i kroppen och kan aktiveras. När det aktiveras får du blåsor och det kallas då bältros. Det är mycket smärtsamt. Så smärtan du upplever beror på det och inte på doktorns hantering...

Det finns inte mycket att göra åt det mer än att låta det ha sin gång. Det går över efter en 2-4 veckor.

En del har kvarstående smärta lång tid efteråt.

Men som sagt aldrig någonsin hört talas om att man får det på kuken.
Citera
2022-05-09, 11:32
Medlem
Juggernawts avatar
Anmäla för vad? Att han gjorde sitt jobb? Skärpning för i helvete och gå direkt till doktorn när kuken får utslag.
Citera
2022-05-09, 15:48
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Men du hade ju en exakt likadan tråd för två månader sedan? Den slängdes i papperskorgen och det kommer väl även denna att göras.

Men om det nu stämmer, har du inte fått svar eller gått tillbaka ännu? Att fråga samma fråga tre månader senare är ju lite konstigt om du nu har fysiska problem?
Citera
2022-05-09, 19:37
Medlem
EcoR1s avatar
Skulle tro att den skedliknande grejen var något verktyg för att samla ihop hudskrap att använda för svampodling på labb. I och med dina symtom antar jag att de ville utesluta att svamp var orsaken till problemet.
Citera
2022-05-10, 00:08
Medlem
Tvätta penisen med varmt vatten varje gång du pissar så slipper du infektioner. Hur oren är du?
Citera
2023-03-14, 20:07
Medlem
Känner någon igen apkoppor/bögkoppor/bögpest här
?
Eller är det vanliga skavsår ?
Konstigt att doktorn inte skrapade tungan också ?
Citera
2023-03-15, 16:24
Medlem
Jag har typ 2 herpes och vid skov så får jag inte alltid blåsor på kuken, faktiskt oftast en liten ansamling på mitt högra mittenfinger och röven. Detta kombinerat med nervsmärtor ut i bollarna och ofta smärtor vid beröring på huden här och där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in