2009-08-17, 23:16
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Späk
Blitzkrieg blepp ifrån -03:

http://www.megaupload.com/?d=NXK6UTV6

Nu har jag länkat till sex album med Onkel. Som jag skrev innan, så begär jag ingenting annat i gengäld än att ni fortsätter att sprida denna kulturskatt.

Sälla toner del 2 och 3 hade troligen uppskattats av många..
Joo. Och om du någonsin tvivlar. Om du någonsin undrar vad fan det är för mening med det du gör så behöver du inte leta länge. Knök-knök!
ag tyckte hans musik var grotesk och stod för ganska mycket av vad jag ogillar med mitt älskade fosterland.
Tack för att jag får känna mig farlig, för HOPPSANSA OCH HOPPSANSEJ NU KOMMER SLUSKIGE PITT OCH VÅLDTAR MIG!
Citera
2009-08-17, 23:19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjögräs
Eller hur! Fick en total överraskning över hur seriös och respektfull den faktiskt är.
SvDs också: http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...el_3364797.svd
Undrade först om de kanske var lite sarkastiska men det verkar inte som att de är det alls, vilket känns bra.
Glöm inte bort att Svenskan faktiskt gav Blitzkrieg Blepp 5 av 6 i betyg.
EDIT: Sälla Toner 1 har passerat sin Rapidsharelimit. Reupppa på Megaupload, bitte-bitte!
Senast redigerad av Herr Lindholm 2009-08-17 kl. 23:22.
Citera
2009-08-17, 23:27
Medlem
nollans avatar
Ja, det mesta är redan sagt efter att Onkeln cyklat upp till Säffle för sista gången.

Tack för uppandet av backkatalogen - har den redan men misstänker att många missat/glömt av de sälla tonerna. Förresten, för er som använder er av Facebook är det lägligt att gå med i "R.I.P Onkel Kånkel (We Miss You)", skamlöst parafraserad från Michael Jackson-sidan med samma namn, för att dela er sorg eller bara smeka lite skita.
Citera
2009-08-17, 23:30
Medlem
Megalomanias avatar
Är det verkligen ingen som har Sälla toner 2 och 3 att skicka upp? Jag har dessa på en hårddisk som ligger hemma hos brorsan för tillfället men jag vill ju lyssna nu.
Citera
2009-08-17, 23:36
Medlem
Sebaots avatar
R.I.P

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Glöm inte bort att Svenskan faktiskt gav Blitzkrieg Blepp 5 av 6 i betyg.Glöm att skitviktiga DN med sina överreklamerade Fredrik Strage och resten av stolpskotten skulle göra det.EDIT: Sälla Toner 1 har passerat sin Rapidsharelimit. Reupppa på Megaupload, bitte-bitte!

Fredrig Strage är en sopa eftersom han inte kan stava till Thrash metal!
Citera
2009-08-17, 23:54
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebaot
R.I.P

Fredrig Strage är en sopa eftersom han inte kan stava till Thrash metal!
Så du straffar honom med en felstavning? Bra jobbat!

Mitt bidrag: Strage är en sopa för att han med ett urverks förutsägbarhet sågar kulturfilmer såsom Transformers 2. Strage är en sopa för att han tror att han är tuff för att andra personer högläser hans texter innantill. Strage måste tro att det är någon slags ballare version av Vaginamonologerna* där man ju samlar massa stolpskott för innantill högläsning. Strage ligger personligen bakom 27% av de fem senaste årens nedgång i skivförsäljning, då folk av rädsla för att associeras med honom avstår från att köpa den där extra skivan.

*) Allting som är en version av Vaginamonologerna kan per definition inte vara ballt.
Citera
2009-08-17, 23:55
Medlem
Kragoms avatar
Intervju i P3

På 90-talet intervjuades Onkel i P3. Jag spelade in det, men har tappat kassetten. Finns det någon som har, eller vet någon som har detta inspelat?
Citera
2009-08-17, 23:56
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Joo. Och om du någonsin tvivlar. Om du någonsin undrar vad fan det är för mening med det du gör så behöver du inte leta länge. Knök-knök!
ag tyckte hans musik var grotesk och stod för ganska mycket av vad jag ogillar med mitt älskade fosterland.
Tack för att jag får känna mig farlig, för HOPPSANSA OCH HOPPSANSEJ NU KOMMER SLUSKIGE PITT OCH VÅLDTAR MIG!

Jag tolkade ditt inlägg som att du fann en mening i mitt arbete, då barn på ungsvensk.se uttryckte sin avsky?

I övrigt så hörsammade jag självklart din request:

Sälla toner del 1 ifrån -01:

http://www.megaupload.com/?d=IQS7D7NH
Senast redigerad av Späk 2009-08-17 kl. 23:59.
Citera
2009-08-18, 00:01
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Jag tolkade ditt inlägg som att du fann en mening i mitt arbete, då barn på ungsvensk.se uttryckte sin avsky?

I övrigt så hörsammade jag självklart din request:

Sälla toner del 1 ifrån -01:

http://www.megaupload.com/?d=IQS7D7NH
Njä, jag sade att om *du* tvivlade på meningen så behövde du bara konsultera det forumet. Och en får tacke för reuppen!
Citera
2009-08-18, 00:31
Medlem
Von0bens avatar
Jag har aldrig gillat Onkel Kånkel.

Ändå är jag inte främmande för könsrock, eller runda ord.
Jag lyssnar med glädje på Johnny Bode t ex. ("bordellmammans visor" är ju en klassiker)

Tycker bara dom är ickeroliga. Deras humor känns mer irriterande, kall.. än kul. Och musiken är dålig - men inte dålig på ett roligt sätt.
Citera
2009-08-18, 01:23
Medlem
<3<3<3s avatar
Citat:
Jag såg det. Min release saknar Svarte stjärter. Förvisso en viktig låt, men många föredrar att tanka direkt från http i dessa tider.

Tack för att du sädar denna kulturskatt på TPB!

Omslag med, är ganska nöjd med det dessutom
Citera
2009-08-18, 01:26
Medlem
<3<3<3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kragom
På 90-talet intervjuades Onkel i P3. Jag spelade in det, men har tappat kassetten. Finns det någon som har, eller vet någon som har detta inspelat?

Varsågod!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in