2024-11-22, 19:27
Medlem
roombaclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogssorken
Jag och en kompis har forskat vidare i fallet.
Skivbolaget som blockar folk på Tradera från att sälja bootlegs svarar inte på frågor gällande eventuella rättigheter till Onkel Kånkel.
Därav så kontaktades STIM och jösses tog de tid på sig att svara. I 6 månader fick min polare vänta på svar och idag kom det. Ett ganska underhållande svar dessutom:
"Beklagar den sena responsen.
Finns tyvärr inget på Håkan här och med tanke på att han "snodde" allt gjorde det till Onkel Kånkel låtar så svårt med rättigheter."

Mysteriet kvarstår men vi ger oss inte.
så....typ vem som helst kan på stå att de äger "rättigheterna" till onkel kånkel? det var ju som fan. Och vilket företag är det som blockar? för det kan väl inte vara konkurrens eller?
Citera
2024-11-22, 19:29
Medlem
roombaclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Kollar man upp Low Impact Records på Discogs så verkar det vara
"Independent garage punk record label from Örebro, Sweden."

Kan det vara något av Bult medlemmarna tro eller har de muntiligt avtal med Håkan?
konkurrens har också tydligen rötter i örebro....?

min teori är att konkurrens har bytt namn eller så använde de namnet konkurrens på skivorna för att undvika att bli stämda
Citera
2024-11-23, 13:22
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roombaclock
konkurrens har också tydligen rötter i örebro....?

min teori är att konkurrens har bytt namn eller så använde de namnet konkurrens på skivorna för att undvika att bli stämda

Kan det vara en underetikett till Low Impact Records tro?
Det skulle inte förvåna mig om det.

Men då borde Konkurrens har rättigheter eller tillåtelse att trycka upp
Onkel Kånkels skivor eller om de har masterband m.m.
Citera
2024-11-23, 17:01
Medlem
roombaclocks avatar
Citat:
Kan det vara en underetikett till Low Impact Records tro?
Det skulle inte förvåna mig om det.

Men då borde Konkurrens har rättigheter eller tillåtelse att trycka upp
Onkel Kånkels skivor eller om de har masterband m.m.
Tror inte de kommer det, de gör bara "anniversary" tryckningar, förra året gjorde de nya cd tryckningar av Gyllene tider för den släpptes på cd för 30 år sen och de tryckte skivan Blitzkrieg blepp på lp för det var 20 år sen albumet gavs ut,och Kalle Anka suger pung kommer vi bara se bootlegs av för det är egentligen en bootleg skiva gjord av onkel Kånken fans
Citera
2024-11-23, 17:02
Medlem
roombaclocks avatar
Citat:
Tror inte de kommer det, de gör bara "anniversary" tryckningar, förra året gjorde de nya cd tryckningar av Gyllene tider för den släpptes på cd för 30 år sen och de tryckte skivan Blitzkrieg blepp på lp för det var 20 år sen albumet gavs ut,och Kalle Anka suger pung kommer vi bara se bootlegs av för det är egentligen en bootleg skiva gjord av onkel Kånken fans
Dessutom finns det många bootlegs av alla andra skivor dock jag tror inte de kommer pressa nya (av de gamla albums) officiella, bara "anniversary" versioner
Citera
2024-11-23, 19:35
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Då får vi se ifall det kommer någon "anniversary" tryck av Gammaldags Jul.
Även om det finns en Bootleg vinyl upplaga med rätt så usel ljud.
Så hoppas kan man ju alltid att kommer Remastrade utgåvor.
Citera
2024-11-26, 17:02
Medlem
baron-brazils avatar
Hej, alla Onkel älskare!

Det är så här att jag och ett annat fan sitter vid ritbordet för att i vår & sommar bege oss ut och gå i Håkans fotspår och ta reda på mer om detta geni tillika intressanta människa.

Därför behöver vi komma i kontakt med folk som kände Håkan, växte upp med Håkan, släkt, vänner, grannar, kollegor.
Ja, allt som eventuellt kan hjälpa oss att porträttera Håkan på ett sanningsenligt och rättvist sätt.

Det närmaste som någonsin gjorts tidigare är podcasten Udda Ting som gjorde två bra avsnitt om Håkan.

Känner ni någon som känner någon får ni också gärna höra av er, det skulle uppskattas!

Skicka ett pm så tar vi det därifrån.
Vill man vara anonym så går även det självklart bra.
Citera
2024-11-26, 17:42
Medlem
roombaclocks avatar
Citat:
Då får vi se ifall det kommer någon "anniversary" tryck av Gammaldags Jul.
Även om det finns en Bootleg vinyl upplaga med rätt så usel ljud.
Så hoppas kan man ju alltid att kommer Remastrade utgåvor.
förhoppnings vis i år...
Citera
2024-11-26, 17:45
Medlem
roombaclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Hej, alla Onkel älskare!

Det är så här att jag och ett annat fan sitter vid ritbordet för att i vår & sommar bege oss ut och gå i Håkans fotspår och ta reda på mer om detta geni tillika intressanta människa.

Därför behöver vi komma i kontakt med folk som kände Håkan, växte upp med Håkan, släkt, vänner, grannar, kollegor.
Ja, allt som eventuellt kan hjälpa oss att porträttera Håkan på ett sanningsenligt och rättvist sätt.

Det närmaste som någonsin gjorts tidigare är podcasten Udda Ting som gjorde två bra avsnitt om Håkan.

Känner ni någon som känner någon får ni också gärna höra av er, det skulle uppskattas!

Skicka ett pm så tar vi det därifrån.
Vill man vara anonym så går även det självklart bra.
kan du skicka länk till podcast avsnitten? för jag hittar de inte
Citera
2024-11-26, 20:03
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
kan du skicka länk till podcast avsnitten? för jag hittar de inte

Onkel Kånkel & Håkan Florå, kungen av könsrock.
https://poddtoppen.se/podcast/115342...en-av-konsrock

Uppföljning Onkel Kånkel, anekdotfest.
https://poddtoppen.se/podcast/115342...el-anekdotfest
Citera
2024-11-26, 20:04
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
förhoppnings vis i år...

Hoppas kan man ju alltid. Skulle bli en bra julklapp till fansen.
Så man får väl hålla tummarna
Citera
2024-11-26, 20:06
Medlem
TjackOhejs avatar
Runka o knulla sepen!
Onkel kånkel 4 life!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto