2022-05-08, 03:16
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Ska du nu fly landet och gömma dig en längre stund, varför inte satsa på riktiga banklån då istället om du har en hyffsad UC, då slipper du de högsta räntorna, om du nu mot förmodan skulle komma tillbaka, då blir det inte lika blodigt.

Använd en förmedlare, sök på max summa och när förslagen trillar in godkänner du alla du kan,direkt, eftersom UC inte uppdateras på en gång hinner du nog plocka ut några mille :-)

Kan man verkligen göra så? Jag förstår att det inte uppdateras direkt, men gör de inte en till kreditupplysning innan de betalar ut pengarna eller något?
Citera
2022-05-08, 03:20
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illuminante9802
Men är det någon som vet hur länge man får stanna där? Kan inte skriva över att ha de landet å vara bosatt i. Bara som turist ungefär.

Hur länge du får stanna i ett land som turist beror väldigt mycket på vilket land det rör sig om, men att du är illegal invandrare är ju ditt minsta problem i det läget.

Du kan stanna så länge du vill i typ alla europeiska länder (inte Ryssland och Vitryssland), och tre månader i USA om jag inte minns fel.
Citera
2022-05-08, 03:23
Medlem
Det fungerar inte så, det kallas för bedrägeri, för brott med över 1 år i straffskalan kan interpol kopplas in, din skuld försvinner inte.
Citera
2022-05-08, 05:01
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Och de har svindyra utbildningar där eller? Du kommer dessutom inte in i Filippinerna nu som svensk.
Du verkar ha bra koll på Phillipinerna. Hur kommer det sig att ALLA i regel kommer in i landet om
man har vaccin och andra dokument?
Citera
2022-05-08, 05:06
Medlem
sebastian66s avatar
TS!!Ditt stora problem i detta läget är ju om du tar smslån så kommer du kanske max kunna ta 5 lån.
Efter detta så slår UC bakut det finns system som stoppar såna saker för att man INTE ska ta en massa lån. Om du mot förmodan skulle lyckas dra ihop 50,000 spänn så lär du INTE ens klara dig 1 år även i Bangladesh Phillipinerna Laos eller andra länder. Var smart ta ett arbete online utomlands gilla läget.
Det fungerar lika bra så slipper du komma hem en dag om du ångrar dig att ta livet av dig.
Skulderna du gör idag försvinner i regel INTE. Men det finns undantag såklart.
Citera
2022-05-08, 05:34
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
TS!!Ditt stora problem i detta läget är ju om du tar smslån så kommer du kanske max kunna ta 5 lån.
Efter detta så slår UC bakut det finns system som stoppar såna saker för att man INTE ska ta en massa lån. Om du mot förmodan skulle lyckas dra ihop 50,000 spänn så lär du INTE ens klara dig 1 år även i Bangladesh Phillipinerna Laos eller andra länder. Var smart ta ett arbete online utomlands gilla läget.
Det fungerar lika bra så slipper du komma hem en dag om du ångrar dig att ta livet av dig.
Skulderna du gör idag försvinner i regel INTE. Men det finns undantag såklart.
Jag har skulder på flera millar och sitter nu i ett land i asien där såklart de inte kan fånga mig. Har även jobb som jag kör online så får in en helt okej inkomst. Samtidigt som jag dropshippar vid sidan av. Har även tagit ut sjukt många kakor hasch som jag becknat av jävligt snabbt och sålt rabbaterat innan jag kom hit så grabbarna från orten jagar mig men vad gör det om 100 år?
Senast redigerad av se8035 2022-05-08 kl. 05:37.
Citera
2022-05-08, 05:42
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Jag har skulder på flera millar och sitter nu i ett land i asien där såklart de inte kan fånga mig. Har även jobb som jag kör online så får in en helt okej inkomst. Samtidigt som jag dropshippar vid sidan av. Har även tagit ut sjukt många kakor hasch som jag becknat av jävligt snabbt och sålt rabbaterat innan jag kom hit så grabbarna från orten jagar mig men vad gör det om 100 år?
Asien är ju en soft plats att beckan röka på 1 dag kanske du inte ens kan lägga inlägg på fb heller.
Hoppas att du är medveten om att i asien är du torsk om du blir påkommen.
Onlinearbete funkar bra hög levnadsstandard är bättre än att hålla på med olagliga saker.
Hasch kanske inte är en bra deal kanske om du kan klara dig men det kanske kommer en dag du får en på näsan med. Ta med det i räkningen man kan casha in 20-30 papp i svenska via onlinearbete utan att utsätta sig för risker med droger. I det landet jag bosatt mig på är det absolut ingen höjdare att bli tagen kan jag lova dig.1
Citera
2022-05-08, 05:45
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Asien är ju en soft plats att beckan röka på 1 dag kanske du inte ens kan lägga inlägg på fb heller.
Hoppas att du är medveten om att i asien är du torsk om du blir påkommen.
Onlinearbete funkar bra hög levnadsstandard är bättre än att hålla på med olagliga saker.
Hasch kanske inte är en bra deal kanske om du kan klara dig men det kanske kommer en dag du får en på näsan med. Ta med det i räkningen man kan casha in 20-30 papp i svenska via onlinearbete utan att utsätta sig för risker med droger. I det landet jag bosatt mig på är det absolut ingen höjdare att bli tagen kan jag lova dig.1
Jo, det är ungefär vad jag drar in just nu och jag sålde det innan jag kom hit till Asien i Sverige alltså. Givetvis vill jag inte hamna i något fängelse här och få 100 år.
Citera
2022-05-08, 05:50
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illuminante9802
Kan inte ta banklån tror jag, eftersom jag inte har någon inkomst. Om skulderna är kvar i sverige är skitsamma, har bla planer på att ta livet av mig när pengarna tar slut. Vill bara leva bra sista tiden för en gångs skull. Har inte mycket att förlora.

Men är det någon som vet hur länge man får stanna där? Kan inte skriva över att ha de landet å vara bosatt i. Bara som turist ungefär.
Ta livet av dig bums istället ditt jävla pucko! Ställa till fanstyg för vanliga hyggliga människor.
Du minns ju inte vad du gjort, har ingen som helst nytta av din plan! Så varför???
Citera
2022-05-08, 05:50
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Jo, det är ungefär vad jag drar in just nu och jag sålde det innan jag kom hit till Asien i Sverige alltså. Givetvis vill jag inte hamna i något fängelse här och få 100 år.
Låter sunt att tänka steget före du reder dig bra på ditt arbete trots allt bara chilla. Bor du i ett fett biligt
land med så kan du till och med lägga undan 15.000. Bara gilla läget hoppas ni har kö på folk med annars.
Citera
2022-05-08, 06:23
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Perfekt!
Då ska jag köpa ett hus och en ferrari och skita i att betala i 10 år.

Funkar bra om du inte har huset som säkerhet för lånet.

LL
Citera
2022-05-08, 06:25
Medlem
LagomLats avatar
Citat:

Förlåt en äldre man, men vad gör man när man "dropshippar" kanske något för mig?

LL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in