2022-05-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Vem är det han nämner i videoklippet hela tiden, låter som han säger muhammed ?? är det nån i FIA ?
Formel 1-basen Mohammed Ben Sulayem Enligt Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...formel-1-basen
Citera
2022-05-07, 14:27
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Hur får du 500 g gånger fyra att bli 80.000 gram ??

Tror att dom menar att man räknar 40 x 50 x 4. Inte jag som skrivit texten, sökte på rörelseenergi och kopierade den. Kan vara fel också.

Personligen vet jag att 500 x 4 blir 2000, men ifall det var så man räknade skulle det också vara säkrare att krocka i hög hastighet, vilket såklart inte stämmer.
Citera
2022-05-07, 14:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suggest
Fia kräver att han ska ta bort alla sina smycken av säkerhetsskäl. Det handlar om klockor, halskedjor, örhängen och ringar.

Har Fia inget bättre för sig. För guds skull låt han vara.

Vad säger ni?

https://www.svt.se/text-tv/303

Hade varit bättre att länka en bild än till text-tv, som jag inte ens visste fanns kvar.
Ja, det ser lite farligt ut.
Citera
2022-05-07, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Tror att dom menar att man räknar 40 x 50 x 4. Inte jag som skrivit texten, sökte på rörelseenergi och kopierade den. Kan vara fel också.

Personligen vet jag att 500 x 4 blir 2000, men ifall det var så man räknade skulle det också vara säkrare att krocka i hög hastighet, vilket såklart inte stämmer.
Vikten beror ju på hur snabbt det bromsas upp. Det är nog inte problemet utan risk att det bränns fast vid brand eller fastnar i tyg eller nåt under räddningsarbete.
Citera
2022-05-07, 14:32
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab

Ja ok då förstår jag...Med det namnet är väl han också en med woke-glasögon

Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey

Precis det blir ju konstigt.
Citera
2022-05-07, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Hade varit bättre att länka en bild än till text-tv, som jag inte ens visste fanns kvar.

Du får ha tålamod med en nybörjare som jag. Förhoppningsvis lär jag mig vartefter.
Citera
2022-05-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab

Citat:
Det är en märklig maktkamp som utspelar sig i Formel 1:s översta maktskift.

I ena hörnan finns nytillträdde F1-basen Mohammed Ben Sulayem och tävlingschefen Niels Wittich som har gått fram med nya regler för vilka typer av underkläder man får ha samt ett totalförbud mot smycken hos förarna.

Har han haft sina smycken på sig under alla dessa år och alla titlar tro?
Citera
2022-05-07, 16:29
Medlem
Det är alltså en regel som funnits i åratal. I år har Fia bestämt sig för att vara tuffare med regler och mera konsekventa.

Hamilton sa då att hans smycken ska vara kvar. Rikspucko är han.
Citera
2022-05-07, 16:39
Medlem
Hamilton är en kärring och ser ut som en kärring. Likheterna med Maradona är slående hur han spökar ut sig som en kärring. Han bara måste vara bög eller transa med den viljan att se ut som en kärring. Stäng av honom eller diska honom om han inte följer reglerna!
Citera
2022-05-08, 05:16
Medlem
sebastian66s avatar
Det är ganska sjukt liksom denna regel har funnits massa år. Även att han haft örhänge eller vad i helvete det är så finns det regler så ska väl dessa följas.Grabben tjänar för i helvete pengar vi inte ans kommer att komma i närheten av. Det han cashar in på reklam och körning tjänar ju inte svensken på 1 livstid på typ 45 år. Sjukhuset har ju krav polisen har krav hur skulle det se ut om polisen gun kom i bikini eller Kenneth kom i shorts utan kallingar.
Helvete tjänar man så mycket så måste det vara bättre att hålla käft och ta bort det som krävs.
Nu i detta fall har ju Hamilton redan cash så det räcker då kan man vara stor i käft med.
Citera
2022-05-08, 05:28
Medlem
Harpys avatar
Läste för månader sen om att det handlade om ringar i nosen och öronen. Han verkade då vara villig att acceptera all sorts "risk" för att kunna ha kvar det. Varför inte? Behöver man någon överförmyndare som tvingar en till att rundslipa kanterna i hemmet? Svårt att se att lite bling skadar någon annan än han själv och eventuellt vår bild av honom. Att han överdrev med bland annat tre klockor igår var väl enbart för humorns skull, kul att någon bjuder på sig själv i dessa dystra tider!
Citera
2022-05-09, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Läste för månader sen om att det handlade om ringar i nosen och öronen. Han verkade då vara villig att acceptera all sorts "risk" för att kunna ha kvar det. Varför inte? Behöver man någon överförmyndare som tvingar en till att rundslipa kanterna i hemmet? Svårt att se att lite bling skadar någon annan än han själv och eventuellt vår bild av honom. Att han överdrev med bland annat tre klockor igår var väl enbart för humorns skull, kul att någon bjuder på sig själv i dessa dystra tider!

Har nog med ansvarsförsäkringar att göra. Personer som Hamilton drar in extremt med pengar, blir de skadade blir det dyrt för försäkringsbolagen, då sätter de villkor utefter detta också.
Det är det som är grejen med att "inte skadar någon annan" inte stämmer. Blir han skadad kostar det en massa andra pengar också.

Det är heller inget krav som är svårt att följa. Han sitter dessutom med hjälm och dräkt hela loppet, ingen ser hans jäkla smycken ändå så det finns ju absolut inget skäl till att ha dem på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in