2022-06-19, 15:15
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Jag tror att det är du som är efterbliven. Du förstår väl att det bor människor även i de länder som inte ligger precis bredvid ens eget land? Menar du att en invasion av ett land där du stjäler deras natur-resurser är okej bara för att landet inte ligger bredvid ens eget? Det skulle alltså vara okej om Ryssland invaderade Sverige istället, då Sverige inte ligger bredvid Ryssland

Vilka länder har USA tagit territorium från, det var vad jag pratade om, inte dina fantasier om att stjäla naturresurser.
Förstår du inte svenska?

Men jag förstår att du vill fokusförskjuta och fantisera om USA och hur elaka alla är mot lilla putler som inte får göra som han vill.
Citera
2022-06-19, 15:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Tänk dig att vara Tyskland. Föreställ dig att du äntligen lyckas förhandla fram en pipeline direkt till ditt land. Föreställ dig lyckan över att äntligen låta EU slippa den onödiga kostnaden av att Ukraina kräver betalt för att ledningen går därigenom. Föreställ dig det spridande hoppet om normalisering av relationerna mellan EU och Ryssland. Föreställ dig all spänning inför en framtid full av fred, samarbete, ekonomiskt välstånd och tillväxt.

Föreställ dig tillfredsställelsen över att vara den tyska regering som äntligen har stabiliserat östvästliga relationer till den grad att NATO kan bli onödigt. Föreställ dig sedan din förmodade största allierade, USA, flyttar in militära styrkor till ditt land, förklarar att Ukraina kommer att gå med i Nato, kräver att Ryssland fortsätter att använda pipelinen genom Ukraina, hotar dig till att överge din i princip färdigställda pipeline och ber sedan Kina att hjälpa till att ta ner Ryssland i vad kan bli tredje världskriget.

Föreställ dig att Ryssland svarar genom att attackera Ukraina och som svar på det tvingar USA dig att överge alla affärer med Ryssland, och till och med tvingar dig att ge Ukraina militär utrustning. Din ekonomiska framtid ser dyster ut, din suveränitet är ett skämt, det är nu krig i Europa och det kan bli ett tredje världskrig.

Varför hände allt? Det hände för att du faktiskt trodde att NATO var en ömsesidigt fördelaktig kooperativ organisation som vill ha fred, och internationella finansinstitutioner är ömsesidigt fördelaktiga samarbetsorganisationer som skulle låta dig uppnå den freden genom kapitalism.

Trots att alla tydligt kan se vad som hänt med Tyskland så väljer den svenska "feministiska" kvinnoregeringen att plötsligt ansöka om NATO-medlemskap. Att ge upp 200 år av framgångsrik neutralitet & fred. Det kan nog inte finnas en enda frisk hjärna som på allvar tror på att svenska politiker har sina lojaliteter hos svenskarna.
Citera
2022-06-19, 15:17
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Vilka länder har USA tagit territorium från, det var vad jag pratade om, inte dina fantasier om att stjäla naturresurser.
Förstår du inte svenska?

Men jag förstår att du vill fokusförskjuta och fantisera om USA och hur elaka alla är mot lilla putler som inte får göra som han vill.
Mexico!!!

Men okej, låt oss säga att Ryssland ockuperar Sverige i 10 år, stjäler våra natur-resurser och sedan sticker. Är det okej med dig då?
Citera
2022-06-19, 15:22
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Mexico!!!

Men okej, låt oss säga att Ryssland ockuperar Sverige i 10 år, stjäler våra natur-resurser och sedan sticker. Är det okej med dig då?

Om du vill fantisera om USA föreslår jag att du gör det i rätt tråd.
Citera
2022-06-19, 15:24
Avstängd
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Att sanktionerna skulle hävas så länge Putin är president finns givetvis inte på kartan. På sin höjd kan vissa länder lätta på dem lite när det gäller det allra nödvändigaste, om det är nödvändigt.
Det var länge sen man hörde regimskiftesretorik. Senast var det Assad must go, men nu är det Assad vem? Samma sak med Putin antar jag, eller sitter du på information som NATO:s underrättelse inte har tillgång till?

Citat:
Med sitt totalt omotiverade krig i Ukraina har Putin passerat alla gränser.
Jag minns hans tal från första dagen: "Kära ryska folket, vi ska ut i ett krig som jag inte kan motivera."

Citat:
Att vi skulle återgå till normala handelsrelationer och därmed bidra till Putinregimens vedervärdiga och imperialistiska aktioner är otänkbart.
Får man hör din motivering, eller ska man anta att du är upplevaren av den objektiva verkligheten?

Citat:
De som tror att detta kan hända lurar bara sig själva.
Såna floskler funkar kanske ute på gatan, men här måste du motivera återigen. Du säger först "Att vi skulle återgå till normala handelsrelationer och därmed bidra till Putinregimens vedervärdiga och imperialistiska aktioner är otänkbart." Vilka är det som tror detta och lurar sig själva? Kan du citera nån som "tror detta" från Flashback eller någon annanstans på nätet? Din grannes katt duger tyvärr inte. Vem är det du argumenterar med och mot egentligen?
Citera
2022-06-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Nu har du inte frågat mig något alls, du rör ihop dina inlägg. Men om det känns bättre så låtsas att allt går Ukraina o väst väg. Detta är ett beteende som endast Ryssland tjänar på och det är ett beteende som skapt hela denna situation där EU inte vet vad de skall göra nu till vintern. Du tjänar bara Rysslands intressen, så du är din fiendes bästa vän. Du är svensk
Nej det är du som rör ihop det. Du skrev en massa dynga som inte ens hörde till mitt inlägg.
Om det går 'dåligt'för oss, hur tror du det är med dit älskade Ryssland? 20 år bakåt i tiden har dom hamnat medans vi står kvar här med dyrare energikostnader men något vi absolut kan hantera. Skillnaden är Ryssland inte kan hantera detta
Citera
2022-06-20, 02:21
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bidencrackhead
Inflationen är driven av kopiösa mängder easy money aka QE, detta har stimulerat västs ekonomier sedan finans krisen 2009, man dubblade pengatryckandet under coronan, vilket gav konsumenter och företagen enorma likvida medel.

Dessa likvida medel jagar naturligtvis tillgångar i form av Aktier, råvaror, ädel metaller bostäder osv.

Herren som skrev att man skyller på Putin för inflationen som är skapad av centralbankerna har ju helt rätt.

Om du inte får in det i din hjärna så borde du hålla dig ifrån att svara grabben.

Så det du säger är att det Putins fel att vi har inflation?

Annars vet jag inte om du kan läsa.
Citera
2022-06-20, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så det du säger är att det Putins fel att vi har inflation?

Annars vet jag inte om du kan läsa.

Var någonstans skyller jag på Putin.

En skribent påtalade att det är fabricerade lögner om att inflationen skulle vara pga Putin.

Jag påtalade att skribenten hade fullständigt rätt i att det är bullshit att det skulle vara pga av Putin utan att det är pga centralbankernas wealth transfer.

Är du vänlig och tar det lungt nu grabben.
Citera
2022-06-20, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodcoviddod
Det var länge sen man hörde regimskiftesretorik. Senast var det Assad must go, men nu är det Assad vem? Samma sak med Putin antar jag, eller sitter du på information som NATO:s underrättelse inte har tillgång till?

Jag minns hans tal från första dagen: "Kära ryska folket, vi ska ut i ett krig som jag inte kan motivera."

Får man hör din motivering, eller ska man anta att du är upplevaren av den objektiva verkligheten?

Såna floskler funkar kanske ute på gatan, men här måste du motivera återigen. Du säger först "Att vi skulle återgå till normala handelsrelationer och därmed bidra till Putinregimens vedervärdiga och imperialistiska aktioner är otänkbart." Vilka är det som tror detta och lurar sig själva? Kan du citera nån som "tror detta" från Flashback eller någon annanstans på nätet? Din grannes katt duger tyvärr inte. Vem är det du argumenterar med och mot egentligen?
Jag behöver inte komma med några motiveringar till er rysstroll som vet att allt jag säger är sant men som spelar dumma eftersom ni hejar på Putin.
Citera
2022-06-20, 07:15
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Ryssarna är mer härdade att leva under hårda förhållanden än vi bortskämda västerlänningar. Hur länge kommer det ta innan det blir upplopp i vardera EU-land samt inbördeskrig?

Blir inte några upplopp eftersom inget land vill bli invaderat av Ryssland.

Det kommer ta några år innan inflationen faller tillbaks, och beroendet av rysk energi är brutet. Sedan kan Ryssland njuta av sin nya och välförtjänta levnadsstandard som påminner om Somalia eller Nordkorea
Citera
2022-06-20, 07:18
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att ge upp 200 år av framgångsrik neutralitet & fred. Det kan nog inte finnas en enda frisk hjärna som på allvar tror på att svenska politiker har sina lojaliteter hos svenskarna.

Möjligtvis de friska svenskar som inser att det är länge sedan Sverige var neutralt. Förklarar det höga stödet för NATO bland väljare.
Citera
2022-06-20, 10:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Möjligtvis de friska svenskar som inser att det är länge sedan Sverige var neutralt. Förklarar det höga stödet för NATO bland väljare.
Vad väljare anser är det som media säger åt dom att anse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in