Citat:
Ursprungligen postat av
absinten
Att sanktionerna skulle hävas så länge Putin är president finns givetvis inte på kartan. På sin höjd kan vissa länder lätta på dem lite när det gäller det allra nödvändigaste, om det är nödvändigt.
Det var länge sen man hörde regimskiftesretorik. Senast var det Assad must go, men nu är det Assad vem? Samma sak med Putin antar jag, eller sitter du på information som NATO:s underrättelse inte har tillgång till?
Citat:
Med sitt totalt omotiverade krig i Ukraina har Putin passerat alla gränser.
Jag minns hans tal från första dagen: "Kära ryska folket, vi ska ut i ett krig som jag inte kan motivera."
Citat:
Att vi skulle återgå till normala handelsrelationer och därmed bidra till Putinregimens vedervärdiga och imperialistiska aktioner är otänkbart.
Får man hör din motivering, eller ska man anta att du är upplevaren av den objektiva verkligheten?
Citat:
De som tror att detta kan hända lurar bara sig själva.
Såna floskler funkar kanske ute på gatan, men här måste du motivera återigen. Du säger först "Att vi skulle återgå till normala handelsrelationer och därmed bidra till Putinregimens vedervärdiga och imperialistiska aktioner är otänkbart." Vilka är det som tror detta och lurar sig själva? Kan du citera nån som "tror detta" från Flashback eller någon annanstans på nätet? Din grannes katt duger tyvärr inte. Vem är det du argumenterar med och mot egentligen?