2022-05-08, 07:13
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Varför skulle jag flytta?
Jag gillar Sverige som det är,alliansfritt och jag är jättenöjd!
Det är ju du som lipar över att alla inte tänker som dig i fria Sverige så då är det bara att flytta!

Jag ser hellre att vi står på egna ben och inte låter USA använda oss som ekonomiska självmordsbombare!

Vi har inte varit alliansfria sedan slutet av 1960-talet då vi gav upp våra egna atomvapen planer för att få skydd under USA´s kärnvapenparaply så märkligt att du är jättenöjd?

Nu tar vi steget fullt ut och blir officiellt icke alliansfria i god demokratisk ordning med hjälp av 3/4 majoritet i riksdagen. Är det en sådan dealbreaker för dig så får du kanske fundera på om du inte ändå ska leta upp ett alliansfritt terroítorium för du kommer inte att må bra här i Sverige.
Citera
2022-05-08, 07:16
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Nej du har fel. Kriget startades av ryssarna 24/2. Men ryssarna har planerat det här sedan Putin valdes in.

Du är ju inte ens påläst. Skärpning.
Citera
2022-05-08, 07:17
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ryssland är ett av världens största producenter av vete så det behövs nog inte bark. Där.

Problemet är att ryssarna bara klarar att förädla vetet till vodka. De har inte den blekaste aning om hur man ska kunna förädla sina naturtillgångar till användbara produkter.
Citera
2022-05-08, 07:17
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Vi har inte varit alliansfria sedan slutet av 1960-talet då vi gav upp våra egna atomvapen planer för att få skydd under USA´s kärnvapenparaply så märkligt att du är jättenöjd?

Nu tar vi steget fullt ut och blir officiellt icke alliansfria i god demokratisk ordning med hjälp av 3/4 majoritet i riksdagen. Är det en sådan dealbreaker för dig så får du kanske fundera på om du inte ändå ska leta upp ett alliansfritt terroítorium för du kommer inte att må bra här i Sverige.

Sverige är i dagsläget alliansfria. Punkt. Och jag tror vi kommer vara det i fortsättningen med.
Opinionen just nu för Nato är populistiskt pga av media. Du är lurad vännen.
Citera
2022-05-08, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Sverige är i dagsläget alliansfria. Punkt. Och jag tror vi kommer vara det i fortsättningen med.
Opinionen just nu för Nato är populistiskt pga av media. Du är lurad vännen.

Jag tror du skulle må bra att öppna en svensk tidning någon gång i veckan för att få på sätt hänga med lite i utvecklingen. Sverige kommer gå med i NATO väldigt snart, det hade du vetat om du läste annat än rysk propaganda där Astrid Lindgren utmålas som nazist m.m. Det måste väl ändå börjas kännas liiite pinsamt till och med för dig som druckit flera liter rysk kool-aid att vara pro-ryss i dagsläget…?
Citera
2022-05-08, 07:49
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Jag tror du skulle må bra att öppna en svensk tidning någon gång i veckan för att få på sätt hänga med lite i utvecklingen. Sverige kommer gå med i NATO väldigt snart, det hade du vetat om du läste annat än rysk propaganda där Astrid Lindgren utmålas som nazist m.m. Det måste väl ändå börjas kännas liiite pinsamt till och med för dig som druckit flera liter rysk kool-aid att vara pro-ryss i dagsläget…?

Jag mår ju bra. Öppnar flera svenska tidningar varje dag, men till skillnad från dig är jag vuxen och kan sortera i Nato-propagandan. Du är farlig för sverige som alla andra obildade.
Jag är absolut inte Pro-ryss, jag är svensk, högutbildad, har gjort mina 15 mån i värnplikt följt av 10 mån utlandstjänst. Jag reser globalt och har affärsrelationer i alla världsdelar. Alltså en något mer nyanserad bild av världen än du. "Läsa svenska dagstidningar" är nog det som du och de andra obildade får personifiera, klockren träff där.
Citera
2022-05-08, 07:49
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Du är ju inte ens påläst. Skärpning.
Ja det jag skrev reflekterar verkligheten. Fakta. Går inte att argumentera emot.
Citera
2022-05-08, 07:50
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Ja det jag skrev reflekterar verkligheten. Fakta. Går inte att argumentera emot.

Jo det gör det såklart. Och du är lurad av propaganda.
Citera
2022-05-08, 07:53
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:

Det är ganska roande att läsa de desperata inläggen från ryssvännerna / USAhatarna. Det är som om de förnekar verkligheten.
Antagligen så kommer de att förneka att Sverige är med i Nato även efter Sverige gått med.
Jag tror det kallas för 'living in denial'.
Citera
2022-05-08, 07:56
Medlem
Citat:
Jag mår ju bra. Öppnar flera svenska tidningar varje dag, men till skillnad från dig är jag vuxen och kan sortera i Nato-propagandan. Du är farlig för sverige som alla andra obildade.
Jag är absolut inte Pro-ryss, jag är svensk, högutbildad, har gjort mina 15 mån i värnplikt följt av 10 mån utlandstjänst. Jag reser globalt och har affärsrelationer i alla världsdelar. Alltså en något mer nyanserad bild av världen än du. "Läsa svenska dagstidningar" är nog det som du och de andra obildade får personifiera, klockren träff där.

Om du nu läser svenska dagstidningar borde du ju veta att en majoritet av svenskarna är för ett NATO-medlemskap och att vi inte ens vill ha en folkomröstning om det? Eller menar du att opinionsundersökningarna är manipulerade?

För att vara så bildad och ständigt reser i affärer är jag full av beundran över att du har tid att ägna åtskilliga timmar av din dag åt att skriva pro-ryska inlägg. Och det av en person som inte ens är pro-ryss! Starkt jobbat!
Citera
2022-05-08, 08:03
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Om du nu läser svenska dagstidningar borde du ju veta att en majoritet av svenskarna är för ett NATO-medlemskap och att vi inte ens vill ha en folkomröstning om det? Eller menar du att opinionsundersökningarna är manipulerade?

För att vara så bildad och ständigt reser i affärer är jag full av beundran över att du har tid att ägna åtskilliga timmar av din dag åt att skriva pro-ryska inlägg. Och det av en person som inte ens är pro-ryss! Starkt jobbat!

innan kriget var 30% för Nato. Just nu 51% efter en kavalkad av Nato propaganda i MSM. Du och andra okunniga har därmed ändrat uppfattning, eller innan kriget visste ni knappt var Ukraina låg eller vad Nato var.
Citera
2022-05-08, 08:09
Medlem
Citat:
innan kriget var 30% för Nato. Just nu 51% efter en kavalkad av Nato propaganda i MSM. Du och andra okunniga har därmed ändrat uppfattning, eller innan kriget visste ni knappt var Ukraina låg eller vad Nato var.

Ukraina nation som är arvtagarna av Kievan Rus och har en liten del släkt med Sverige i alla fall dom från Roslagen.

Ryssland arvtagarna av Mongolhorderna.

har själv alltid varit för NATO med tanke på att Ryssland för eller senare skulle göra något idiotiskt + om Sverige är med NATO kanske vi slipper få in mer skrot från Ryssland in i Svenskt vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in