2022-05-05, 20:35
Medlem
CockWitchs avatar
Nu har Swedbank problem igen! Betalkaos enligt expressen:

https://www.expressen.se/dinapengar/...lningar-nekas/

”Flera larmar om att det inte går att betala med deras bankkort.
Problemet verkar gälla specifikt för kunder hos Swedbank, enligt betalningsleverantören Nets.
Samtidigt berättar flera läsare för Expressen att de inte kan göra kortbetalningar – oavsett vilken bank de använder.”

Är det hackat nu igen eller vad tror ni?
Senast redigerad av CockWitch 2022-05-05 kl. 21:09.
2022-05-05, 20:37
Medlem
Fan jag blir mörkrädd snart Det är så mycket sjukt som händer.
2022-05-05, 20:38
Medlem
Swedbank har ju tidigare inte haft världens bästa rykte direkt.
Kul att dom fortsätter leva upp till det ryktet.
2022-05-05, 20:38
Medlem
GeleZachas avatar
Jag har SEB, och kunde betala imorse på ICA. När jag skulle ta bussen för nån timma sedan fungerade det inte
Som tur var fick jag dock åka med ändå
2022-05-05, 20:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Nu har Swedbank problem igen! Betalkaos enligt expressen:

https://www.expressen.se/dinapengar/...lningar-nekas/

”Flera larmar om att det inte går att betala med deras bankkort.
Problemet verkar gälla specifikt för kunder hos Swedbank, enligt betalningsleverantören Nets.
Samtidigt berättar flera läsare för Expressen att de inte kan göra kortbetalningar – oavsett vilken bank de använder.”

Är det hackat nu igen eller vad tror ni?

Handlade runt 18 idag på ICA. Funkade utan problem.
2022-05-05, 20:41
Bannlyst
Klart att det är ryssarna som ligger bakom detta.
2022-05-05, 20:43
Medlem
Japp, det har varit problem att betala med alla bankers kort ikväll. Att Swedbank får mest fokus har nog mest att göra med att de varit på tapeten för några dagar sedan.

Nu är det dock alla banker som har problem !

Man behöver för fan inte ens vara läskunnig eller ens fem år gammal för att fatta att hela det svenska finansiella systemet är utsatt för en sjuhelvetes attack just nu. Att det som hänt senaste veckan skulle vara en slump.....
2022-05-05, 20:46
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Japp, det har varit problem att betala med alla bankers kort ikväll. Att Swedbank får mest fokus har nog mest att göra med att de varit på tapeten för några dagar sedan.

Nu är det dock alla banker som har problem !

Man behöver för fan inte ens vara läskunnig eller ens fem år gammal för att fatta att hela det svenska finansiella systemet är utsatt för en sjuhelvetes attack just nu. Att det som hänt senaste veckan skulle vara en slump.....

Ja det verkar vara hackerattack och det lär det varit sist också. Även om somliga inte vill tro det. Vilka de är som hackar låter jag vara osagt men det kan inte vara nått annat.
2022-05-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Ja det verkar vara hackerattack och det lär det varit sist också. Även om somliga inte vill tro det. Vilka de är som hackar låter jag vara osagt men det kan inte vara nått annat.

Nä, det kan helt omöjligt vara något annat än en riktad, välarrangerad och statsfinansierad attack.
2022-05-05, 20:53
Medlem
welcometorealitys avatar
Det funkade bra att betala med kort för 2 timmar sen för mig, men man har ju kontanter ändå som en säkerhet.Putin raderar väl alla kontona snart haha, de är för mycket nu efter Ryska sanktioner och Nato snacket, men Swedbank har väl en annan förklaring sen igen.Sanningen skulle ju skada förtroendet för Bankens rykte om detta skulle vara en Cyberattack.
2022-05-05, 20:56
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Det funkade bra att betala med kort för 2 timmar sen för mig, men man har ju kontanter ändå som en säkerhet.Putin raderar väl alla kontona snart haha, de är för mycket nu efter Ryska sanktioner och Nato snacket, men Swedbank har väl en annan förklaring sen igen.Sanningen skulle ju skada förtroendet för Bankens rykte om detta skulle vara en Cyberattack.

För mig funkade det inte. Har Nordea. Hade velat ha en flaska vin till middagen men icke. Måste ju vara nån slags attack? Eller bara en oturlig vecka?
2022-05-05, 20:58
Medlem
oresundsbroens avatar
Varför har jag aldrig haft problem under mina 10 år på handelsbanken?

Varför byter inte folk bank från de här parodibankerna swedbank och nordea?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in