Citat:
Ursprungligen postat av xaragorn
Hej!
Som rubriken lyder. Jag har ont i huvudet varje dag när jag vaknar tills jag somnar. Jag är yr, inte konstant men får "rus" där jag nästan faller, allt snurrar inte framför mig, utan mitt huvud snurrar (känns det som). Jag är illamående dessutom och har ont i magen, till och från. Värst är ju denna s.k yrseln som kan pågå jävligt länge. Även när jag ligger eller sitter ner känner jag mig Yr lite då och då. - Det kommer "bakifrån" huvudet framåt och sugs bakåt - för att förklara det på annat sätt. Det sker oftast när jag försöker fokusera mig på något eller kolla på något. Kanske jag behöver glasögon ? Kan ju förklara huvudvärken (migrän). Detta har pågått länge, kan ev. vara så att detta är biverkningarna av SSRI (Citalopram) jag käkade (40mg) och slutade radikalt, dom tog slut och jag har inte fyllt på ännu. Tog medicin i 2-3 månader slutade tvärt, 1-2 veckor efteråt kom dessa symptom.
//Matte
Tjena
tänkte bara flika in med att nämna att det mkt väl kan handla om bieffekter på att du lagt av med SSRI tvärt.
Har varit med om det själv och mådde piss i ett par veckor med yrsel och illamående nästan konstant, värst på morgnar och kvällar dock.
Om vi sedan antar att du även har problem med synen och överanstränger synnerven så underlättar det ju inte direkt.
Men eftersom man inte kan vara helt säker tycker jag ändå att du ska söka upp läkare då symptomen låter snuskigt lika dem som uppkommer vid hjärntumör. Bättre att vara på den säkra sidan då kanske, även om det skulle kosta en 300-hundring!
mvh