2022-07-03, 07:33
Medlem
ArnrikHenstads avatar
Första programmet ute nu. Lill-Uffe är först ut. Jävla tråkig och färglös person. Bra jobbat tjejer

https://www.svtplay.se/video/3580447...149&id=jp9XPVy
Citera
2022-07-03, 08:54
Medlem
Ett ord sammanfattar detta program: CRINGE.

Cringe-maximum nåddes när Scrolleri-Mian skulle hälsa på Ulf. Då åkte skämskudden fram.

Och för att förtydliga: Ulf var inte den som var CRINGE.
Citera
2022-07-03, 10:35
Medlem
Sevärd!
Inte det värsta de verkar servera politikerna med, men ändå hyfsat ok urval och rätt trevligt och avslappnat program, till skillnad på det uppskruvade läget som är nu när det är något progam med politiker i.
Bra jobbat!
Citera
2022-07-03, 11:23
Medlem
Tratts avatar
Nja, bottennapp. Konceptet är ok, de som skött klippningen mellan delarna borde flyttas till Disneydags.

Plus för Roffe-tröja
Citera
2022-07-03, 11:38
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArnrikHenstad
Första programmet ute nu. Lill-Uffe är först ut. Jävla tråkig och färglös person. Bra jobbat tjejer

https://www.svtplay.se/video/3580447...149&id=jp9XPVy
Tack för länk. Hade helt missat det här programmet men såg en snutt nu i morse på tv4. Det såg roligt ut och kul att jag kände igen några av de skribenter vars inlägg man använt så jag ska kika på programmet.
Citera
2022-07-03, 12:42
Medlem
tlcswes avatar
Blev grymt besviken på programmet. Hade önskat att de ställt fler olämpliga frågor än intetsägande frågor som "hur man hälsar på någon".

Ska bli kul att se Annie Lööf, men jag misstänker att hon aldrig kommer få bemöta alla anklagelser om att hon skulle vara psykopat.
Citera
2022-07-03, 12:44
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Är programmet lika flamsigt, menlöst och ytligt som podden?
Citera
2022-07-03, 12:48
Bannlyst
Bra idé, men tjejer kan inte göra humorprogram.
Tramsigt onödigt med jinglar när dom har så kort om tid, måste va hål i huvudet på programmakarna.
Tramsigt inslag när Ulf skulle visa hur han säger hej när han möter nån.
Tjockisen var övertaggad och osäker, storkukslugn landade inte väl i hennes mun.
Tjejer är inte roliga, svenska kvinnliga komiker är vänster och feminister 🤮🤮🤮🤮🤮
Citera
2022-07-03, 13:20
Medlem
Nä detta program var en besvikelse! Gillar podden och skrattar ibland högt åt avsnitten så kanske hade för höga förhoppningar...

Märktes så tydligt att det var ett SVT-program. Tycker man märkte att tjejerna höll igen för att vara mer pk, både i sina uttryck och i valet av trådar och frågor. I podden är dom mer bekväma med att använda uttryck typiska för flashback (inte så pk).

Tycker dom flesta trådar inte ens handlade om Uffe eller moderaterna, vilket jag trodde var syftet med programmet. Vem fan vill veta hur han ser på hälsningar på landsbydgen liksom?

Och så dessa förbannade jinglar. Måste vara samma person som gjort dom som gör jinglarna till Bäst i test

Och varför i herrans namn satt Mia gömd vid ett eget bord?? Nog för att hon är asocial men blev ju bara töntigt eftersom hon ändå ställde frågor och deltog.

Vet inte om jag kommer se fler avsnitt...
Citera
2022-07-03, 13:25
Medlem
Freiderichs avatar
Jag tycker det är ett kul koncept, jag gillar poddden (inte lika mkt det senaste halvårets avsnitt dock). Avsnittet med Ulf var ganska underhållande.

Fattar att Mia kanske inte vill ha lika framstående roll men lite märkligt att hon satt som en researcher i bakgrunden (synlig i bild) och ropade grejer. Men alltid kul att se Mia!

Det var varken bra eller dåligt avsnitt. Kommer fortsätta att titta.
Citera
2022-07-03, 13:28
Medlem
Freiderichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Nä detta program var en besvikelse! Gillar podden och skrattar ibland högt åt avsnitten så kanske hade för höga förhoppningar...

Märktes så tydligt att det var ett SVT-program. Tycker man märkte att tjejerna höll igen för att vara mer pk, både i sina uttryck och i valet av trådar och frågor. I podden är dom mer bekväma med att använda uttryck typiska för flashback (inte så pk).

Håller delvis med dig. Public Service program som Tankesmedjan i P3, Herr Talman och andra program känns som att de har högre tak och kommer undan med "grövre språk" och satir. De kanske fick tona ner allt som skulle göra det roligare för att PL skulle vilja delta.
Citera
2022-07-03, 15:02
Medlem
Danieloss avatar
Det var småtrevligt. Kul att se poddgänget i verkligheten (har inte sett showen)! Hade förväntat mig fler pinsamma och grova frågor men de var kanske tvungna att vara lite mer återhållsamma i sin nya miljö och för att få partiledarna att ställa upp.

Tycker att avsnittet kunde varit lite längre (typ 30 min). Och att slösa dyrbar programtid med meningslösa vinjetter var ett kasst beslut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in