Citat:
Ursprungligen postat av
maratonmaniker
SSRI skrivs idag ut till människor i sorg! Människor som förlorat en nära anhörig och är i en helt mänsklig normal kris men ändå är så nere så hen går till doktorn för att kanske bli sjukskriven en tid(?).......Läkaren har 20 minuter att avvara till den kanske gråtande patienten och DÅ kommer receptblocket fram och SSRI! NÄR kommer avslöjandet om denna bluff? URSÄKTA om jag blir negativ! ger bara min helt subjektiva bild och det är ju den enda jag har:-(
Samhället är sjukt och hela sjukvården är egentligen såhär, bortsett ifrån akuta sjukvården för fysiska trauman.
Man behandlar symptom med piller istället för att vänta ut och även främja självläkning.
Men vi skall inte heller lägga hela skulden på läkarna i detta. Alla människor har ett eget ansvar för sin egna hälsa och framtid. Egentligen vet alla att man inte skall äta kemikalier och alla vet egentligen varför de mår dåligt. Människor måste börja vakna upp och lyssna på sina kroppar och ta hand om sig själva. Rädslor måste även upphöra. Rädslor för döden.
Det finns ingenting att vara rädd för.