2022-05-08, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag är helt emot slaveri oavsett utformning.

Jag är emot dödsstraff.

Jag är för dödshjälp.

Jag är för mänskliga rättigheter och krigslagar.

Jag är helt tillfreds med gällande svensk abortlag såsom det ser ut i dagsläget. Jag är helt tillfreds med att kvinnor har tillgång till fri abort fram till vecka 18. Om något förändras i framtiden är jag helt ok med att abortlagen ses över.

Osv.

Går det runt i ditt arma huvud nu?

Du är för dödsstraff för ofödda barn.

Du är en hycklare. En hjärndöd hycklare.

Du värnar grovt kriminellas liv, men inte oskyldiga, ofödda barns liv.

Du är verkligen en ond häxa.
Citera
2022-05-08, 16:05
Moderator
T-80Us avatar
Nej, USA "avslutar" inte "aborträtten", de säger att delstaterna själva ska få lägga upp sin lagstiftning kring abort. Något som verkar tämligen vettigt och sunt ur ett frihetsperspektiv.

Om det är viktigt för en att rida peniskarusell och låta skrapa ut foster ur en med jämna mellanrum, för att man är en "fri och oberoende kvinna", så får man helt enkelt flytta till något av de liberala helveteshål där sådant ses med blida ögon. Kriminaliteten, hemlösheten, de usla delstatliga finanserna och drogproblematiken får man då ta på köpet (förmodligen är det tämligen okej, då tjejer som går och får mycket aborter förmodligen har minst ett av de problemen med sig personligen redan).

Normala människor kan då bosätta sig i republikanskt styrda stater, där saker och ting fungerar, brottsligheten är avsevärt lägre och där man inte dammsuger kvinnors sköten på halvnegroida ungar i parti och minut.

Fri abort är själva signumet för något som låter bra på papper, men är ett expanderande svart hål av depraverad kulturmarxistisk avföring i verkligheten.
Citera
2022-05-08, 16:05
Medlem
Citat:
Så du menar att oavsett av vilken anledning hon blev gravid så ska hon föda fram barnet?

Kondomen var kanske gammal, hon blev gravid trots p-piller, hon är heroinist och sålde sig för en sil, det var ett fylle-ons, osv osv osv osv.

Du menar att alla graviditeter ska fullföljas oavsett?

Sluta hyckla och begå självmord för att visa att du inte är en hycklare. Du har uppenbarligen inte någon respekt för andras människoliv, men ditt eget är du inte villig att ge upp.

Häxa.
Citera
2022-05-08, 16:06
Medlem
Citat:
Jag likställer inte ett foster med en människa.

Jag är helt emot slaveri oavsett utformning.

Men du är för barnamord.
Citera
2022-05-08, 16:07
Medlem
Citat:
Kropp och kropp, jag skulle inte kalla ett 7 veckors foster för en kropp direkt.

Men ja, det stämmer, kvinnan har befogenhet över sin kropp och således över fostret också, iallafall fram till vecka 18.

Vecka 18 är där den svenska läkarkåren och svenska allmänheten dragit gränsen.

Så du erkänner att abort är mord.
Citera
2022-05-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, det är väl helt självklart att var och en får ta ansvar för de barn man knullat fram?

Kvinnor vägrar ju att ta ansvar för barnen de knullar fram.

Fan vad blåst du är.
Citera
2022-05-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Du kräver befogenhet över en kvinnas kropp? Fräscht!

Fast du tycker ju att kvinnor ska ha befogenhet över andra människors kroppar.

Du är en hycklande åsna.
Citera
2022-05-08, 16:17
Medlem
Citat:
Allt handlar om att kontrollera kvinnor. Kvinnor ska inte få rösta, kvinnor ska inte göra karriär, kvinnor ska tvingas till att föda, kvinnor ska tvingas ta ansvaret för barnet, etc etc. Det är så jävla tragiskt, speciellt när dessa stolpskott försöker få abortfrågan att handla om "liv", "barn", "mord". Plötsligt handlar det om känslor när kvinnor konstant blir nedvärderade för att vara just känslosamma. Det är så löjligt inkonsekventa argument från kvinnohatarna.

Det märks att du är en känslosam extremist och faktaförnekare.

Du klarar inte ens av att hålla dig till ämnet, du måste blanda in andra saker som inte ens har med abort att göra för att du saknar argument.

Jag älskar hur den här tråden har avslöjat att du saknar argument för abort och att du måste veva febrilt om irrelevanta saker.

Du vill mörda ofödda barn.
Citera
2022-05-08, 16:17
Medlem
Citat:
Det är ju snarare dina aggressiva utspel och kvinnofientliga åsikter som får dig att framstå som en blind, fradgatuggande kvinnohatare.

Du framstår som en barnamördande, människohatande faktaförnekare.
Citera
2022-05-08, 16:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej, USA "avslutar" inte "aborträtten", de säger att delstaterna själva ska få lägga upp sin lagstiftning kring abort. Något som verkar tämligen vettigt och sunt ur ett frihetsperspektiv.

Om det är viktigt för en att rida peniskarusell och låta skrapa ut foster ur en med jämna mellanrum, för att man är en "fri och oberoende kvinna", så får man helt enkelt flytta till något av de liberala helveteshål där sådant ses med blida ögon. Kriminaliteten, hemlösheten, de usla delstatliga finanserna och drogproblematiken får man då ta på köpet (förmodligen är det tämligen okej, då tjejer som går och får mycket aborter förmodligen har minst ett av de problemen med sig personligen redan).

Normala människor kan då bosätta sig i republikanskt styrda stater, där saker och ting fungerar, brottsligheten är avsevärt lägre och där man inte dammsuger kvinnors sköten på halvnegroida ungar i parti och minut.

Fri abort är själva signumet för något som låter bra på papper, men är ett expanderande svart hål av depraverad kulturmarxistisk avföring i verkligheten.

Har du något underlag på att kriminaliteten, hemlösheten och missbruket är högre i stater med mer liberala abortlagar?
Citera
2022-05-08, 16:21
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Har du något underlag på att kriminaliteten, hemlösheten och missbruket är högre i stater med mer liberala abortlagar?

Ju mer demokratiskt inflytande, ju liberalare abortlagar. Ju mer demokratiskt inflytande, ju högre kriminalitet, mer hemlöshet och större missbruksproblematik.

Det är allmän känt.
Citera
2022-05-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Det märks att du är en känslosam extremist och faktaförnekare.

Du klarar inte ens av att hålla dig till ämnet, du måste blanda in andra saker som inte ens har med abort att göra för att du saknar argument.

Jag älskar hur den här tråden har avslöjat att du saknar argument för abort och att du måste veva febrilt om irrelevanta saker.

Du vill mörda ofödda barn.

Vilka fakta förnekar jag? Du om någon är den känslosamma här med ständiga aggressiva utspel och okvädningsord. Det är du som använder dina känslor som argument, det om något är irrelevant för diskussionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in