Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-24, 20:06
Sälja kläder och shampoo med namnet lilla hjärtat... herregud sluta bara.

Tycker även det är integritetskränkande mot det mördade barnet att visa massa bilder på henne.
Det var trots allt en helt egen person, med ett tragiskt öde. Varför ska andra bestämma att 100 bilder på henne ska finnas för allmänheten?!!!
Citera
2025-07-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTjej84

Tycker även det är integritetskränkande mot det mördade barnet att visa massa bilder på henne.
Det var trots allt en helt egen person, med ett tragiskt öde. Varför ska andra bestämma att 100 bilder på henne ska finnas för allmänheten?!!!

Ja håller med en otrolig tankevurpa.
Citera
2025-07-24, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NgtfuffenspaG
Jag har alltid gillat E-type som person, men är rätt nyfiken på hur han kom fram till att just denna parasit känns som rätt person att gänga sig med.
Hon kanske har något som inbjuder till att Vikingadrullen kan ”comming up, comming up” ? 😳🫢
Citera
2025-07-24, 21:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
https://www.expressen.se/noje/melind...ter-kritiken-/

Så kan det gå. Hon fick själv sparken från den förening hon startat.

Men bara hoppas den där varumärkesregistreringen går igenom! Så vi får se hela serier med shampoo. Jag menar det räcker ju att bara 1% går till någon annan förening som kämpar för barns rättigheter, medan Jacobs tar övriga 99 för det ska vara ok.
Citera
2025-07-24, 22:12
Medlem
Nu har hon även gått med i gruppen "kändisar" som gör reklam för vilket skit som helst för en slant
Citera
2025-07-24, 22:36
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Så hon skulle alltså slå mynt av det mördade barnet och sälja dyra hårprodukter där 5kr/produkt skulle gå till välgörande ändamål? För ett jävla schampo som de ska ha 499kr för?
Citera
2025-07-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så kan det gå. Hon fick själv sparken från den förening hon startat.

Men bara hoppas den där varumärkesregistreringen går igenom! Så vi får se hela serier med shampoo. Jag menar det räcker ju att bara 1% går till någon annan förening som kämpar för barns rättigheter, medan Jacobs tar övriga 99 för det ska vara ok.

Hoppas för egen del mer på att föreningen invänder till PRV och själva försöker ta kontroll över namnet. Oavsett tror jag t.o.m. parasiten Jacobs nu inser att hon nog måste tona ner sina desperata försök att tjäna pengar på den lilla flickan och hennes öde.

För övrigt förstår jag inte hur folk kan köpa hennes grejer. Alla någorlunda normala människor borde väl känt någon form av kräkreflex när Jacobs gick från ansvarstagande familjehemsmamma till total mediehora över en eftermiddag. Hennes hejarklack är lika usla människor som hon.
Citera
2025-07-24, 23:09
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgtfuffenspaG
Narcissisten Jacobs hävdar att marknadsföringen med "det lilla hjärtat" inte syftar på "Lilla hjärtat", utan på barn i allmänhet. Samtidigt har hon ansökt om att varumärkesskydda "Lilla hjärtat" för kommersiella ändamål. Oki...

Därtill har hon försökt göra sig av med de som kritiserar hennes outtröttliga försök att tjäna pengar på den lilla flickan och hennes tragiska öde.

https://www.expressen.se/noje/melind...ter-kritiken-/

Jag har alltid gillat E-type som person, men är rätt nyfiken på hur han kom fram till att just denna parasit känns som rätt person att gänga sig med.

Han lyckades ju inte hitta någon kvinna förräns Melinda dök upp. Hon ”media-kåt” och tog chansen med E-Type för att få ännu mer uppmärksamhet och ännu mer medial exponering (som hon verkligen älskar &#128528
Vilket hon oxå fick och E-Type fick äntligen sitt efterlängtade egna barn.
Typ en ”win win situation” för båda men jag tror personligen inte på ett lyckligt slut för detta synnerligen omaka par…
Citera
2025-07-24, 23:21
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTjej84

Håller med dig till 100 %!!!
Vidrigt beteende att lägga ut foton på Esmeralda.
Lika vedervärdigt att hon även - som fosterhems-mamma - lägger ut mängder med foton på hennes nuvarande familjehems-placerade barn 👿!
Jag funderar på om det ens är lagligt att hon exponerar foton på barnen hon (defakto får betalt för) att vara familjehems-mamma till)?
Dessa barn har ju nånstans FAKTISKT SINA BLODS-FÖRÄLDRAR och oavsett VARFÖR dessa barn nu bor med Melinda så känns det verkligen inte okey att dom exponeras på det sätt som hon gör på sitt Instagram-konto 🥺….
(Kanske ett bra tips för någon grävande journalist att ta tag i - just say’in)….
Citera
2025-07-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Så hon skulle alltså slå mynt av det mördade barnet och sälja dyra hårprodukter där 5kr/produkt skulle gå till välgörande ändamål? För ett jävla schampo som de ska ha 499kr för?
Finns det någon källa på att de där siffrorna faktiskt stämmer? Det är ju isf. helt sanslöst
Citera
2025-07-25, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelnV
Du påstod alla familjehem gör sitt bästa. Jag kontra med att man behöver inte vara missbrukare eller dålig förälder (exempel slå sitt barn). Tror nog majoriteten av familjehem suger, enligt min erfarenhet och av de som går att läsa på FB. Kanske vart massa missförstånd men skitsamma. "Stora E" trivdes där när hon var placerad. Men somsagt nu handlar det om att hon utnyttjar till sin fördel som man märkte och alla andra har märkt.

Kan bekräfta att lilla hjärtats pappa dog i häktet och mamman vet jag inte exakt hur det gick för henne men hon tycker jag skulle ha dött oxå

Du är inne på ett väldigt sant spår när du säger att de flesta familjehem suger. Jag hade själv en placerad hos mig. Egentligen är mitt fall väldigt speciellt. Jag träffade en kvinna som hade en ettårig son. Vi gick in i ett förhållande och den grabben blev min grabb. Vi fick en gemensam son och de var som vilka bröder som helst. Vi separerade när hon blev svårt sjuk i sin bipolaritet och gjorde en massa dumheter. Den grabben hon hade bodde såklart kvar hos mig precis som sin bror, han var ju min ”son”. Då kom socialen och sa att han skulle bli familjehemsplacerad hos mig eftersom han var under 18 år. Kravet var att jag skulle gå en utbildning arrangerad av socialen att bli ett familjehem.
Vid först utbildningstillfället stannade jag en timme och sen reste jag mig och gick. Innan jag fick sa jag ett sanningens ord till de andra deltagarna. Anledningen till att jag gjorde så var att allt handlade om vilken ersättning de kunde få, och ersättningar för olika aktiviteter. I början fick vi presentera oss och av 10 familjer så var 9 frireligiösa. Jag skulle aldrig lämna ut ett barn till en frireligiös familj, värre människor finns inte.
Så kontentan av vad jag har skrivit är att det är ytterst få familjehem som ser detta som sitt kall och verkligen vill hjälpa. Merparten gör detta av ekonomiska skäl. Tyvärr.
Citera
2025-07-25, 01:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Finns det någon källa på att de där siffrorna faktiskt stämmer? Det är ju isf. helt sanslöst

Produkterna. Inte billiga.
https://bobbys.se/heart-for-heart/

Citat:
Trion har valt att skänka fem kronor per såld produkt till Lilla hjärtat vänförening, som Melinda Jacobs startade efter händelsen med Esmeralda, även kallad Lilla hjärtat.
https://www.ehandel.se/de-lanserar-h...-lilla-hjartat

Intressant är ju hur mycket Jacobs för personligen för varje såld produkt. Förmodligen något mer än 5 spänn...
Senast redigerad av Zaedrews 2025-07-25 kl. 01:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in