2022-05-03, 18:47
Medlem
BoboHulans avatar
Tänkte testa CBD snus nu när det kan säljas här. Finns det i butik i Jönköping bor i utkanten av staden . Finns online jag vet , vill åka testa en dosa och se om det är värt priset.
Hittar väldigt lite om försäljning av detta, inte de stora online säljarna av snus verkar ha det.
Har någon hört talas om det Danska snuset Thors vrede som tydligen innehåller tobak CBD THC ? eller är det en skröna från en full eller hög dansk?
Citera
2022-05-03, 19:25
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoboHulan
Tänkte testa CBD snus nu när det kan säljas här. Finns det i butik i Jönköping bor i utkanten av staden . Finns online jag vet , vill åka testa en dosa och se om det är värt priset.
Hittar väldigt lite om försäljning av detta, inte de stora online säljarna av snus verkar ha det.
Har någon hört talas om det Danska snuset Thors vrede som tydligen innehåller tobak CBD THC ? eller är det en skröna från en full eller hög dansk?

Man kan väl inte snusa fett? Nikotin är ju vattenlösligt och därför går det att snusa tobak.
Citera
2022-05-03, 19:30
Medlem
BoboHulans avatar
thc och cdb är fettlösligt vad jag vet är det olja ska det funka bra ...
Citera
2022-05-03, 19:38
Medlem
Fummys avatar
Citat:
thc och cdb är fettlösligt vad jag vet är det olja ska det funka bra ...

Det är samma sak, och det funkar inte bra.
Citera
2022-05-03, 19:41
Medlem
BoboHulans avatar
fungerar inte bra mot vad?
Citera
2022-05-03, 19:48
Medlem
Fummys avatar
Citat:
fungerar inte bra mot vad?

Det tas inte upp genom slemhinnorna varken cbd eller thc till skillnad från nikotin som är vattenlösligt.
Vet inte hur tydligare jag kan vara med att säga det är skitsnack att kalla det för snus .
Citera
2022-05-03, 19:51
Medlem
BoboHulans avatar
Ja det är ju möjligt vet inget om detta men du har testat då förstår jag ...
Citera
2022-05-03, 20:22
Medlem
Tropexs avatar
Man sväljer ju ofta en del av snussaften, till er som påstår (med rätta) att CBD ej tas upp under läppen. Det funkar kanske på det sättet.
Citera
2022-05-03, 20:27
Medlem
BoboHulans avatar
ska man göra te av det då?
Citera
2022-05-03, 22:42
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Det tas inte upp genom slemhinnorna varken cbd eller thc till skillnad från nikotin som är vattenlösligt.
Vet inte hur tydligare jag kan vara med att säga det är skitsnack att kalla det för snus .

Det åker ned i magen. Inte står man och spottar ut det.
Citera
2022-05-04, 17:29
Medlem
AberKruxs avatar
Har testat CBD snus och det fungerar.
Jag är stress-sjuk typ och känner verkligen av då stressen lättar/ökar.

Jag skulle ha köpt så hög mg-halt av CBD som möjligt på snusen och skippat de med spår av THC (under 0.20% som är EU-godkänt för försäljning).

De som är högst CBD mg vad jag hittat så här långt är VOON. Jag har några dosor i kylen av dessa men har inte provat just dessa än. Jag har provat 7c's och de ger mig ett lugn i kanske 1-2 timmar då jag har snusen inne. Tar cirka 15-20 min innan stressen lättar något.

Vad jag läst mig till är att 7c's har 13mg CBD per prilla och VOON har 20mg per prilla.

Viktigt att nämna är att det är inte är lika potent som CBD-hasch/buds om du är ute efter stresslindring.
De är dock mycket behändiga att bara lägga in under läppen och mysa och kolla på en skön film eller dylikt

Om du inte har problem med stress tror jag inte du kommer känna av något alls av dem. Vissa dagar då jag har mindre stress i kroppen känner jag nästan ingen verkan av CBD medans då jag är uppstressad är det mycket tydligt att stressen försvinner då jag konsumerar CBD.
Citera
2022-05-14, 19:51
Medlem
Citat:
Greenmovent snubben har det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in