Citat:
Ursprungligen postat av
bortmedfifittor
Vad är det du dillar om? VAD är din poäng, att EXPO har ett nära samarbete med Rysk Federation för att sprida sitt budskap i Ryssland? Till vilken nytta då? Varför skulle en SVENSK propagandabok tryckas upp i Ryssland, riktat mot vem? Förstår du att det du skriver inte har några som helst logiska kopplingar?
Har du problem med läsförståelsen?
Läs mitt inlägg en gång till så klarnar nog allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
bortmedfifittor
Det som är FAKTA är att ALLA politiska budskap i Ryssland, kan endast spridas godkänt av den Ryska Federationen. Om du tror att Ryssland just nu prioriterar att sprida svensk politik, så är du ute och cyklar ordentligt. Om du ens tror att Ryssland är intresserad av att sprida svenska politiska åsikter, så är du ute och cyklar.
Sluta sprida dynga, är mitt tips till dig.
Det är samma som i Sverige.
AfS och SD har flera gånger inte fått trycka sina budskap eftersom deras budskap går emot den sittande regeringen. EXPO får däremot alltid trycka sina budskap, eftersom de är till för att styra den politiska diskursen i Sverige.
Det är samma sak i Ryssland. Som sagt, kasta inte sten i glashus och låtsas som att vem som helst får trycka vad som helst i Sverige och att det inte kommer stoppas på vägen, i så fall är du bara ett rysstroll.
Citat:
Ursprungligen postat av
bortmedfifittor
Ryssland är annorlunda än Sverige, på de allra flesta punkter, och speciellt när det kommer till politisk yttrandefrihet. Detta kan du inte förstå, eftersom du jämför Ryssland med Sverige
Om du hade levt i Ryssland har du vetat bättre. Låt nu andra som vet mer om det, berätta vad som är sant här.
Det handlar om perspektiv. När det gäller yttrandefrihet ser jag snarare likheter än olikheter, eftersom jag anser att yttrandefriheten har stora brister i Sverige. Sen kanske inte bristerna ser likadana ut i Ryssland och Sverige men det är off-topic, jag konstaterar mer att de finns på bägge sidor.
Sen kan jag tydligen inte diskutera med folk på Flashback utan att folk anklagar mig för att på motståndarsidans land. Du anser att jag bor i Sverige eftersom jag inte håller med dig, och russofobsvenskarna anser att jag bor i Ryssland eftersom jag inte håller med dem.
Såhär är det, det spelar ingen roll vart man bor. Det ger inte ingen tyngd till era argument.