2022-05-03, 16:24
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Nu säger även Ryssland att Israel är "nazister"

Antingen så har den ryska ledningen fått psykbryt eller så är det någonting annat som pågår här.

Nu överväger Israel att skicka vapen til Ukraina, den ryska planen att utmåla Israel som ett land som stöttrr nynazism went south quick...

https://www.timesofisrael.com/israel-reportedly-leaning-toward-sending-defensive-military-aid-to-ukraine/
Senast redigerad av TheFlyingFarang 2022-05-03 kl. 16:25. Anledning: länk
Citera
2022-05-03, 16:26
Medlem
doncroces avatar
Tydligen innehåller texten Kreml använder för att svartmåla Svenska Kungahuset en copy-paste från Tobias födelesedagshyllning till kungen. (Påståendet tagit från twitter, men kan inte ryska, så möjligt det inte stämmer)
Citat:
"Idag fyller kungen 76 år som uppkallades efter krigshjälten morbrodern Hubertus som stupade i Ukraina och den pro-tyske greven Folke Bernadotte af Wisborg. Därtill var morfadern nazistisk krigsförbrytare och föräldrarna pro-nazister vilka förmäldes på ett genomnazifierat bröllop."
https://twitter.com/TobiasHubinette/status/1520434679102509060
Senast redigerad av doncroce 2022-05-03 kl. 16:31.
Citera
2022-05-03, 16:32
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
Som sagt, bara för att EXPO står bakom propagandan är det inte de som tryckt upp affischerna.
Som jag skrivit tidigare - det är jämförbart med att man trycker upp en svensk propagandabok i Ryssland. Det är inte Kreml som står bakom den bara för att den trycks upp i Ryssland, det är fortfarande den svenska författaren som står för propagandan.

Att man "går med på" att trycka upp affischen är som sagt på samma nivå som att vi i Sverige förbjuder AfS och SD för att göra reklam i olika medier, men tillåter EXPO för att göra det.
Det betyder inte att statsministern styr över allt, utan det är så att det finns en nivå inom vilket vissa uttryck är ok och andra inte. Det gäller ALLA länder. Du kastar väldigt mycket sten i glashus när du försöker få Ryssland att verka annorlunda mot Sverige på den punkten.

Varför skulle den du länkar till ("iskateltula.ru") vara den officiella hemsidan om den de själva tidigare använt är http://nashapobeda.org/?
(den som VK-sidan länkar till, och de påpekar att de är en internationell organisation, varför .org är logiskt)

Vad är det du dillar om? VAD är din poäng, att EXPO har ett nära samarbete med Rysk Federation för att sprida sitt budskap i Ryssland? Till vilken nytta då? Varför skulle en SVENSK propagandabok tryckas upp i Ryssland, riktat mot vem? Förstår du att det du skriver inte har några som helst logiska kopplingar?

Det som är FAKTA är att ALLA politiska budskap i Ryssland, kan endast spridas godkänt av den Ryska Federationen. Om du tror att Ryssland just nu prioriterar att sprida svensk politik, så är du ute och cyklar ordentligt. Om du ens tror att Ryssland är intresserad av att sprida svenska politiska åsikter, så är du ute och cyklar.

Sluta sprida dynga, är mitt tips till dig.

Ryssland är annorlunda än Sverige, på de allra flesta punkter, och speciellt när det kommer till politisk yttrandefrihet. Detta kan du inte förstå, eftersom du jämför Ryssland med Sverige

Om du hade levt i Ryssland har du vetat bättre. Låt nu andra som vet mer om det, berätta vad som är sant här.
Citera
2022-05-03, 16:33
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Tydligen innehåller texten Kreml använder för att svartmåla Svenska Kungahuset en copy-paste från Tobias födelesedagshyllning till kungen. (Påståendet tagit från twitter, men kan inte ryska, så möjligt det inte stämmer)

Ja nu har den cancersjuka Putin skitit i det blå skåpet

https://www.euronews.com/2022/05/03/russia-s-foreign-ministry-accuses-israel-of-supporting-neo-nazism-in-ukraine
Citera
2022-05-03, 16:35
Medlem
Soterns avatar
“Jag ogillar allt indelande av människor efter nationer och raser, all sortens diskriminering mellan vita och svarta, mellan arier och judar, mellan turkar och svenskar, mellan män och kvinnor.
Ända sedan jag var så stor att jag kunde börja tänka självständigt har jag tyckt illa om det blågula fosterländska storsvenska…det förefaller mig lika avskyvärt som Hitlers tyska nationalism. Någon patriot har jag aldrig varit. Vi är alla människor – det har varit mitt speciella patos här i livet.”
– Astrid Lindgren, 1957
Citera
2022-05-03, 16:35
Bannlyst
Fullständigt absurt
Citera
2022-05-03, 16:36
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce

Fast på dessa affischer finns inget om kungahuset, vart har du sett det?
Citera
2022-05-03, 16:38
Medlem
AktuellaAmnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Vad är det du dillar om? VAD är din poäng, att EXPO har ett nära samarbete med Rysk Federation för att sprida sitt budskap i Ryssland? Till vilken nytta då? Varför skulle en SVENSK propagandabok tryckas upp i Ryssland, riktat mot vem? Förstår du att det du skriver inte har några som helst logiska kopplingar?

Har du problem med läsförståelsen?
Läs mitt inlägg en gång till så klarnar nog allt.

Citat:
Det som är FAKTA är att ALLA politiska budskap i Ryssland, kan endast spridas godkänt av den Ryska Federationen. Om du tror att Ryssland just nu prioriterar att sprida svensk politik, så är du ute och cyklar ordentligt. Om du ens tror att Ryssland är intresserad av att sprida svenska politiska åsikter, så är du ute och cyklar.

Sluta sprida dynga, är mitt tips till dig.

Det är samma som i Sverige.
AfS och SD har flera gånger inte fått trycka sina budskap eftersom deras budskap går emot den sittande regeringen. EXPO får däremot alltid trycka sina budskap, eftersom de är till för att styra den politiska diskursen i Sverige.
Det är samma sak i Ryssland. Som sagt, kasta inte sten i glashus och låtsas som att vem som helst får trycka vad som helst i Sverige och att det inte kommer stoppas på vägen, i så fall är du bara ett rysstroll.

Citat:
Ryssland är annorlunda än Sverige, på de allra flesta punkter, och speciellt när det kommer till politisk yttrandefrihet. Detta kan du inte förstå, eftersom du jämför Ryssland med Sverige

Om du hade levt i Ryssland har du vetat bättre. Låt nu andra som vet mer om det, berätta vad som är sant här.

Det handlar om perspektiv. När det gäller yttrandefrihet ser jag snarare likheter än olikheter, eftersom jag anser att yttrandefriheten har stora brister i Sverige. Sen kanske inte bristerna ser likadana ut i Ryssland och Sverige men det är off-topic, jag konstaterar mer att de finns på bägge sidor.

Sen kan jag tydligen inte diskutera med folk på Flashback utan att folk anklagar mig för att på motståndarsidans land. Du anser att jag bor i Sverige eftersom jag inte håller med dig, och russofobsvenskarna anser att jag bor i Ryssland eftersom jag inte håller med dem.
Såhär är det, det spelar ingen roll vart man bor. Det ger inte ingen tyngd till era argument.
Citera
2022-05-03, 16:41
Medlem
Det är ju sant, hela landet är fullt av judehatande muslimer. Vafan är problemet?
Citera
2022-05-03, 16:43
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
“Jag ogillar allt indelande av människor efter nationer och raser, all sortens diskriminering mellan vita och svarta, mellan arier och judar, mellan turkar och svenskar, mellan män och kvinnor.
Ända sedan jag var så stor att jag kunde börja tänka självständigt har jag tyckt illa om det blågula fosterländska storsvenska…det förefaller mig lika avskyvärt som Hitlers tyska nationalism. Någon patriot har jag aldrig varit. Vi är alla människor – det har varit mitt speciella patos här i livet.”
– Astrid Lindgren, 1957

Trodde du hon va nazist ?
Citera
2022-05-03, 16:44
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Trodde du hon va nazist ?

Nej, har jag någonstans påstått det?
Citera
2022-05-03, 16:45
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AktuellaAmnen
Har du problem med läsförståelsen?
Läs mitt inlägg en gång till så klarnar nog allt.

Det är samma som i Sverige.
AfS och SD har flera gånger inte fått trycka sina budskap eftersom deras budskap går emot den sittande regeringen. EXPO får däremot alltid trycka sina budskap, eftersom de är till för att styra den politiska diskursen i Sverige. Det är samma sak i Ryssland. Som sagt, kasta inte sten i glashus och låtsas som att vem som helst får trycka vad som helst i Sverige och att det inte kommer stoppas på vägen, i så fall är du bara ett rysstroll.

Sen kan jag tydligen inte diskutera med folk på Flashback utan att folk anklagar mig för att på motståndarsidans land. Du anser att jag bor i Sverige eftersom jag inte håller med dig, och russofobsvenskarna anser att jag bor i Ryssland eftersom jag inte håller med dem.
Såhär är det, det spelar ingen roll vart man bor. Det ger inte ingen tyngd till era argument.

Jag skiter i vart du bor. Dina teorier om EXPOs samarbete med den ryska staten är nonsens och har ingen verklighetsförankring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in