2022-05-10, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Tänkte också att det kanske finns andra med liknande undran.

Annars görs vad de kan för hålla nere spridningen av filmen, se artikel nedan.

HUGE UPDATE: Tech Giants Are Censoring, Blacklisting and Banning Posts on the “2000 Mules” Ballot Trafficking Documentary Across Social Media Platforms
https://www.thegatewaypundit.com/2022/05/huge-update-tech-giants-censoring-blacklisting-banning-posts-2000-mules-ballot-trafficking-documenta ry-across-social-media-platforms/
Det här är en väldigt intressant film. Jag har länge trott att BigTech och medias lögner räckte för att vinna 2020 åt Biden, men jag har heller aldrig uteslutit att rent valfusk varit avgörande. Det är klart att Trump var avskydd av många, men han skötte ekonomin, världen hade fred och Biden hade lika mycket karisma som en bajskorv så man undrar ju. Får se om jag byter uppfattning nu.

En extremt viktig fråga lyder: Med nuvarande fuskkapacitet, med vilken marginal måste republikanerna vinna nästa presidentval för att det helt enkelt inte skall vara praktiskt möjligt för globalisterna att fuska till sig segern utan att erkänna för hela folket att man fuskat?

Man kan fatta varför demokraterna är så desperata över Musks Twitterköp att de släpat fram själve mästerskurken Obama för att sjunga åsiktsförtryckets lov. 2000 mules behöver all spridning den kan få. Det är också en utmärkt sammanfattning för de som likt undertecknad finner Bannons podcast en smula långrandig.
Citera
2022-05-10, 11:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Annars görs vad de kan för hålla nere spridningen av filmen, se artikel nedan.
Som att Team Trump tar betalt för att man skall få se filmen menar du?

Tänk om man man hade behövt köpa biobiljetter för att få se bevis i en domstol.. Justice would have been privilegied for the rich only.

Tack och lov finns https://1337x.to/ så att man kan neka Team Trump den inkomsten och ändå få se och skratta åt debaclet.
Citera
2022-05-10, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Tänk om man man hade behövt köpa biobiljetter för att få se bevis i en domstol.. Justice would have been privilegied for the rich only.

Riktigt bra poäng. Har man bevis så presenterar man dem antigen via domstol eller på en offentlig hemsida. Att försöka tjäna pengar på obildade fattiga människor säger mig att begreppet bevis i denna dokumentär alltså är ett semantiskt uttryck som betyder rena motsatsen till evidensbaserade resonemang som leder till en slutsats bortom alla rimliga tvivel.

På lättförståelig svenska :Trump förlorade till Joe biden därför att fler medborgare röstade på biden än Trump.
Hillary Clinton förlorare till Trump därför att Trump fick fler elektorröster än Hillary gjorde. Case closed
Citera
2022-05-10, 17:51
Medlem
arne99s avatar
Citat:

Tack och lov finns https://1337x.to/ så att man kan neka Team Trump den inkomsten och ändå få se och skratta åt debaclet.
.Ja det är väl fri företagsamhet som gäller, som alla böcker som skrivs om en det ena än det andra, dagstidningar nyhetskanaler alla ska ha in för sitt leverbröd.

Undantaget ex.vis. svt som istället stjäl det direkt ur plånboken vare sig du vill titta eller inte.

Håller det för mycket troligt att 2000 Mules släpps helt fri i sinom tid när kostnader är täckta plus lite extra.

Samt går att se direkt på ex.vis. bitchute.com torrent ej nödvändigt.
Citera
2022-05-10, 18:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
.Ja det är väl fri företagsamhet som gäller
Fri företagsamhet kring bevisvärdering leder dock inte till något annat än samhällshotande sekter i slutändan. Något Team Trump bevisat med övertydlighet.
Citera
2022-05-10, 18:34
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Fri företagsamhet kring bevisvärdering leder dock inte till något annat än samhällshotande sekter i slutändan. Något Team Trump bevisat med övertydlighet.
Hur verkar advokater?
Citera
2022-05-10, 18:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Hur verkar advokater?
De följer god advokatsed och god domstolsed, annars blir de hårt sanktionerade.
Citera
2022-05-10, 18:46
Medlem
arne99s avatar
Citat:
De följer god advokatsed och god domstolsed, annars blir de hårt sanktionerade.
De rättar sig efter regler, precis som all fri företagsamhet rättar sig efter lagar och förordningar.

Du kan väl iallafall skriva under på att advokater ändå faller under fri företagsamhet, likväl som om någon gör en dokumentär om något och vill få täckning för sina kostnader?

Med din logik kan endast statliga medel användas för att dokumentera ett skeende i samhället för att det ska gillas, finns iofs. sådana länder Nordkorea kommer jag att tänka på.
Citera
2022-05-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Så nu är han uppe i 5 inlägg. Vilken kille.

Och 2000 Mules Ett sån't skämt

Citat:
Smaken som baken, tyckte det var både intressant och skrämmande hur telefondata med ime, gps och datum/tid kan användas.

Om någon är intresserad av att se den för att bilda er en egen uppfattning så finns den på bitchute.com
Ska var 1tim 28min 41sek lång, ligger många upplagda.

Sök på mules välj senaste och lång, tryck därefter på search igen.

Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Jag kommer givetvis inte att se hela, men finns det något i dokumentären som du menar är bevis, dvs utsagor, handlingar, dokument, vittnesmål, som styrker bortom rimligt tvivel att någon eller några manipulerat röstkort eller rösträkningsmaskiner på sådant systematiskt vis att det kunnat påverka valresultatet i alla federala val år 2020.
Tack på för hand.

Jag har nu fullkomligt slängt bort 1,5 timmar av mitt liv. Jag har aldrig tidigare sett en så fruktansvärt svag dokumentär som på förhand påstår sig vara grävande journalistik som skall leda en tes i bevis.

Detta var en av de, som vi vant oss vid sedan valet, återkommande försöken att tjäna pengar (grifting) på ett valresultat, som man vet är riktigt och fastställt, men inte populärt bland framförallt amerikansk Trailer Trash och liknande grupper.

Man lyckas inte en enda gång i filmen leda tesen om 2000 Mules i bevis. I stället lyckas man visa några fåtal personer som lämnar poströster, för mer än en person, i delstater där det är tillåtet att lämna poströster för ex. sina familjemedlemmar. Trots att man påstår sig ha miljoner minuter film från insamlingsboxar för valsedlar, och GPS signaler, så lyckas man inte hitta ett enda exempel på en person som lämnat röstsedlar vid mer än en box och/eller vid mer än ett tillfälle. Inte ett enda filmklipp på en person där något olagligt kan misstänkas.

Man har inte heller, trots att man påstår sig ha bevis för alla dessa ”Mules”, gått vidare och polisanmält en enda person för röstfusk.
Senast redigerad av Master.Palm 2022-05-10 kl. 19:04.
Citera
2022-05-10, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
https://pasteboard.co/pzQSB9LaVjdE.jpg

Ny Truth från Trump på Truth Social.
Får jag be om en tjänst?
I fortsättningen när du länkar till en trump "truth" eller "retruth" så vore det önskvärt om du inte croppar bort den nedre matrisen där antalet likes,retruths,och antal forwardings är synliga.
Citera
2022-05-10, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag har nu fullkomligt slängt bort 1,5 timmar av mitt liv. Jag har aldrig tidigare sett en så fruktansvärt svag dokumentär som på förhand påstår sig vara grävande journalistik som skall leda en tes i bevis.

Detta var en av de, som vi vant oss vid sedan valet, återkommande försöken att tjäna pengar (grifting) på ett valresultat, som man vet är riktigt och fastställt, men inte populärt bland framförallt amerikansk Trailer Trash och liknande grupper.

Man lyckas inte en enda gång i filmen leda tesen om 2000 Mules i bevis. I stället lyckas man visa några fåtal personer som lämnar poströster, för mer än en person, i delstater där det är tillåtet att lämna poströster för ex. sina familjemedlemmar. Trots att man påstår sig ha miljoner minuter film från insamlingsboxar för valsedlar, och GPS signaler, så lyckas man inte hitta ett enda exempel på en person som lämnat röstsedlar vid mer än en box och/eller vid mer än ett tillfälle. Inte ett enda filmklipp på en person där något olagligt kan misstänkas.

Man har inte heller, trots att man påstår sig ha bevis för alla dessa ”Mules”, gått vidare och polisanmält en enda person för röstfusk.

The mercury news skriver att filmen är rent skräp och att "bevis" är fel ord att använda

Tesen är följande:
Citat:
If a cellphone went near a drop box more than 10 times and a nonprofit more than five times from Oct. 1 to Election Day, True the Vote assumed its owner was a “mule” — its name for someone engaged in an illegal ballot collection scheme in cahoots with a nonprofit.
Här är problemet med denna tes
Citat:
The group’s claims of a paid ballot harvesting scheme are supported in the film only by one unidentified whistleblower said to be from San Luis, Arizona, who said she saw people picking up what she “assumed” to be payments for ballot collection. The film contains no evidence of such payments in other states in 2020.

Plus, experts say cellphone location data, even at its most advanced, can only reliably track a smartphone within a few meters — not close enough to know whether someone actually dropped off a ballot or just walked or drove nearby.

“You could use cellular evidence to say this person was in that area, but to say they were at the ballot box, you’re stretching it a lot,” said Aaron Striegel, a professor of computer science and engineering at the University of Notre Dame. “There’s always a pretty healthy amount of uncertainty that comes with this.”

What’s more, ballot drop boxes are often intentionally placed in busy areas, such as college campuses, libraries, government buildings and apartment complexes — increasing the likelihood that innocent citizens got caught in the group’s dragnet, Striegel said.

Similarly, there are plenty of legitimate reasons why someone might be visiting both a nonprofit’s office and one of those busy areas. Delivery drivers, postal workers, cab drivers, poll workers and elected officials all have legitimate reasons to cross paths with numerous drop boxes or nonprofits in a given day.

Ni som hänger på Truth Social, hur låter debatten där om "2000 Mules" är det en mestadels kritisk diskussion eller en samstämmig diskussion?

Ni som delar Donald Trumps åsikt om att denna dokumentär är ett bevis för valfusk, får gärna tala om varför inlägget ovan har fel.
Senast redigerad av seppolundgren 2022-05-10 kl. 19:49.
Citera
2022-05-13, 11:46
Medlem
Brutus01s avatar

Jag har rensat ordentligt i tråden. TS mening med tråden är att lägga upp inlägg som Trump gör på Truths Social. Har för övrigt upplyst om att jag förväntar mig förklarande text till vart nytt inlägg och inte bara en bildlänk. Man ska kunna läsa i inlägget vad som skrivs och inte behöva klicka på länken utan den är med som referens.

Det är meningen att efter vart inlägg så ska det uppstå en diskussion om just det inlägget. Nu hade vi en situation där en eller flera OT diskussioner var lika lång som huvudtråden.

Jag drog ett streck där det kändes som det fick räcka, det må vara på fel eller rätt ställe. Men de diskussioner som fördes finns där andra trådar i detta delforum för.

//Moderator
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in