Citat:
Ursprungligen postat av
MentalTraslojd
Ett gäng med 20 invandrare i centrala Töreboda, som tillåts driva runt och söka bråk utan att lokalbefolkningen får spader. Det låter inte särskilt troligt va? Har du hängt i centrala Töreboda sena helgkvällar? Nä, det här låter a-traktor-konvent lång väl. Raggare har inget jävla uppförandekodex, lika lite som att alla använder brylcreme och åker amerikanare.
Kan berätta att jag träffade en 85-årig dam från Töreboda för inte särskilt länge sedan som kom från kyrkogården i Töreboda, hon berättade att hon nu bara kommer att gå dit mitt på dagen för gången innan var hon där en helgkväll (det var fortfarande ljust dock tror jag) och då mötte hon ett stort gäng som gick i bredd. "Har du pengar?" frågade de varpå hon svarade att hon inte har det när hon går till kyrkogården. De lät henne då vara turligt nog. Reaktionen kom sedan när hon kom hem.
Det var inga svenskar sa hon, vet inte om de pratade svenska eller engelska, glömde fråga.
Tipsade polisen om det här.
Åtminstone förr hade Migrationsverket ett flyktingboende någonstans i närheten, vet inte hur det är numera.
Därmed inte sagt att det var wannabesvenskar i det här aktuella fallet men att skit händer i lilla Töreboda är säkert, och att svartmuskiga män står för en del av det.