2022-05-02, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
men någon här måste veta något? vad säger förmågorna från Töreboda/Mariestad?- hur går ryktet på stan?, detta måste vara en stor sak där
Lite slagsmål på valborg en stor sak - du skojar!
Citera
2022-05-02, 14:19
Medlem
Står bara lite på sociala medier att det är mkt knark där?
Fast var är det inte så
Citera
2022-05-02, 14:32
Medlem
Pratas orimligt lite om vilka det skulle vara som i stor grupp utfört misshandeln. De lokala förmågorna i form av pundare är nog oskyldiga iallafall, borde hörts mer då och det är väl egentligen de enda polisen har koll på i byn.
Citera
2022-05-02, 16:31
Medlem
Goodinbeds avatar
Vad jag vet så finns det inte 20 st missanpassade invandrare som skulle gå runt och leta efter folk att misshandla. Detta även om 10 st bara tittade på. De flesta ungdomar är bra och trevliga. Detta förvånar mig. Mest förvånande är att det är knäpptyst om det här och i Töreboda grupper på Facebook. Det har hänt att invandrarungdomar kommit från Skövde för att bråka med ungdomar i byn men det var länge sedan.
Citera
2022-05-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Ett troll. Jag har mycket bra kontakter i samhället och ingen har hört eller sett någonting. Inget i de grupper på Facebook från Töreboda heller. Väldigt konstigt.

Tror du att händelsen är påhittad av paret?

Edit: Det diskuteras i några grupper men även där är det bara spekulationer. Hela byn borde väl redan veta vad det var för folk som är GM kan man tycka.
Senast redigerad av Mashedpotatoe 2022-05-02 kl. 16:58.
Citera
2022-05-02, 16:51
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Ett gäng med 20 invandrare i centrala Töreboda, som tillåts driva runt och söka bråk utan att lokalbefolkningen får spader. Det låter inte särskilt troligt va? Har du hängt i centrala Töreboda sena helgkvällar? Nä, det här låter a-traktor-konvent lång väl. Raggare har inget jävla uppförandekodex, lika lite som att alla använder brylcreme och åker amerikanare.
Kan berätta att jag träffade en 85-årig dam från Töreboda för inte särskilt länge sedan som kom från kyrkogården i Töreboda, hon berättade att hon nu bara kommer att gå dit mitt på dagen för gången innan var hon där en helgkväll (det var fortfarande ljust dock tror jag) och då mötte hon ett stort gäng som gick i bredd. "Har du pengar?" frågade de varpå hon svarade att hon inte har det när hon går till kyrkogården. De lät henne då vara turligt nog. Reaktionen kom sedan när hon kom hem.

Det var inga svenskar sa hon, vet inte om de pratade svenska eller engelska, glömde fråga.

Tipsade polisen om det här.

Åtminstone förr hade Migrationsverket ett flyktingboende någonstans i närheten, vet inte hur det är numera.

Därmed inte sagt att det var wannabesvenskar i det här aktuella fallet men att skit händer i lilla Töreboda är säkert, och att svartmuskiga män står för en del av det.
Citera
2022-05-02, 20:25
Medlem
Jag har hört att det var 20 svenskar som attackerade 2 blattar.
Citera
2022-05-02, 20:31
Medlem
Nassarna har väl nån klubblokal i Töreboda inte orimligt att de firat valborg med att piska upp ett Invandrarpar eller rasförrädare.

Har hänt förr.
Citera
2022-05-02, 21:11
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Kan berätta att jag träffade en 85-årig dam från Töreboda för inte särskilt länge sedan som kom från kyrkogården i Töreboda, hon berättade att hon nu bara kommer att gå dit mitt på dagen för gången innan var hon där en helgkväll (det var fortfarande ljust dock tror jag) och då mötte hon ett stort gäng som gick i bredd. "Har du pengar?" frågade de varpå hon svarade att hon inte har det när hon går till kyrkogården. De lät henne då vara turligt nog. Reaktionen kom sedan när hon kom hem.

Det var inga svenskar sa hon, vet inte om de pratade svenska eller engelska, glömde fråga.

Tipsade polisen om det här.

Åtminstone förr hade Migrationsverket ett flyktingboende någonstans i närheten, vet inte hur det är numera.

Därmed inte sagt att det var wannabesvenskar i det här aktuella fallet men att skit händer i lilla Töreboda är säkert, och att svartmuskiga män står för en del av det.

Det finns skit helt klart men de kommer i perioder vet jag och de som vill vara "tuffa" flyttar till storstäderna. Just nu är det lite bad jag kallar skit här. De tittar på en med hat i blicken. De andra är trevliga och ler och hejar. Det finns nog ett boende i ett område som heter Kårtorp nära Centralskolan. Annars finns det ett i Älgsrås. Eller har funnits.

På tal om Centralskolan så kommer ungar dit från Skövde och ska vara tuffa men de får ordning på dom fort. Det vet jag som är god vän med lärare. Jag har också sett då jag gått förbi att det är bra ungar. De stannar en och pratar också Ibland och har frågor om min stora hund. Vissa vill hälsa på den.

Stackars gamla dam. Vilken hemsk upplevelse.
Citera
2022-05-02, 21:18
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Tror du att händelsen är påhittad av paret?

Edit: Det diskuteras i några grupper men även där är det bara spekulationer. Hela byn borde väl redan veta vad det var för folk som är GM kan man tycka.

Ett troll på grund av påståendet att han eller hon VET att det var invandrare. Jag har själv skrivit att jag ser det som mest troligt men ingen vet.
Citera
2022-05-03, 17:24
Medlem
Adonis.s avatar
Är inte Töreboda ett tillhåll för våldsamma & rasistiska skinheads? Iaf rent historiskt.

Kan oxå vara supporters till IFK Mariestad som har nära band till wisemen i gbg. Mariestad har en firma.som.heter the mental boys & dom ska tydligen vara på offensiven. Hardcore firma, typ oldschool liksom.

Både skinheads & grabbar brukar ju attackera i grupp.

Kanske höll det slagna paret på fel lag?
Senast redigerad av Adonis. 2022-05-03 kl. 17:33.
Citera
2022-05-03, 17:58
Medlem
needAlifes avatar
Mysigt. Välkommen till det nya Sverige. Fy fan alltså. 20 babbar är väl den värsta mardrömmen man kan komma på. Har blivit slagen/misshandlad en gång men det var av en random på fyllan, det här var ju bara turligt att de överlevde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in