2022-04-27, 16:26
Medlem
Ja, jag vet, det beror ju på vilken bransch och tjänst man pratar om, men jag vill gärna lyssna på era erfarenheter. Hur länge tog det för er och vilken roll var det? Fick ni jobberbjudandet direkt efter intervjun? En vän till mig som sökte jobb som redovisningsassistent tog 2 månader för att få jobberbjudande från sin arbetsgivare efter slutintervjun.

Det är så att jag sökte en tjänst som junior administratör inom utbildningsbranschen och hade min slutintervju för en månad sedan. Jag skrev till rekryteraren efter påskhelgen och frågade om de gick vidare med en annan kandidat. Då svarade hon på mitt mail och sa att de höll på med urvalet.
Citera
2022-04-27, 16:35
Moderator
Maviels avatar
Inte gått på så jättemånga traditionella jobbintervjuer... utan oftast rekommenderats av kollegor eller så har chefen vetat vem jag är och velat anställa mig.

På de intervjuer jag gått har jag erbjudits jobbet antingen direkt efter intervjun eller dagen därpå.
Citera
2022-04-27, 17:32
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myki7992
Ja, jag vet, det beror ju på vilken bransch och tjänst man pratar om, men jag vill gärna lyssna på era erfarenheter. Hur länge tog det för er och vilken roll var det? Fick ni jobberbjudandet direkt efter intervjun? En vän till mig som sökte jobb som redovisningsassistent tog 2 månader för att få jobberbjudande från sin arbetsgivare efter slutintervjun.

Det är så att jag sökte en tjänst som junior administratör inom utbildningsbranschen och hade min slutintervju för en månad sedan. Jag skrev till rekryteraren efter påskhelgen och frågade om de gick vidare med en annan kandidat. Då svarade hon på mitt mail och sa att de höll på med urvalet.

Låter ju som en ohållbar situation, man kan ju inte gå och vänta på ett jobb 2 månader? Vad var det för oseriöst företag.

Det roliga är att när det kommit massor (oftast kvinnor) som nu jobbar som rekryterare/HR och andra låtsasjobb, och helt plötsligt tar processen ännu längre tid.
Citera
2022-04-27, 18:42
Medlem
Ofta vid en längre tids väntan så är du inte huvudkandidaten, men ändå intressant som reserv. Det behöver inte betyda något dåligt utan du kan vara en väldigt bra runner up.
Citera
2022-04-29, 23:09
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Allt mellan samma dag och 2-3 månader.

Samma dag har hänt flera ggr.

2-3 månader är extremt men synonymt för just det företagets samtliga anställningar. Varför vet jag inte men många av oss hade varit med om samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in