Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det säger en del om vänsterns avsaknad av etik, när det påstås att det skulle vara humant att avliva fullt friska foster i moderlivet, särskilt när det finns god tillgång till ett flertal preventivmetoder.
Nej, Din tro är sämre emedan den saknar etisk förankring. Du bygger alla Dina resonemang på vad som är kortsiktigt bra för kvinnor, men Du struntar blankt i barnen och samhällets stabilitet.
Vi har redan diskuterat detta in absurdum...men IGEN! man aborterar inte "foster" speciellt längre....man aborterar främst embryon och ja det är enormt humant att avsluta embryonal celltillväxt i akt och mening bespara ett mänskligt liv erbarmlig barndom och föräldrarna, ovärdiga liv.
Du klarar inte greppa logiken i detta....så vi behöver inte gå in i den dansen nått mer, men vore fan lite värdigt om du åtminstone! när du ska resonera själv höll dig till fakta. det är alltså mindre än 15% av alla aborter som görs av foster idag, lär dig detta nångång.
Jag bygger mina resonemang på vad som är bra för människor ja...och inte som dig vad som är bra för en nation i det att jag absolut anser att människor är viktigare än nationer.
Vidare så ja, jag anser även att kvinnor är människor och därför att samhället även ska tänka på vad som är bra för kvinnor, inte bara vad som är bekvämt och bra för män.
Förstår att du finner detta "icke etiskt" men sorry det är alltså logik.