2022-04-26, 17:34
Medlem
Hittade en eurosedel när jag vårstädade, den är av rätt tung valör så jag funderade på att sätta in den.

Jag har ett valutakonto för euro på SEB, tänkte gå och fråga men hann inte idag. Undrar därför om nån här vet på raken och kan säga på förhand ifall det är möjligt.

SEB brukar mig veterligen varken ta emot kontanter eller kunder idag så jag undrar hur isf.
Citera
2022-04-26, 17:40
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dself
Hittade en eurosedel när jag vårstädade, den är av rätt tung valör så jag funderade på att sätta in den.

Jag har ett valutakonto för euro på SEB, tänkte gå och fråga men hann inte idag. Undrar därför om nån här vet på raken och kan säga på förhand ifall det är möjligt.

SEB brukar mig veterligen varken ta emot kontanter eller kunder idag så jag undrar hur isf.

Har du testat att googla " sätta in eurosedlar på seb kontot" Där får du träffar och förklarar exakt hur du ska göra. Men eftersom jag inte är din morsa så får du vackert göra det själv
Citera
2022-04-26, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Har du testat att googla
Tro det eller ej men det gjorde jag. Kom en massa rent allmän info om vad valutakonto är för nåt, hur det funkar, insättningsgaranti mm. mm.
Citera
2022-04-26, 18:04
Medlem
Har dock Swedbank , och dom hanterar inte utländsk valuta. Fick växla us dollar på Forex till svenska och sedan sve kr in på Swedbank.
Citera
2022-04-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Writingsonthewall
Har dock Swedbank , och dom hanterar inte utländsk valuta. Fick växla us dollar på Forex till svenska och sedan sve kr in på Swedbank.
Men det gick iaf göra kontantinsättning.
Citera
2022-04-26, 18:50
Medlem
Citat:
Men det gick iaf göra kontantinsättning.
Ja, men bara med svensk valuta.
Citera
2022-04-26, 18:53
Medlem
Nej du kan inte göra det på en vanlig bankomat, du kan endast ta ut euro, vill du sätta in euro får du gå till forex möjligt att deras automater kan.

Har du en 500 sedel så går det inte på forex, du får handla i någon butik som tar emot euro och sedan gå dit.
Senast redigerad av sweetcrypto 2022-04-26 kl. 18:57.
Citera
2022-04-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Nej du kan inte göra det på en vanlig bankomat, du kan endast ta ut euro, vill du sätta in euro får du gå till forex möjligt att deras automater kan.

Har du en 500 sedel så går det inte på forex, du får handla i någon butik som tar emot euro och sedan gå dit.
Tack för svar, skall ändå förbi banken imorgon, kanske det går göra särskild överenskommelse.
Citera
2022-05-29, 18:36
Medlem
Lagerblads avatar
Citat:
Tack för svar, skall ändå förbi banken imorgon, kanske det går göra särskild överenskommelse.

Hur gick det med det? Jag sitter lite i samma situation nämligen.
Citera
2022-05-29, 18:39
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:

Skulle nog chansa på Forex, de brukar ta emot de flesta valutor, växla mot gällande kurs och dumpa på ditt konto. Det kan dock tillkomma lite avgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in