2022-04-26, 23:43
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det var ett jävla gnäll om att Rögle inte fick något PP i matchen. Kolla hur många PP Färjestad fick i match 1 och den matchen vann man ändå.

Att gnälla på domaren är enbart FÖRLORARE som gör. Skönt att de så uppenbart visar sig i matchtrådarna och de är en anledning till varför man inte hänger här längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Tackar Rögle för en god serie. Blev mer spännande än man trodde efter två matcher.

Ni har iaf bevisat att ni hör hemma i slutspel. Hellre er än jävla Växjö!

Varför blev målet bortdömt?
Pucken låg fri....
2022-04-26, 23:45
Medlem
Får ta och gratulera färjestadfansen här i tråden. Tyvärr tappade vi formen i slutspelet och ni tog hem detta rättvist. Jävligt besviken hur denna säsong som såg så bra ut under hela grundserien slutade, men på det igen nästa år antar jag.
2022-04-26, 23:51
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Varför blev målet bortdömt?
Pucken låg fri....

Pucken var blockerad och sedan stöter Röglespelare till Furchs benskydd med klubban och då frigörs pucken. Dvs hade inte detta momentet skett så hade pucken förblivit blockerad.
2022-04-26, 23:51
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Precis
Korsdrag och han förstår det inte själv

Hahaha sommarlov Mögle
2022-04-26, 23:57
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hahaha sommarlov Mögle

Vad är Mögle?

Vad säger det om dig som människa?
2022-04-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Den 2005 minns jag!

2018 hade fallit helt ur minnet, men följde inte den säsongen så mycket. Vi (FBK) förlorade båda va?

Ja den minns man väl! Stod i kallingarna och spelade bandy i vardagsrummet mellan periodpauserna, vilken härlig stämning det var Frölunda vann till sist och det var jag som blandade ihop lagen totalt. Det var färjestad - hv71 och året var 2019 och färjestad vann efter 117 minuter. Tidernas längsta slutspelsmatch var visst 1997 mellan färjestad och leksand och den varade i hela 119 minuter. Vi tar priset som sveriges i särklass bästa maratonlag
2022-04-26, 23:58
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Pucken var blockerad och sedan stöter Röglespelare till Furchs benskydd med klubban och då frigörs pucken. Dvs hade inte detta momentet skett så hade pucken förblivit blockerad.

Albert är den som stöter mest

Domarinsatsen var lutad åt ett håll idag.
Undrar varför?
2022-04-27, 00:01
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:

Undrar varför?

Röglespelarens klubba är den som är där först och sätter igång hela rotationen på Furch.
Kanske dags att se över glasögonen?

Jag skulle säga att spelinsatsen av lagen var väldigt lutad åt ett håll istället. Utan Rifalk hade det aldrig blivit match av det hela.
2022-04-27, 00:02
Citat:
Vad är Mögle?

Vad säger det om dig som människa?

Vedertaget begrepp för bollklubben Rögle. Märks att ni inte är en hockeyklubb i grunden. Inget Sm guld och kommer aldrig få.
2022-04-27, 00:04
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Röglespelarens klubba är den som är där först och sätter igång hela rotationen på Furch.
Kanske dags att se över glasögonen?

Jag skulle säga att spelinsatsen av lagen var väldigt lutad åt ett håll istället. Utan Rifalk hade det aldrig blivit match av det hela.

Många i Rögle har varit magsjuka och ej nått upp till normal nivå

Kul att FBK lyckas lite.
Rögle har ju gått bra sista 3 åren, med en numer normal lagbudget som innehåller 5 juniorer ombytta idag.
Vi kommer igen
2022-04-27, 00:25
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Många i Rögle har varit magsjuka och ej nått upp till normal nivå

Kul att FBK lyckas lite.
Rögle har ju gått bra sista 3 åren, med en numer normal lagbudget som innehåller 5 juniorer ombytta idag.
Vi kommer igen
Det är jag övertygad om. Rögle har etablerat sig som ett givet slutspelslag med finalambitioner. Men FBK idag var grymt starka. Finalmatcherna mot Luleå måste ses, kan bli legendary.
2022-04-27, 02:57
Medlem
Soul Patrols avatar
Citat:

Undrar varför?

Jösses människa...
Jag har nu läst samtliga inlägg efter matcherna
i denna semi. Jag har aldrig sett nån så total enögd supporter
som dej. Möjligen Mitch då...

I 6 matcher har jag läst ditt gnäll på domarna och allt som går emot. Match efter match efter match
efter match. Så sanslöst enfaldigt: FBK har köpt domarna,domarna hatar oss,domarkontrollanterna
håller på FBK,DÄR skulle det varit utvisning på FBKaren,va fan var
det där för utvisning på Röglespelaren,så tyst det är i FBKs klack,vi har haft magsjuka
och det är därför vi inte spelar bra,FBK har alltid medstuds o.s.v. i oändlighet.
Snälla...
Hur mår du egentligen? Du kanske ska sluta att kolla på hockey och sport överlag?

Men jag tycker denna semi varit en bra serie mellan två bra lag. Möjligen
var kvarten mellan FBK och Skellefteå ännu lite mer underhållande dock.
Jag ser fram emot finalen som jag tror kan bli jämn och spännande. 4 - 3 till Lule
är mitt tips.
Senast redigerad av Soul Patrol 2022-04-27 kl. 03:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in