Jag vill klaga på en, enligt mig, felaktig eller i vart fall onödigt hård varning från moderatorn Amiron.
Varningen i fråga har sin grund i att jag hänvisade en användare till ett moderatorsmeddelande efter att ifrågavarande användare upprepade gånger insinuerat att jag skulle vara ett troll. Inlägget gjordes i syfte att hålla diskussionen seriös utan trollanklagelser.
Här är inlägget som Amiron gav mig en varning för:
Här är min PM-konveration med Amiron:
Jag vill hävda att det inte är "trams och off-topic" att i diskussionen hänvisa en användare till ett moderatorsmeddelande. Notera att varningen inte är för 0.06. moderatorsåtgärder utan för 0.03. trams och off-topic. Jag har heller inte kommenterat moderatorsåtgärder så en varning för det vore obefogad.
Amiron gör gällande att det är "ot att bemöta trollanklagelser, och att bemöta dem bidrar inte med något konstruktivt till diskussionen utan slutar endast med pajkastning, då båda sidorna är lika stora idioter.". Jag har dock aldrig bemött trollanklagelserna eller gått in i en diskussion med användaren om dessa utan endast hänvisat till ett moderatorsmeddelande.
Jag anser att varningen är felaktig och att den borde tas bort.
Varningen i fråga har sin grund i att jag hänvisade en användare till ett moderatorsmeddelande efter att ifrågavarande användare upprepade gånger insinuerat att jag skulle vara ett troll. Inlägget gjordes i syfte att hålla diskussionen seriös utan trollanklagelser.
Här är inlägget som Amiron gav mig en varning för:
Citat:
Låt mig påminna dig om följande moderatorsmeddelande:
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Låt bli följande:
2) Trollanklagelser - bemöt varandra i sak.
// mod
Du har fortfarande inte bemött mina inlägg i sak. Till dess att du gör det kommer jag inte att svara på några fler inlägg från din sida.
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Låt bli följande:
2) Trollanklagelser - bemöt varandra i sak.
// mod
Du har fortfarande inte bemött mina inlägg i sak. Till dess att du gör det kommer jag inte att svara på några fler inlägg från din sida.
Här är min PM-konveration med Amiron:
Citat:
Ursprungligen postat av Zelensky
Citat:
Då topic är "Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU" är det ot att bemöta trollanklagelser, och att bemöta dem bidrar inte med något konstruktivt till diskussionen utan slutar endast med pajkastning, då båda sidorna är lika stora idioter.
mvh
Vi kommer uppenbarligen inte längre i vår diskussion så jag tar det här vidare till klagomål och kritik.
Ursprungligen postat av Amiron
Citat:
Citat:
Du inte anfört några argument till varför den är felaktig och varför den skall tas bort.
mvh
Det för diskussionen framåt att hänvisa till ett moderatorsmeddelande för att få stopp på trollanklagelser som hämmar diskussionen.
Citat:
Citat:
Därför att det bidrar inte till trådens ämne och för inte diskussionen framåt på ett konstruktivt sätt.
mvh
Men man måste väl ändå få hänvisa till ett moderatorsmeddelande utan att bli varnad? Jag tycker att varningen är felaktig och den borde tas bort.
Citat:
Citat:
Hur kan det vara "trams och off-topic" att hänvisa en användare som påstår att jag är ett "troll" till ett moderatorsmeddelande där det står att trollanklagelser inte är tillåtna?
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen:
Ämne: Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citat:
Låt mig påminna dig om följande moderatorsmeddelande:
Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen:
Därför att det bidrar inte till trådens ämne och för inte diskussionen framåt på ett konstruktivt sätt.
mvh
Du inte anfört några argument till varför den är felaktig och varför den skall tas bort.
mvh
Då topic är "Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU" är det ot att bemöta trollanklagelser, och att bemöta dem bidrar inte med något konstruktivt till diskussionen utan slutar endast med pajkastning, då båda sidorna är lika stora idioter.
mvh
Jag vill hävda att det inte är "trams och off-topic" att i diskussionen hänvisa en användare till ett moderatorsmeddelande. Notera att varningen inte är för 0.06. moderatorsåtgärder utan för 0.03. trams och off-topic. Jag har heller inte kommenterat moderatorsåtgärder så en varning för det vore obefogad.
Amiron gör gällande att det är "ot att bemöta trollanklagelser, och att bemöta dem bidrar inte med något konstruktivt till diskussionen utan slutar endast med pajkastning, då båda sidorna är lika stora idioter.". Jag har dock aldrig bemött trollanklagelserna eller gått in i en diskussion med användaren om dessa utan endast hänvisat till ett moderatorsmeddelande.
Jag anser att varningen är felaktig och att den borde tas bort.
Senast redigerad av Zelensky 2022-04-26 kl. 15:02.
Senast redigerad av Zelensky 2022-04-26 kl. 15:02.