• 1
  • 2
2022-04-26, 17:22
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
En sådan sak kan ändras på en natt. Allt som behövs är att Elon ändrar lite i koden så att teckenbegränsningen(antal) tas bort. Vilket han dessutom sagt att han ska göra, utöka den eller ta bort den helt. Oavsett vilket det blir så kommer längre "tweets" vara möjliga. Precis som här.

Absolut, och just teckenbegränsningen är jag nästan säker kommer att ändras, allafall utökas till minst 5000 tecken. Däremot tror jag att de kommer bevara strukturen med hur plattformen är och då är ett forum överlägset sett ut disskissionssynpunkt Tror inte heller att twitter vill bli ett forum utan vill ha kvar sin "unika" position. Sen även att det är ett svenskt forum gör att det kommer att bevaras.
Citera
2022-04-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
att människor skulle lämna Flashback för det tror jag inte, bara att Twitter skulle få en ny användarbas. Många lämnar men nya många skulle komma till.
Precis. Känns knappast så det enda som hindrar gemene flashbackare från att byta till twitter är teckenbegärnsningen.

Skulle man börja skriva samma saker man skriver i flashbacktrådar på sin egen nya twitterprofil skulle man få 0 svar eftersom man inte hade några följare än. Det är milsvid skillnad på att starta en forumtråd och att skriva ett inlägg på en profil.
Citera
2022-04-28, 22:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Precis. Känns knappast så det enda som hindrar gemene flashbackare från att byta till twitter är teckenbegärnsningen.

Skulle man börja skriva samma saker man skriver i flashbacktrådar på sin egen nya twitterprofil skulle man få 0 svar eftersom man inte hade några följare än. Det är milsvid skillnad på att starta en forumtråd och att skriva ett inlägg på en profil.
Fast om du skriver till #svpol så är det tusentals läsare direkt.
Citera
2022-05-02, 01:34
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror Twitter är så i grunden olikt Flashback att det inte kommer förändra något. Jag tror inte heller Twitter kommer bli något högertillhåll likt GAB eller andra twitterkopior. Twitter bygger ju till stor del på filterbubblor då du väljer vilka du vill ska få följa dig, svara på det du skriver och vilka du själv ska få se information ifrån.

Men tycker folk att det är ett bättre alternativ och yttrandefriheten stärks på riktigt så vinner ju det. Flashback anser jag inte ska överleva för sin egen skull. Bara så länge användarna anser forumet tillför dem något och det hjälper alla få möjlighet att komma till tals oavsett politisk färg.

Ja kanske har du rätt, vi får se. Men även här är det filterbubblor, som skapas av vinklad moderering, som gör att alla med vissa åsikter blir avstängda titt som tätt och vid varje givet ögonblick är säkert större delen av dem avstängda. Många av de mest intressanta trådarna jag hittat är skapade av avstängda personer...

Men du verkar näsan längta lite tills du slipper sitta här och moderera? Om man läser mellan raderna, eller har jag fel? Kanske skulle ditt liv bli bättre om du lade all tid på något annat än Flashback?
Citera
2022-05-02, 14:45
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Ja kanske har du rätt, vi får se. Men även här är det filterbubblor, som skapas av vinklad moderering, som gör att alla med vissa åsikter blir avstängda titt som tätt och vid varje givet ögonblick är säkert större delen av dem avstängda. Många av de mest intressanta trådarna jag hittat är skapade av avstängda personer...

Men du verkar näsan längta lite tills du slipper sitta här och moderera? Om man läser mellan raderna, eller har jag fel? Kanske skulle ditt liv bli bättre om du lade all tid på något annat än Flashback?

Vet inte hur du tolkade mig så där "mellan raderna" men ja du har fel. Min poäng var mer at tom Twitter förändras till något som starkt värnar yttrandefriheten och folk väljer Twitter över Flashback så är det inte på något sätt en förlust. Det är ju yttrandefriheten i sig som är viktig och inte specifikt Flashback.
Citera
2022-05-02, 15:02
Medlem
Giant Squids avatar
Twitters populäritet har ju byggts på att vara just Twitter. Vill man bygga om det till Lunarstorm så kanske användarna byter medie. Det finns en grav övertro på hur mångaTwitterkritiker det finns.Hur många hundratusentals stängda konton är man uppe i detta nu.
Det dyker uppnågot nytt vilken dag som helst ska ni se. Twitter passar inte de nya generationerna.
Citera
2022-07-10, 05:04
Medlem
sugmag-ses avatar
Självklart inte, det här är ju ett helt annat format än Twitter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in