Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Jag tror Twitter är så i grunden olikt Flashback att det inte kommer förändra något. Jag tror inte heller Twitter kommer bli något högertillhåll likt GAB eller andra twitterkopior. Twitter bygger ju till stor del på filterbubblor då du väljer vilka du vill ska få följa dig, svara på det du skriver och vilka du själv ska få se information ifrån.
Men tycker folk att det är ett bättre alternativ och yttrandefriheten stärks på riktigt så vinner ju det. Flashback anser jag inte ska överleva för sin egen skull. Bara så länge användarna anser forumet tillför dem något och det hjälper alla få möjlighet att komma till tals oavsett politisk färg.
Ja kanske har du rätt, vi får se. Men även här är det filterbubblor, som skapas av vinklad moderering, som gör att alla med vissa åsikter blir avstängda titt som tätt och vid varje givet ögonblick är säkert större delen av dem avstängda. Många av de mest intressanta trådarna jag hittat är skapade av avstängda personer...
Men du verkar näsan längta lite tills du slipper sitta här och moderera? Om man läser mellan raderna, eller har jag fel? Kanske skulle ditt liv bli bättre om du lade all tid på något annat än Flashback?