2022-04-25, 11:01
Medlem
bonbonshrimps avatar
Hej!

För ett tag sedan registrerade jag mig som användare här på flashback med en Tutanota-mail men jag får inget aktiveringsmail från flashback. Jag har kollat skräpkorgen men den är tom. När jag mailar till "tech@flashback.org" för support så får jag tillbaka "Undelivered Mail Returned to Sender". Vet någon admin vad det är för problem? Är det någon fler än jag som haft detta problem? Jag trodde Tutanota var en bra och säker mail?

/bonbon
Citera
2022-04-25, 11:11
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonbonshrimp
Hej!

För ett tag sedan registrerade jag mig som användare här på flashback med en Tutanota-mail men jag får inget aktiveringsmail från flashback. Jag har kollat skräpkorgen men den är tom. När jag mailar till "tech@flashback.org" för support så får jag tillbaka "Undelivered Mail Returned to Sender". Vet någon admin vad det är för problem? Är det någon fler än jag som haft detta problem? Jag trodde Tutanota var en bra och säker mail?

/bonbon

De har ingen korrekt registrerad mailmottagare för huvuddomänen tutanota.com så det går inte att skicka mail till dem. Vilken domän hade du på mailadressen för det är kanske samma problem med de domäner de har för mailen?
Citera
2022-04-25, 11:39
Medlem
Tutanota är bra och säker, speciellt via TOR, men har också märkt att den tyvärr inte funkar för registrering här.
Ett par som jag vet funkar här är ctemplar och tempail. Rekommenderar särskilt den senare för registrering på sajter eftersom det är en temporär mailadress som försvinner så fort du stänger browsern. Anonymt och bra.
Citera
2022-04-25, 11:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonbonshrimp
Hej!

/bonbon
Är tech-mailen till Flashback en vedertagen emailadress? Vad fick du den ifrån
Citera
2022-04-25, 13:10
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Är tech-mailen till Flashback en vedertagen emailadress? Vad fick du den ifrån

Ja, det är den som står angiven som kontaktadress i DNS för DNS-frågor. (alla domäner måste ha en sådan kontaktadress)
Citera
2022-04-25, 13:17
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Det händer ibland med vissa mailtjänster ...inget att göra du får skapa en ny användare.
Citera
2022-04-25, 13:20
Medlem
bonbonshrimps avatar
Ok. Tack för input! Funkade bättre med proton
Citera
2022-04-25, 16:27
Moderator
rancors avatar
IT-säkerhet --> Flashback
/Moderator
Citera