2022-04-25, 09:14
Medlem
EthanMarss avatar
Är relativt färsk när det gäller krypto. Intresset hat växt och jag har börjat lära mig mer och mer.
För ett par veckor sedan så stötte jag på ett intressant projekt som heter stepn.

Laddade ner appen eftersom jag var nyfiken. Men tydligen så var/är det struligt att få tag på aktiveringskoder. Efterfrågan är stor på dessa koder och om släpper bara 1000-2000 koder per dag.

Skriver varje dag i deras discord grupp men utan resultat. Helt plötsligt får jag ett meddelande på discord från en användare som skriver att han ska hjälpa mig in. Inte genom att ge mig en aktiveringskod utan att (som han uttrycker) I have to snipe it for u.

Han ber om min email adress och den första verifieringskoden. Fine tänkte jag, borde vara säkert eftersom jag inte lagt till något på kontot.

Efter 2 min så skriver han tillbaka satt allt är klart och att jag kan logga in. Till min förvåning så stämde det. Jag hade tillslut mitt konto.
Han avslutar med att ge mig sin adress om jag ville ge en donation.

Nu till min fråga. Vad gjorde han så det blev möjligt för mig att få mitt konto? och är det säkert för mig att börja använda kontot?
Vad betyder "I have to snipe it for you?

T
Citera
2022-04-25, 09:25
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Det låter som att han har något slags script som automatiskt begär en aktiveringskod så fort en blir tillgänglig. Om det bara är du som har tillgång till din epostadress så torde det väl vara säkert att använda kontot?
Citera
2022-04-25, 10:25
Medlem
EthanMarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det låter som att han har något slags script som automatiskt begär en aktiveringskod så fort en blir tillgänglig. Om det bara är du som har tillgång till din epostadress så torde det väl vara säkert att använda kontot?

Jo men då borde han väl bara kunnat ge mig aktiveringskoden så att jag kunde skrivit in den själv?
Istället så fixade han själv genom att använda min epost samt verifieringskod och efter 2 min så va det klart. Har kollat upp killen och det verkar vara lugnt men jag vill veta hur han gjorde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in