2022-04-25, 08:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Hur som helst så är det ingen konspiration att det finns en önskan från globalisterna att skapa en matkris.

Peddopresidenten Joe har uttalat att en matkris står för dörren utan att lyfta ett finger för att förhindra det.

Likaså i Sverige.
Bonde efter bonde lägger ner sin verksamhet pga höga energi- och foderpriser.
Även här står politikerna handlingsförlamade utan minsta vilja att göra något åt det.

Lita inte på dessa falska politiker.
De styrs av mäktiga krafter.

Visst - antalet bönder blir färre, men det beror till mångt och mycket på att stordrift, ny teknik, tåligare grödor och bättre odlingsmetoder har konkurrerat ut de småskaliga jordbruken. Så trots att den totala odlingsarealen minskat har de totala skördarna fortsatt öka och ligger på rekordnivåer.
Citera
2022-04-25, 08:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrstjarna
Äh, BS.

Bönderna vill väl ha mer bidrag som vanligt.
Så har det varit sen 1971.

Ryssland är världens största producent av konstgödsel, nu under sanktioner.
Inget konstgödsel kommer ut.
Ryssland och Ukraina är dessutom världens största spannmålsproducenter (exakt
gröda minns jag ej), du vet att dom är i krig va? Ryssarna får inte sälja nåt och det
lär inte odlas något i Ukraina direkt annat än kratrar...

Ryssland och Ukraina står tillsammans för ungefär 6,5% av världens totala spannmålsskörd (främst vete och korn).
Citera
2022-04-25, 08:59
Medlem
Citat:
Hur som helst så är det ingen konspiration att det finns en önskan från globalisterna att skapa en matkris.

Peddopresidenten Joe har uttalat att en matkris står för dörren utan att lyfta ett finger för att förhindra det.

Likaså i Sverige.
Även här står politikerna handlingsförlamade utan minsta vilja att göra något åt det.

Kan du nämna några icke-falska politiker som inte styrs av mäktiga krafter?
Citera
2022-04-25, 09:01
Medlem
kibokos avatar
Så 0.05% av matfabrikerna i USA har alltså brunnit ner?

Antar att drivor av ihjälsvultna snart kommer att kunna beskådas i var och varannan korsning i USA...

Citera
2022-04-25, 09:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Så 0.05% av matfabrikerna i USA har alltså brunnit ner?

Antar att drivor av ihjälsvultna snart kommer att kunna beskådas i var och varannan korsning i USA...

Skoja på du men du minns väl nödåren och svälten som följde på branden i Polarbrödsfabriken!
Citera
2022-04-25, 09:17
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:

Likaså i Sverige.

De styrs av mäktiga krafter som heter demokrati, EU, fri företagsamhet. Föreslå vad du tycker Sverige ska göra i denna situation, och jag kan garanterat hänvisa till att det inte är förenligt med EUs regelverk om fri marknad.

Däremot håller jag det sannolikt att Sverige och EU får en matkris i höst. Ryssland + Ukraina för 30-av all vete- och konstgödsel-export och det kommer att gapa tomma hyllor i svenska butiker i höst. Det är Putins fel.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-04-25 kl. 09:24.
Citera
2022-04-25, 09:17
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Skoja på du men du minns väl nödåren och svälten som följde på branden i Polarbrödsfabriken!
Haha, min son fick faktiskt panik på riktigt när han hörde om den branden. Han gillade nämligen polarbröd som fika.

Men konstigt nog verkar han ha överlevt, men jag vet ju inte vad för bristsjukdomar han åkte på. Jag antar att det var Biden som brände ner även den fabriken.
Citera
2022-04-25, 09:18
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ryssland och Ukraina står tillsammans för ungefär 6,5% av världens totala spannmålsskörd (främst vete och korn).
Det är sant men vinklat. De står för 30% av världens EXPORT av vete, och då blir det mer allvarligt.
Citera
2022-04-25, 09:18
Medlem
Bra jobbat flashbackare!

Trådstartaren är fullständigt sågad jämns med fotknölarna och denna konspirationsteori är så skrattretande att jag nästan dog.
Citera
2022-04-25, 09:35
Medlem
Tropexs avatar
Fy fan. Är det bara jag som kopplar detta till att Bill Gates köpte upp massor med "farm land" häromåret, och är nu den största ägaren av sådan land nu i USA. Tror ni han var medveten om detta då?
Citera
2022-04-25, 09:39
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Fy fan. Är det bara jag som kopplar detta till att Bill Gates köpte upp massor med "farm land" häromåret, och är nu den största ägaren av sådan land nu i USA. Tror ni han var medveten om detta då?

Han köpte upp all folietillverkning också, så du kan inte vika dig nån fin hatt heller!

Du är visst en av alla som inte fattar hans ide om att GE BORT sin förmögenhet. 90% av den ska bort, till välgörande ändamål. Han göra inte sånt som du påstår.
Citera
2022-04-25, 09:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex

Åh herregud ja - tänk om Bill Gates lägger ned jordbruket på de 0,33 promille han äger av USA's totala odlingsarealer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in