2011-01-08, 19:36
Medlem
Gameboy92s avatar
Jag gick i samma skola som hans dotter, i tre år. När man såg honom på föräldramöteten och sånt var han alltid mycket trevlig. Mitt intryck av honom var att han genuint är samma person privat som professionellt. Hans dotter var en ofta förekommande runkfantasi, nån som vet hur hon ser ut idag?
Citera
2011-01-14, 09:48
Medlem
Kirriss avatar
Haha, kolla 4an nu hur han ser ut. Vilken jäkla frilla!
Citera
2011-01-14, 10:21
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirris
Haha, kolla 4an nu hur han ser ut. Vilken jäkla frilla!
Har nån jävel skrämt karln? Håret står ju på ända. Lullig verkar han oxå, men det är ju iofs inte ovanligt.
Citera
2011-01-14, 10:26
Medlem
wonderlands avatar
Ja han såg extra sliten ut imorse när han skulle recensera cider.. Men men, vad vore alkobetygen utan Bengt.
Citera
2011-01-14, 12:13
Medlem
Förstår inte intresset för BF - tillgjord typ som tycker att han kommit upp sig för att han får lulla omkring i TV. Jag är skåning - så pratar man inte om man inte håller på med någon revy och ska spela uppblåst mälardaling.

För övrigt tycker jag det är oerhört tröttsamt med dendär ovanan folk från stockholm har att ändra mäns förnamn och då gärna till något längre - alltså ingen förkortning för att göra namnet lättare att säga - utan en förlängning i de flesta fall. Som just Bengt (5 bokstäver) till Bengan (sex bokstäver). Töntigt så man går åt. Djäkla outsiders.
Citera
2011-01-14, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
För övrigt tycker jag det är oerhört tröttsamt med dendär ovanan folk från stockholm har att ändra mäns förnamn och då gärna till något längre - alltså ingen förkortning för att göra namnet lättare att säga - utan en förlängning i de flesta fall. Som just Bengt (5 bokstäver) till Bengan (sex bokstäver). Töntigt så man går åt. Djäkla outsiders.
Det går ju gärna inte att förkorta namnet. Hur skulle Beng låta?
Citera
2011-01-14, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storm2x
Det går ju gärna inte att förkorta namnet. Hur skulle Beng låta?
Aldrig funderat på att använda namnet precis som det är? Kan förstå att en FÖRKORTNING kan bli smidigt ibland typ Alexander blir Alex men FÖRLÄNGA!?
Citera
2011-01-14, 14:28
Bannlyst
Citat:
Aldrig funderat på att använda namnet precis som det är? Kan förstå att en FÖRKORTNING kan bli smidigt ibland typ Alexander blir Alex men FÖRLÄNGA!?
Men en bokstav hit eller dit gör väl inget? Klart att en känd person förtjänar ett nick. Han är ju trots allt inte vilken Bengt som helst.
Citera
2011-01-14, 14:38
Medlem
Koksredskaps avatar
Citat:
Förstår inte intresset för BF - tillgjord typ som tycker att han kommit upp sig för att han får lulla omkring i TV. Jag är skåning - så pratar man inte om man inte håller på med någon revy och ska spela uppblåst mälardaling.

Eftersom du säger att du är skåning kan jag förstå att du har problem med språket. Vanliga människor har oftast inga problem med vare sig förlängningar eller forkortningar vad det gäller namn på folk, platser eller vad det nu än är. Ett mer avslappnat sätt att se på saken.

Men som skåning vet man väl inte om man ska prata skånska eller danska!?
"Rullebär" och andra skånska dialektala uttryck är ju knappast något som slagit igenom i övriga Sverige.
Citera
2011-01-14, 16:58
Medlem
David_Villas avatar
Såg dagens cider testande. Skrattade så jag grät på jobbet
Citera
2011-01-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksredskap
Eftersom du säger att du är skåning kan jag förstå att du har problem med språket. Vanliga människor har oftast inga problem med vare sig förlängningar eller forkortningar vad det gäller namn på folk, platser eller vad det nu än är. Ett mer avslappnat sätt att se på saken.

Men som skåning vet man väl inte om man ska prata skånska eller danska!?
"Rullebär" och andra skånska dialektala uttryck är ju knappast något som slagit igenom i övriga Sverige.

1. Har inte heller några problem med att förstå vad som åsyftas - tycker bara det är så himla töntigt och trist och tar liksom aldrig slut. "Nu lämnar jag över till Bengan Magnusson" säger man på TV t ex. Varför? Jag undrar bara varför och förstår att detta är utanför ämnet - men som sagt hur många inlägg är det inte i denna tråd där man håller på med detta - en schtåckhålmarrrrrre till tänker man.

2. RULLEBÖR heter det. Inget uttryck som vi har behov av att sprida, men i sig trevligt.
Citera
2011-01-14, 17:28
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
1. Har inte heller några problem med att förstå vad som åsyftas - tycker bara det är så himla töntigt och trist och tar liksom aldrig slut. "Nu lämnar jag över till Bengan Magnusson" säger man på TV t ex. Varför? Jag undrar bara varför och förstår att detta är utanför ämnet - men som sagt hur många inlägg är det inte i denna tråd där man håller på med detta - en schtåckhålmarrrrrre till tänker man.

2. RULLEBÖR heter det. Inget uttryck som vi har behov av att sprida, men i sig trevligt.
Rullebör = Skottkärra. En sådan används för att köra hem Bännnnngan när han tittat för djupt i sina putäljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in