2022-04-24, 13:31
Medlem
Bombolenats avatar
Tänkte ni kanske hade några sköna smeknamn på era lokala (eller inte) original/A-lagsspelare/pundare. Eller bara vem som helst. Gärna med en bakgrundshistoria till om det finns, eller en beskrivning av personen, så det inte blir bara en listtråd.

Som TS får jag föregå med gott exempel, men har tyvärr inte så mycket bakgrundshistoria, tycker bara smeknamnet är så jävla bra.

Skinkan

Gammal tjackis/alkoholist som brukade gå runt och dra en liten vagn efter sig på stan. En fyrhjulig vagn, ca 1,20 lång och 50 cm bred.

Ett annat jävligt bra smeknamn är en tjej jag gick i samma skola som på högstadiet. Hon kallades:

Fimpen

Vet tyvärr inte varför, hon var en helt vanlig tonårstjej och alla kallade henne för det. Hon tog inte illa upp, det var hennes smeknamn.

Så, har ni några roliga smeknamn att bidra med?
Citera
2022-04-24, 13:33
Medlem
GastonLeMans avatar
Tjabo , Kungen kallades väl så?
Citera
2022-04-24, 13:41
Medlem
VoktorDodkas avatar
Snutt-Julle, en förväxt halvluffare, han hade något tick med att han gjorde snuttljud.

Patt-Ola, vet inte varför han kallades så men har en aning. Fanns en Platt-Ola också men det var för att han såg ut som att han sprungit in i en vägg.
Citera
2022-04-24, 13:42
Medlem
NollFemNollFems avatar
En rejäl radda med originella smeknamn på arbetare i Göteborgs hamn kan höras i denna filmsnutt:
https://youtu.be/utMcM0JTQ7M
Citera
2022-04-24, 13:49
Medlem
Bombolenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollFemNollFem
En rejäl radda med originella smeknamn på arbetare i Göteborgs hamn kan höras i denna filmsnutt:

Hahahaha!!!

Det där var en riktig "best of'" smeknamn!
Citera
2022-04-24, 13:54
Medlem
Henriksss avatar
Ko-Lena
Hon hade stora pattar 👍
Citera
2022-04-24, 14:06
Medlem
grungewhores avatar
Vi hade en snubbe i gymnasiet som hette Bozydar. Han kom sent, kanske sista terminen eller så. Vet inte ens om han kunde svenska. Men vi kallade honom Bozze. Det tyckte vi var hysteriskt kul. Nån hade klottrat på en skolbänk "Bozze Was Here" i skrivsalen och jag bröt ihop av garv mitt under ett prov när jag såg det...
Citera
2022-04-24, 14:19
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollFemNollFem
Helt fantastiska namn - GBG var mycket bättre innan Achmed och Muhammed tog över!
Citera
2022-04-24, 14:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Vet en som döpte sin son till Dick - Dick, inte Rickard eller Rick eller Rickie. För det lät "så amerikanskt" .
Citera
2022-04-24, 14:51
Medlem
Två snubbar som fick sina smeknamn i tonåren och får leva med dem än i dag som 40-plussare är Tjocklund och Pollyp. Roliga namn i sig tycker jag men ännu roligare om man vet bakgrunden.

Tjocklund är turk och heter Mehmed nåt (?). Hans gamla mormor var på besök i Sverige och när Mehmed kom hem så kramade hon om honom och nöp honom i kinderna och sade nåt snällt på turkiska. Två av Mehmeds polare var med vid detta tillfälle och de uppfattade mormoderns snälla turkiska fras som "min lille tjocklund" så det har han fått heta sedan dess.

Pollyp var med i elevrådet på högstadiet och i samband med en skoldans så ordnade rådet ett godislotteri och vinsterna stod skrivna på lappar, Aladdinask, stor Toblerone men när Pollyp skulle läsa upp priset från en lapp så hade tuschen delvis flutit ut i nån fläck så han läste -"och tredjepriset är en Pollyp" och blev utskrattad. Tredjepriset var en Pollypåse.
Citera
2022-04-24, 14:53
Medlem
Igor-Mortiss avatar
Slem, som är en trevlig kille trots smeknamnet.
Muppen, pga en missuppfattning.
Citera
2022-04-24, 14:53
Medlem
Andy Bandyboll pga var fet och enligt rykte fick tillstånd att trimma sin moped då den inte orkade hans vikt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in