• 2
  • 3
2022-06-16, 16:41
Medlem
ruttenfimps avatar
Som de flesta skriver byter du bara ut ett beroende mot ett annat. Hade det varit i ett land där det är lagligt hade det ju gått utmärkt vilket det inte är här. Går ju såklart här oxå och har själv gått den vägen, känner man att man inte klarar att bli helt ren så är cannabis helt klart ett bättre alternativ.

Du får väga för o nackdelar. Gör ett papper med PRO and CONS eller något hehe...
Citera
2022-06-23, 20:30
Medlem
Det går utmärkt, ska man sluta med benzo, opiater, etc ger rökandet lika bra effekt som alla olika benzo, xanor, sömntabletter man skulle slängt i sig istället.
Det är så det går till för att bryta ett beteende mönster måste man ersätta det med ett annat därför anonyma alkoholism mfl har likadant program förutom rökandet då, man behöver oftast göra likadant mot alla beroende som spel beroende osv, likadant om man behöver få ner stressen så sägs det ofta man ska börja träna, skaffa andra hobbys som måla miniatyrer till måla tavlor och mindfulness, meditation till bygga saker och odla växter så man håller på med något annat för inte tänka för mycket på vad man gjorde innan och bryta rutinerna.
Citera
2022-06-29, 15:44
Medlem
Jag har lidit ganska länge av en återhämtning Benso. Brukade ta ett bloss lite då och då för min ångest. Men den sista gången gick det helt åt helvete. Jag blev väldigt yr, och drogs in i en rusande tunnel med röda färger. Jag tänkte "nu dör jag" och försvann i ett svart hål i rymden. Jag hörde mig själv skrika rakt ut (eller bara i huvudet?) och blev väldigt förvånad när jag vaknade och inte var död.

Jag läste att en Cannabis-psykos inte är ovanligt vid Benso-abstinens.
Citera
2022-06-29, 16:50
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kablammm
Det går utmärkt, ska man sluta med benzo, opiater, etc ger rökandet lika bra effekt som alla olika benzo, xanor, sömntabletter man skulle slängt i sig istället.
Det är så det går till för att bryta ett beteende mönster måste man ersätta det med ett annat därför anonyma alkoholism mfl har likadant program förutom rökandet då, man behöver oftast göra likadant mot alla beroende som spel beroende osv, likadant om man behöver få ner stressen så sägs det ofta man ska börja träna, skaffa andra hobbys som måla miniatyrer till måla tavlor och mindfulness, meditation till bygga saker och odla växter så man håller på med något annat för inte tänka för mycket på vad man gjorde innan och bryta rutinerna.

Det du säger är direkt felaktigt och kan skada någon om de tror på dina idiotiska uttalanden.
Antingen vet du noll om droger eller så är du bara dum i huvudet och vill förstöra för folk, alternativt båda.
Citera
2022-06-29, 22:41
Medlem
Inget jag rekommenderar kanske men det har fått andra bekanta sluta med alkohol, kokain osv och börjat leva en mer hälsosam livsstil efter CB.
Citera
2022-06-30, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Det du säger är direkt felaktigt och kan skada någon om de tror på dina idiotiska uttalanden.
Antingen vet du noll om droger eller så är du bara dum i huvudet och vill förstöra för folk, alternativt båda.

Ja slänga i sig massa lyrica, benzo, xanor och sömntabletter är bättre då än ett par bloss för kunna sova och mfl avtändning syndrom.

Har funkat perfekt mot alla droger jag tagit i mina 50 år, försöker gå av 1-2 plåster fentanyl och 2-400mg oxy om dagen så när dosering gått ner måste jag använda vissa mediciner och röka för klara sig i fakking flera månader av abstinens.

Röka är ju lätt sluta med räcker med lite benso och sömntabletter de 2 dagar man är lite rastlös, men behövs oftast inte extra mediciner än mot tyngre droger.

Självmedicinera själv microdosera svamp mot Lyrica, gababentin , bezo mfl och gick utmärkt för svamp reagerar på gaba receptorer.
Senast redigerad av kablammm 2022-06-30 kl. 13:35.
Citera
2022-06-30, 14:41
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kablammm
Ja slänga i sig massa lyrica, benzo, xanor och sömntabletter är bättre då än ett par bloss för kunna sova och mfl avtändning syndrom.

Har funkat perfekt mot alla droger jag tagit i mina 50 år, försöker gå av 1-2 plåster fentanyl och 2-400mg oxy om dagen så när dosering gått ner måste jag använda vissa mediciner och röka för klara sig i fakking flera månader av abstinens.

Röka är ju lätt sluta med räcker med lite benso och sömntabletter de 2 dagar man är lite rastlös, men behövs oftast inte extra mediciner än mot tyngre droger.

Självmedicinera själv microdosera svamp mot Lyrica, gababentin , bezo mfl och gick utmärkt för svamp reagerar på gaba receptorer.

Du överskattar rökats effekter med hästlängder.
Har du at på benso, lyrica eller opiater så är att röka en holk det sista som fungerar.

Röka en fet när man har benso at är som att be om panikattack eller psykos
Citera
2022-07-10, 14:48
Medlem
Absolut funkar det. För den som har svårt att sova utan övriga droger kan ta till med cannabis. Men det farligaste med cannabis är att åka fast för att man rökt cannabis vilket inbär att om du åker fast för att du köpt/använt cannabis väntar samma konsekvenser.

Dessutom för den som är missbrukaren kanske det finns många andra underliggande problem som kan orsaka psykoser med mera.

Sen är det svårare att ta sig ur drogträsket om man har kontakt med drogförsäjare. Inte ovanligt med kranar som säljer cannabis försöker sälja på mig andra droger också :/
Citera
2022-07-10, 18:21
Medlem
ARREZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Du överskattar rökats effekter med hästlängder.
Har du at på benso, lyrica eller opiater så är att röka en holk det sista som fungerar.

Röka en fet när man har benso at är som att be om panikattack eller psykos

Kan bara hålla med, inte lockande alls att tända en spliff under benso-at...
Vill minnas att jag slutade röka i cirka 1-2 månader när jag klev av alpra för ett par år sedan.
Citera
2022-07-10, 19:09
Medlem
bobo909s avatar
Cannabis är väl perfekt för dom som gillart och kan bestämma sig att det räcker med det rus det ger, för att inte jaga ett tyngre. Alltså att det kan hjälpa en att inte falla tillbaka i ett tyngre missbruk.

Under just själva post-akuta avtädning/absistnens när det kommer till tyngre droger lär det förvärra en del.
Citera
2022-07-10, 21:24
Medlem
Joneskuusis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Jag har lidit ganska länge av en återhämtning Benso. Brukade ta ett bloss lite då och då för min ångest. Men den sista gången gick det helt åt helvete. Jag blev väldigt yr, och drogs in i en rusande tunnel med röda färger. Jag tänkte "nu dör jag" och försvann i ett svart hål i rymden. Jag hörde mig själv skrika rakt ut (eller bara i huvudet?) och blev väldigt förvånad när jag vaknade och inte var död.

Jag läste att en Cannabis-psykos inte är ovanligt vid Benso-abstinens.

Nee ska man få psykos på cannabis så är det nog under en benso at
Citera
2022-07-11, 17:06
Medlem
Cannabis har länge varit en av mina favorit droger och odlat massor av olika sorter, när man var yngre ville man bli stenad så mycket som möjligt eller full så mycket som möjligt men numera räcker 0,2 gram röka eller ett par 2,8-3,5% folköl för vara nöjd några timmar.
Och numera tycker jag bara 20-30% thc är för mycket, räcker med 10% för må bra.

Gått av och på flesta droger i över 40 år så ofta bytt en drog mot en annan, mestadels när man var yngre från 15-30 år gammal man blandmissbruka alla olika droger i större mängder och det har varit bland värsta avtändningar, jag har alltid varit hög på någon drog dygnet runt så man inte vet vilken drog som ger en abstinens så man röker och tar massa piller till det slutar och då har lite röka hjälpt mig sova bättre när man ska sluta och trappa ner från hundratals mg oxy och stesolid till xanor måste man med de fysiska och psykiska besvären klarar ingen av om man slutar cold turkey.

Även flera av mina och andras läkare säger till oss vi borde röka cannabis istället för missbruka alla olika tabletter,
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in