Citat:
Ursprungligen postat av
ImeldaMarcos
Jag har för mig att ingen bank tillåter dig att ta ut mer än 50K kontant... Alternativen är att ta ut x antal per dag/vecka, har haft en bekant som för några år sedan hade exakt samma problem. Om jag hade över 50K skulle jag själv vilka kontrollera detta men har tyvärr inte dom pengarna. Så till er som har 50K + på kontot kan inte ni enbart i undersökande syfte säga till er bank att ni vill ta ut era kontanter och skriva sedan här på FB hur det gick för er? Ni behöver givetvis inte ta ut pengarna om ni får ett godkännande utan säga att ni ångrade er. Bad min polare som sparat ihop 150K att ta ut 100K men han ville inte medverka för han tycker jag är galen som tror att banken inte skulle ge hans pengar.
Om du går in på banken och ber att få ta ut kontanter blir du hänvisad till bankomat. Det har inget med att banken nekar för att det är en stor summa, utan att det inte finns någon kontanthantering.
Ytterst få kontor som fortfarande hanterar kontanter, så det är mer eller mindre omöjligt att ta ut 50k av den anledningen.
Däremot är uttagsgränsen i regel 15k per bankkort per 4 dagar, så har du några olika kort i några olika banker kan man få ut en rätt stor slant på kort tid.