Citat:
Ursprungligen postat av
ImeldaMarcos
Jag har fr mig att ingen bank tillter dig att ta ut mer n 50K kontant... Alternativen r att ta ut x antal per dag/vecka, har haft en bekant som fr ngra r sedan hade exakt samma problem. Om jag hade ver 50K skulle jag sjlv vilka kontrollera detta men har tyvrr inte dom pengarna. S till er som har 50K + p kontot kan inte ni enbart i underskande syfte sga till er bank att ni vill ta ut era kontanter och skriva sedan hr p FB hur det gick fr er? Ni behver givetvis inte ta ut pengarna om ni fr ett godknnande utan sga att ni ngrade er. Bad min polare som sparat ihop 150K att ta ut 100K men han ville inte medverka fr han tycker jag r galen som tror att banken inte skulle ge hans pengar.
Om du gr in p banken och ber att f ta ut kontanter blir du hnvisad till bankomat. Det har inget med att banken nekar fr att det r en stor summa, utan att det inte finns ngon kontanthantering.
Ytterst f kontor som fortfarande hanterar kontanter, s det r mer eller mindre omjligt att ta ut 50k av den anledningen.
Dremot r uttagsgrnsen i regel 15k per bankkort per 4 dagar, s har du ngra olika kort i ngra olika banker kan man f ut en rtt stor slant p kort tid.