2006-06-23, 17:56
Medlem
Johan Elmander har ju fått komma in i två gruppspelsmatcher.
I mina ögon är dock Marcus Rosenberg avsevärt bättre, och jag undrar nu om Rosenberg är skadad eller om det är något annat i görningen?

vad tror ni?

EDIT:Korrigerat stavfel
Citera
2006-06-23, 18:03
Medlem
Meanmachines avatar
Elmander är bättre, Rosenberg väger för lätt
Citera
2006-06-23, 19:48
Medlem
arezons avatar
Undrar samma sak, suttit och skrikit ett bra tag efter Rosenberg när det ska bytas.

Tror nästan tillochmed att Jonson är före Rosenberg när det gäller forwards, varför!?
Citera
2006-06-23, 19:53
Medlem
Shuyins avatar
Mot Paraguay gick en ytter in och en annan kom in, Rosenberg är ingen ytter. I och med det inhoppet som han gjorde väldigt bra så ligger han väl helt enkelt närmre och fick också hoppa in mot England.

Helt logiskt tycker jag. Rosenberg spelade bort sig mot Finland, tyvärr är konkurrensen för honom så stor att den matchen blir avgörande. Men när Allbäck och Larsson försvunnit så kommer Sverige ha Rosenberg, Elmander, Ibrahimovic som nyckelanfallare.
Citera
2006-06-23, 19:57
Medlem
arezons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Mot Paraguay gick en ytter in och en annan kom in, Rosenberg är ingen ytter. I och med det inhoppet som han gjorde väldigt bra så ligger han väl helt enkelt närmre och fick också hoppa in mot England.

Helt logiskt tycker jag. Rosenberg spelade bort sig mot Finland, tyvärr är konkurrensen för honom så stor att den matchen blir avgörande. Men när Allbäck och Larsson försvunnit så kommer Sverige ha Rosenberg, Elmander, Ibrahimovic som nyckelanfallare.

Jo det är sant, men mot Paraguay så gick väl Jonson in på MH och Elmander på OMC och det är förståeligt tycker jag. Men att ionte släppa in honom mot slutet av englandsmatchen eller T&T tycker jag ändå är konstigt.

Måltjuv är väl något han är iaf, sen en snabbare sådan än Allbäck (som visserligen gjorde det rätt bra)
Citera
2006-06-23, 20:00
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arezon
Jo det är sant, men mot Paraguay så gick väl Jonson in på MH och Elmander på OMC och det är förståeligt tycker jag. Men att ionte släppa in honom mot slutet av englandsmatchen eller T&T tycker jag ändå är konstigt.

Måltjuv är väl något han är iaf, sen en snabbare sådan än Allbäck (som visserligen gjorde det rätt bra)

Jonsson gick in på VM, Elmander på HM och Ljungberg flyttades in i mitten.
Citera
2006-06-23, 20:11
Medlem
Håller med arezon att Rosenberg kunde ha tillfört ytterligare en dimension om han fått komma in på slutet mot T&T.
Det var ju där som VM tog slut i mina ögon, eftersom det blev Tyskland isf Ecuador i åttondelen...
Citera
2006-06-23, 20:33
Medlem
arezons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Jonsson gick in på VM, Elmander på HM och Ljungberg flyttades in i mitten.

Okej, poängen är ändå att det är ok att byta in någon av dem när det gäller mittfältet men förstår inte varför man gör det när det gäller anfallet.
Citera
2006-06-23, 21:00
Medlem
GabbeLiTos avatar
Citat:
Elmander är bättre, Rosenberg väger för lätt

No, no, no Kolla på aftonhoran!

http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,826565,00.html

Rosenberg 81kg, Elmander 79Kg
Citera
2006-06-23, 21:02
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabbeLiTo
No, no, no Kolla på aftonhoran!

http://aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,826565,00.html

Rosenberg 81kg, Elmander 79Kg

Tror du på det själv? Enligt Ajax sida väger Rosenberg 74 kg och enligt Bröndbys väger Elmander 85 kg.
Citera
2006-06-23, 21:21
Medlem
GabbeLiTos avatar
Citat:
Tror du på det själv? Enligt Ajax sida väger Rosenberg 74 kg och enligt Bröndbys väger Elmander 85 kg.

Nej, alltså jag vet inte vilka uppgifter Aftonbladet bygger sin statistik på, men det verkar vara gammal information, Tack för att du rättade mig.
Jag ska jag inte refera till vad som står i Aftonbladet längre haha...lovar
Citera
2006-06-23, 21:28
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabbeLiTo
Nej, alltså jag vet inte vilka uppgifter Aftonbladet bygger sin statistik på, men det verkar vara gammal information, Tack för att du rättade mig.
Jag ska jag inte refera till vad som står i Aftonbladet längre haha...lovar

Lita aldrig på Aftonbladet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här