2006-06-23, 16:47
Medlem
Tjenare, min första post här
Nu är det så att jag undrar om det är dumt att blanda concerta, xanor depot och alkohol?

Har testat att blanda xanor och alkohol innan, har funkat finfint. Men min läkare skrev ut concerta 18mg till mig för ett tag sedan och undrar nu hur det är att blanda alkohol med det.

Har just nu proppat i mig 54mg concerta, 1st krossad xanor depot 1mg, har fler xanor men får se om jag pular i mig några fler idag. är det lugnt att dricka på detta? Menar då inte 8-10 starköl utan bara 1-3starköl max.
Citera
2006-06-23, 18:22
Medlem
Ingen som skulle kunna ge något svar?
kan tiläggas att jag nu har pulat i mig ännu en till krossad xanor depot 1mg.
vill gärna veta om man vågar gå ut ikväll med flickvännen och hennes kompisar och kläcka någon bärs.

Själv tror jag inte det är så jäkla smat då jag inte direkt gillar hennes kompisar, speciellt inte killkmpoisarna som hatar mig föra tt jag är från en annan stad.
Citera
2006-06-23, 18:51
Medlem
Tangorabatts avatar
Alkohol kan förvärra de oönskade CNS-effekterna av psykoaktiva läkemedel, inklusive CONCERTA. Patienter bör därför avstå från alkohol under behandling.

www.fass.se
Citera
2006-06-29, 20:23
Medlem
ricky nr:1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoccout
Tjenare, min första post här
Nu är det så att jag undrar om det är dumt att blanda concerta, xanor depot och alkohol?

Har testat att blanda xanor och alkohol innan, har funkat finfint. Men min läkare skrev ut concerta 18mg till mig för ett tag sedan och undrar nu hur det är att blanda alkohol med det.

Har just nu proppat i mig 54mg concerta, 1st krossad xanor depot 1mg, har fler xanor men får se om jag pular i mig några fler idag. är det lugnt att dricka på detta? Menar då inte 8-10 starköl utan bara 1-3starköl max.

lite nyfiken bara .. är det mot adhd du får concerta på recept?

/ricky nr:1
Citera
2006-06-29, 21:10
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Alkohol kan förvärra de oönskade CNS-effekterna av psykoaktiva läkemedel, inklusive CONCERTA. Patienter bör därför avstå från alkohol under behandling.

www.fass.se
Det där är ju bara en typisk "don't sue us"-text som läkemedelsföretagen skriver om så gott som alla mediciner så att de inte skall få juridiska bekymmer om någon patient mot förmodan skulle få problem... Det är inte farligt att dricka på Concerta, men eftersom det fungerar ungefär som amfetamin känner man ju inte särskilt packad om man inte dricker väldigt mycket... Sen då man ner så har man både en AT och en bakfylla att se framemot...

Men om trådskaparen gillar att dricka då han tagit amfetamin tycker han nog om att göra det på Concerta också... Om han inte har testat speed + alkohol kan han passa på att göra det nu... Det värsta som kan hända är väl att Xanorn i kombinationen med alkoholen gör honom omdömeslös, men någon hälsofara är det ju inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in