Flashback bygger pepparkakshus!
2022-04-23, 11:49
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Sverigedemokraterna ska nu alltså övertrumfa Kristdemokraternas shoot first, ask later-policy genom att gräva upp frågan om medborgarskap ska kunna "dras in" igen för 100:e gången. Ja, svaret på den frågan är att den svenska liberalvänstern inom juridiken och politiken inte kommer tillåta det. Så var det med den saken.

Har Sverigedemokraterna verkligen förankrat detta förslag hos Expo, som nuförtiden verkar vara Sd:s moraliska kompass i delikata frågor?
Ett motdrag från vänstern kan bli att alla våldsverkare får skyddad identitet och frikort från allt vad rättsväsendet heter, något som inte alls är omöjligt i "landet dårhus".
Citera
2022-04-23, 12:27
Medlem
Rasputin420s avatar
SD är tröttisar ifrån fel generation som tänker mer på sina egna karriärer än landet. Om AFS hade haft så mycket röster som sd då hade det nog varit bra mycket mer liv i luckan
Citera
2022-04-23, 12:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Fel. Har medborgarskap delats ut så har sverige också övertagit ansvaret. Det är grundläggande. Diskussionen bör handla om varför folk inte utvisas tidigare och att det är för enkelt att bli medborgare.
Nu gäller väl saken främst dem med dubbla medborgarskap, så det är inte komplicerat att riva upp dem.

Vi bör dessutom förbjuda dubbla medborgarskap med undantaget personer som av börd tillhör två nationer.

Förövrigt skulle jag vilja se ett "gör om, gör rätt" över hela linjen angående invandringen. Asyl ska sökas i första säkra land. Där ifrån skall kvotsystemet råda.
Citera
2022-04-23, 12:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Ja, men antagligen efter en juridisk process som tagit flera år av överklaganden och som kostat flera miljoner danska kronor. Multiplicera det med en miljon så har du "utmaningen" Sverige står inför om vi ska införa samma taktik som danskarna.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nej. Det tog inte flera år och kostade inte flera miljoner.
Även om så vore blir det billigare.
Citera
2022-04-23, 12:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Håller med lite halvt. Du har helt rätt i att det är alldeles för enkelt att bli medborgare och att det är där grundproblemet ligger, men jag tycker inte att det är helt orimligt att kunna dra in ett medborgarskap i extrema fall. I alla fall inte så länge personen har dubbelt medborgarskap.
Kan du ge några exempel på vad du menar med "extrema" fall?
Citera
2022-04-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
SD är tröttisar ifrån fel generation som tänker mer på sina egna karriärer än landet. Om AFS hade haft så mycket röster som sd då hade det nog varit bra mycket mer liv i luckan

Det blir samma sak med afs när dom kommer in i "värmen" och får smak på pengar så det blir per automatik syltryggar av alla med tiden.
Citera
2022-04-23, 12:56
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Kan du ge några exempel på vad du menar med "extrema" fall?
Ser inte hur det är så jätterelevant. Min poäng är att jag inte tycker att det är jättemärkligt att det ska kunna ske, men då förutsatt att vederbörande har dubbelt medborgarskap.

Jag tycker inte att det ska kunna ske för exempelvis fortkörning, men däremot för mord. Exakt var vi ska dra gränsen är svårt att säga, men spontant tycker jag att rån borde kunna ge en sådan konsekvens. I alla fall vid upprepade företeelser.
Citera
2022-04-23, 13:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ser inte hur det är så jätterelevant. Min poäng är att jag inte tycker att det är jättemärkligt att det ska kunna ske, men då förutsatt att vederbörande har dubbelt medborgarskap.

Jag tycker inte att det ska kunna ske för exempelvis fortkörning, men däremot för mord. Exakt var vi ska dra gränsen är svårt att säga, men spontant tycker jag att rån borde kunna ge en sådan konsekvens. I alla fall vid upprepade företeelser.
Jag tycker att det är relevant eftersom att det behövs en tydlig definition. Tack för förtydligandet!
Citera
2022-04-23, 13:03
Medlem
Håller helt med. Kan man inte sköta sig utan utför grova brott och mordförsök som i fallet nyligen så ska man tas av sitt medborgarskap och kastas ut. Vägrar man lämna så ska man gripas och kastas i fängelse för att sedan kastas ut igen.
Citera
2022-04-23, 13:28
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Nu passar det att öppna käften efter att KD öppnat sin käft. SD är planetens största mes-parti, de har väldigt litet förtroende kvar.
Jag tänker i alla fall rösta på dom. Det är liksom det enda vettiga valet.
Citera
2022-04-23, 14:19
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Ett motdrag från vänstern kan bli att alla våldsverkare får skyddad identitet och frikort från allt vad rättsväsendet heter, något som inte alls är omöjligt i "landet dårhus".

Sverige är vänsterns land där alla skötsamma samhällsmedborgare redan har kapitulerat.
Citera
2022-04-23, 14:35
Medlem
Tarrous avatar
Och vad gör Jomshof när Norge, Marocko, Afghanistan osv. vägrar ta emot dessa statslösa människor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in