2022-04-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Tillträde ja, men de får inte rota runt fattar du väl
Nu vet ju inte ens TS säkert om de verkligen ”rotat runt” i lägenheten.
Nödvändiga inspektioner får de göra och de kan då behöva flytta på både möbler och andra föremål.
Citera
2022-04-22, 17:53
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Sprutor?
Ännu en paranoid knarkare?

Hur vet du att det är just styrelsen som snokat?
Har någon ens snokat?
Har hantverkaren snokat?
Har man flyttat paketet för att det låg i vägen?
Kommer du ihåg fel?
Knarkar du?

Jag VET INTE. Det som är problemet. Hade jag vetat. Kunde det varit en jävla lättnad. Eller så hade det varit förjävligt.

Sprutorna är för testosteron. Men man kan ju säga att dom har dom för bygga modellflygplan. Då är det lagligt.
Citera
2022-04-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Kanske är jag bara paranoid. Hoppas det. Alkohol gör mig KNÄPP !!

Konstiga är.... enda som jag kan se som ligger på en annan plats än jag tror dom borde ligga på. Är det där paketet med sprutorna. Är det som är så jävla konstigt. Dom kan ju hållit på med annat med. Snokat och rotat. Men flyttat tillbaka det exakt där det var innan. Men paketet med sprutor. Det har dom lagt på fönsterbänken.
Du har en viss klarsyn trots allt.
Bra där!

Tror frågan är besvarad och tråden kan därmed låsas?
Citera
2022-04-22, 18:05
Medlem
Citat:
Kanske är jag bara paranoid. Hoppas det. Alkohol gör mig KNÄPP !!

Konstiga är.... enda som jag kan se som ligger på en annan plats än jag tror dom borde ligga på. Är det där paketet med sprutorna. Är det som är så jävla konstigt. Dom kan ju hållit på med annat med. Snokat och rotat. Men flyttat tillbaka det exakt där det var innan. Men paketet med sprutor. Det har dom lagt på fönsterbänken.

Alkohol gör inte en paranoid. Det är drogerna/sprutorna som har den effekten.

Du "tror" dig se att de har varit lite överallt och rotat, men sen otroligt nog lagt prylarna på "exakt" på samma ställe som tidigare.

Typiskt beteende för drogmissbrukare.

Du sysslar med något som är olaglig = du är på din vakt.
Du stoppar gifter i ding kropp som gör dig än mer på din vakt = paranoid till och med.
Drogerna ändrar din hjärna. Du kan inte tänka klart. Du tror att folk är emot dig, när de i själva verket gör det de ska dvs. gör sitt jobb.

Sen om de ser ett paket sprutor då kanske de tar upp den, läser och konstaterar att "det förklarar saker och ting".
Citera
2022-04-22, 18:07
Medlem
Citat:
Jag VET INTE. Det som är problemet. Hade jag vetat. Kunde det varit en jävla lättnad. Eller så hade det varit förjävligt.

Sprutorna är för testosteron. Men man kan ju säga att dom har dom för bygga modellflygplan. Då är det lagligt.

Du kan säga vad du vill. Ingen kommer att tror på den förklaringen.

Du skulle ha kunnat vara hemma när de kom för att försäkra dig om att de inte "rotade runt" bland dina kanyler.
Citera
2022-04-22, 18:09
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Du har en viss klarsyn trots allt.
Bra där!

Tror frågan är besvarad och tråden kan därmed låsas?

Nja inte riktigt. Den här frågan. Inte kan man bli av med en bostadsrätt för man använder droger? Varför skulle man bli av med en lägenhet för eget bruk?
Citera
2022-04-22, 18:11
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du kan säga vad du vill. Ingen kommer att tror på den förklaringen.

Du skulle ha kunnat vara hemma när de kom för att försäkra dig om att de inte "rotade runt" bland dina kanyler.

Sista du skrev. 100%. Det skulle jag varit. Eller gömt det bättre. Nu var det så dom kunde se om dom tog sin in i rummet och gick omkring. Men inte kan man bli av med lägenhet för man har och nyttjar sprutor eller droger? Är ju andra straff för det. Inte bli av med lägenheten.
Citera
2022-04-22, 18:15
Medlem
Citat:
Sista du skrev. 100%. Det skulle jag varit. Eller gömt det bättre. Nu var det så dom kunde se om dom tog sin in i rummet och gick omkring. Men inte kan man bli av med lägenhet för man har och nyttjar sprutor eller droger? Är ju andra straff för det. Inte bli av med lägenheten.

Nej. Styrelsen kommer inte att begära tvångsförsäljning av din lgh bara för att de hittade dina sprutor.

DÄREMOT kan de vara extra vaksamma när det gäller eventuella störningar från din lgh nu när de vet vad du sysslar med.

Betala dina månadsavgifter till punkt och pricka och se till att du inte stör andra i huset. Då är du på grön kvist.
Citera
2022-04-22, 18:19
Medlem
LillTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej. Styrelsen kommer inte att begära tvångsförsäljning av din lgh bara för att de hittade dina sprutor.

DÄREMOT kan de vara extra vaksamma när det gäller eventuella störningar från din lgh nu när de vet vad du sysslar med.

Betala dina månadsavgifter till punkt och pricka och se till att du inte stör andra i huset. Då är du på grön kvist.

Absolut. Bra råd du gav. Egentligen självklara. Men känns bra att du skrev så. Är absolut så jag ska göra.
Citera
2022-04-22, 20:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
De får kolla på sånt de har ansvar för, ex v värmeelement, vattenläckage.
Citera
2022-04-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Klart dom inte får, det förstår du väl själv?

Dock har du inget att hämta utan bevis.

Företrädare för föreningen har rätt till tillträde för nödvändig tillsyn av sådant föreningen ansvarar för. Men de får ju inte hålla på och rota i sådant som inte är relaterat till det.
Citera
2022-04-22, 23:11
Medlem
Mandingos avatar
om det kommer upp håller du självklart på med ingjutningar av blad/blommor/insekter/legobitar/whatever i acrylplast eller fiskedrag av plexi eller latex, hobbies där man använder sprutor med nål...

själv ser jag ALLTID till att vara hemma om en hantverkare ska göra nåt i min br, föreningens hejdukar och styrelse får gärna knacka på, men jag har ingen anledning att släppa in dem så länge inget rör läcker eller liknande... jag knarkar inte ens, men vill likförbannat inte ha nån jävla brittmarie som kollar innehållet i mitt barskåp eller badrumsskåp... enda gången jag haft nån ur styrelsen på besök var när en granne hade brakfest en tisdagkväll klockan 01 för fjärde gången, han bor inte kvar nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in