2022-04-22, 21:28
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunruy
Vad jag vet har både Frankrike och Belgien förbjudit Paludan att köra sitt race där. I Tyskland satte de honom på ett plan till Danmark. Hans show är så tydligt bara ett sätt att försöka åstadkomma bråk. Det finns ingen anledning för Sverige att göra honom till viljes. Yttrandefrihet är jättebra men det måste göras rimliga avvägningar mot allmän ordning. Han har haft sitt roliga nu. Nog!
Jo, det är ett problem i hela västvärlden att demokratin urholkas. Hur idiotisk du än må vara så har du alltid rätten att säga din åsikt. Det är själva grunden för en demokrati och det finns inga undantag.

Vi betalar skatt för att polisen skall skydda medborgarna från våldsmakare. Att sätta buset bakom lås och bom (eller helst utvisa) är lösningen, inte att nedmontera yttrandefriheten.

Vad kommer alla sossar från? Betalar SSU så bra för att sprida propaganda på FB?
Citera
2022-04-22, 21:30
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Visst är det respektlöst men det rättfärdigar inte kravaller och 100 skadade poliser. Paludan har full rätt att vara respektlös dock om han nu känner för att vara det.

Men jag skiter i vad han har rätt till läste du inte mitt första inlägg eller är du glömsk? HANDLINGAR HAR KONSEKVENSER OAVSETT VAD SOM STÅR I LAGBOKEN. Sluta gråt över det.
Citera
2022-04-22, 21:34
Medlem
bulletproofsouls avatar
Så jävla svagt och pissigt. Polisen är helt värdelösa. Ingen kommer heller att bli straffade för de upplopp som varit. Sverige är ett stort jävla skämt. En massa pajaser som uppbär höga löner men är totalt värdelösa.
Citera
2022-04-22, 21:34
Medlem
Sesuss avatar
-
Muslimer och andra lågbegåvade förstår inte yttrandefrihet.
Varför finns det inga demokratiska muslimska länder tror ni?
Vidrigt.
Citera
2022-04-22, 21:37
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracksmoker
Men jag skiter i vad han har rätt till läste du inte mitt första inlägg eller är du glömsk? HANDLINGAR HAR KONSEKVENSER OAVSETT VAD SOM STÅR I LAGBOKEN. Sluta gråt över det.

Du verkar inte läsa mina inlägg heller. Det är ingen som tvingar blattar och negrer att starta upplopp. Det ska inte kunna bli upplopp över en bok.

Om det blir upplopp över en bränd bok så kan det omöjligt vara bokbrännaren som är problemet.
Senast redigerad av Tuor 2022-04-22 kl. 21:40.
Citera
2022-04-22, 21:38
Medlem
Citat:
Visst är det respektlöst men det rättfärdigar inte kravaller och 100 skadade poliser. Paludan har full rätt att vara respektlös dock om han nu känner för att vara det.

SD borde göra som Paludan,(hålla torg möten med koranbränning) i samtliga kommuner man blivit nekad hyra lokal.
Citera
2022-04-22, 21:39
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Ja, det är så provokatörer ska hanteras.

Under min uppväxt var det nazister överallt, s.k "skinheads" som gorma och skrek på lite olika ställen och man fick allt som ofta höra ifrån vuxna att man ska inte ge dom sin tid. Ignorera och gå vidare med livet bara.

Men i vårat samhällsklimat där man ska reagera på allt hela tiden och "stå upp för X" så blir det såna här krockar. Så vi har väl politikerna att tacka för det och alla influensers/kändisar som pushat för reaktionssamhället aka PK-samhället.

Jag tror tyvärr inte muslimernas stenkastning är en konsekvens av PK-samhällets influensers. Deras beteende är en konsekvens av islams våldsuppmaningar mot de som inte rättar sig efter koranen.
Citera
2022-04-22, 21:40
Medlem
CainvsAbels avatar
Citat:

Ibland stryker det med någon politiker också. Handlingar har konsekvenser oavsett vad som står i lagboken. Sluta gråt över det! Är det så vi ska se det?
Citera
2022-04-22, 21:42
Medlem
Givetvis kan vi inte ha muslimer som bestämmer vad som får sägas eller inte, att anse att detta är korrekt är ju ett tydligt tecken på att man inte greppar verkligheten.

Får hoppas Paludan eller någon annan stolle fortsätter så här, då det uppmärksammar de mängder av problem som finns i Sverige gällande integration hos diverse människor i utanförskap.
Citera
2022-04-22, 21:44
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
För han är en provokativ, respektlös, stalkande hebefil danskjävel.

Hade han sagt det han säger fast om kristna och bränt bibeln eller Sagan om ringen så hade jag fortfarande tyckt att han är dum i huvudet.

Dessutom om man lyssnar på det han säger så har det väldigt lite med faktiskt saklig kritik av Koranen eller muslimer att göra, vilket det finns massor av. Göteborgs Posten kallar Paludans manifestationer för valmöten. Är det några där för att lyssna på honom? Näää. Han kanske säger en gång att "Stram kurs vill förbjuda islam" sen står han och kallar Muhammed mammaknullare, grisknullare, pedofil och mördare i en halvtimma. Så jävla låg nivå.

Där är några anledningar varför jag tycker han är ett problem.

Men det enda som betyder något är vad som händer om han bränner en bibel. Det är det enda intressanta i sammanhanget. Skulle han ha bränt en bibel hade inget hänt och han hade kunnat fortsätta och turnera runt och bränna biblar. Det ska vara lika. Det ska vara jämlikt. Ska man kunna bränna en bibel så ska man kunna bränna en koran. Vi lever i 2022 och vi måste ha en verkshöjd på befolkningen. Vi måste ha en viss nivå på befolkningen. Det duger fan inte att ha dårar som inte tål att en sketen bok bränns. Det är det enda som betyder något. Jag skiter fullständigt i den här Pauldan figuren. Han är ointressant i sammanhanget. Det enda som betyder något är att det borde inte bli upplopp för sådana här skitsaker. Om en privatperson brände svenska flaggan elelr skrek att alla svenskar var pedofiler och en massa andra otrevliga saker. Jag skulle inte bry mig ett dugg. Eftersom det är en privatperson som uttrycker sig. Han eller hon får hata Sverige hur mycket den vill. Det är dennes upplevelse. Den individens ansvar, åsikt och problem.
Citera
2022-04-22, 21:45
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
han har rätt att demonstrera precis som alla andra. ska vi stoppa han då ska ingen få ha rätten att demonstrera går inte förbjuda bara honom så som våran grundlag ser ut.
Inte om det kostar en massa pengar.
Och speciellt inte eftersom han lika gärna kan protestera hemma i Danmark.
Citera
2022-04-22, 21:46
Medlem
Cracksmokers avatar
Citat:
Du verkar inte läsa mina inlägg heller. Det är ingen som tvingar blattar och negrer att starta upplopp. Det ska inte kunna bli upplopp över en bok.

Titta på verkligheten, folk mördar varandra varenda dag i de olika typ 10 gängkrigen som pågår och du vill att folk inte ska göra upplopp? Det är olagligt att mörda med men bryr dom sig? Näää. Som sagt, ville man göra något skulle man gjort något för länge sen. Nu är problemen här, dom kommer inte försvinna. Det går liksom inte att blunda jättehårt, citera från lagboken, hålla händerna och sjunga we shall overcome och hoppas att dom här problemen kommer att försvinna.

Folk kommer göra upplopp oavsett om Paludan bränner böcker eller inte. Varför? För dom hatar staten och polisen. Det problemet försvinner inte pga nån danskjävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in