Vänd på situationen, din slututchecking som ska avsluta era affärer landar i att du debiteras för två nätter och en restaurangnota som inte var din. Du noterar inte detta utan betalar.
Enligt ditt resonemang att avslutat är avslutat och ska inte rättas när det gäller ej betalt rum borde då även gälla när du betalt dubbelt, du får stå ditt kast eftersom bägge gjort fel.
Du ställde även frågan vad som gäller juridiskt: Du kan bli debiterad då det uppenbarligen inte skett och du accepterat villkoren vid bokning. Kommer man att lägga ner stora summor, nej inte lika säkert. kan du bli nekad framöver, ja om de har koll på dig via mail mm kan du bli spärrad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grenar
Du verkar missat mycket av det jag skriver, jag inser att både jag och hotellet gjort fel, men vi har båda agerat i godtro DÅ. Min undran är hur slutgiltig en checkout är, lite av poängen med den är att man gör rätt för sig och att det är en slutnota som skall justeras. Härligt att du tror att härskarteknik i form av "lilla gubben" skall fungera på andra vuxna. Ang ditt exempel på 20kr för ngt som är värt 200k är inte alls lika svart/vitt som du lite naivt verkar tro.. Är varan levererad? Jag tycker inte att det är roligt att bråka, det är mycket jag inte tycker är roligt men som jag gör ändå, jag antar att många jobbar utan att tycka det är kul, så varför gör de det? jo , pengar... Det är inte kul att bråka, men lönar det sig? yup... Så är det värt att vänta ut några framtida mails för att att slippa betala några tusenlappar, absolut.. Även då du tycker jag är en skit ber jag dig ta med dig ett råd. Det är värt att klaga ibland, det kan spara dig några tusenlappar per år, för mig sparar det 10-15k per år.