2022-04-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Varför har inte en enda kristen företrädare tagit avstånd? Är hela jesuspacket lika blodtörstiga? I så fall tycker jag att det är dags att polis, militär och socialtjänst arbetar fram en slutgiltig lösning på kristendomsproblemet.

"Blodtörst" är väl islamisternas paradgren? Varför har du inte tagit avstånd från islamistpacket som kastar sten på polisen?
Citera
2022-04-25, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Även polisen har vittnat om att det var många motdemonstranter i de olika städerna som inte utövade något våld.
Var du fått mer sanningsenliga uppgifter ifrån än de som var på plats, är skrivet i stjärnorna.

Det du skriver är helt enkelt osant. Polisen har alls inte "vittnat" om det där
Citera
2022-04-25, 14:06
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Varför har inte en enda kristen företrädare tagit avstånd? Är hela jesuspacket lika blodtörstiga? I så fall tycker jag att det är dags att polis, militär och socialtjänst arbetar fram en slutgiltig lösning på kristendomsproblemet.

Därför att utan EBT vore KD förpssat till den politiska skräphögen, gammalt skrot som ingen behöver.
Citera
2022-04-25, 14:08
Bannlyst
Citat:

Hela det svenska folket har lessnat. Sen om du väljer att kalla det för blodtörst säger mycket mer om dig själv än om oss andra, inklusive den vackra och kloka Ebba
Citera
2022-04-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Varför skulle det vara okej att 10000 kristna skjuts ihjäl för att en dansk valt att bränna ett fysiskt föremål?

Är det en rimlig jämförelse tycker du?

Ingen har någonsin sagt att muslimer ska skjutas för att de är muslimer. Däremot har det uttalats att om du brukar dödligt våld mot en polis, så ska du enligt svensk lag utan problem som polis kunna skjuta skarpt tillbaka.

Jag personligen ser mycket hellre att en person som medvetet försöker skada och t.om döda en polis förtjänar en salva i ben eller torso.
Detta betyder återigen inte att man fritt ska skjuta muslimer. Detta hade jag stått fast vid om det var 100 skinnskallar eller 100 AFA-vurmare som hade kastat sten eller tillhyggen mot polis i uppsåt mot att skada alternativt döda.

Nu är det i regel nästan uteslutande muslimer eller kommunister som gör detta. Jag har aldrig i mitt långa liv sett en t.ex Moderat som stått och kastat sten eller bränt upp polisbilar. Har du gjort det?

Om någon hoppar på dig på gatan för någonting som en kille två kvarter bort har gjort, tycker du att du har rätt att försvara dig mot påhoppet eller står du och tar emot smällarna snällt för att du inte vill skada den som misshandlar dig?

Hon sa att de skulle skjutas för att de var Islamister.
Citera
2022-04-25, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Går det att eskalera det som skedde i Örebro och Linköping mer...?
Jag tror du missat vad som hände - kanske hade din mamma sagt åt dig att du inte fick vara uppe så sent och se på nyheterna, vad vet jag. Men för att rekapitulera saker och ting åt dig - nej, det var värre än BLM-nivå det som skedde i påskas. Vi är lång förbi det stadiet. Där var vi 2001 under Göteborgskravallerna. Nu är det 2022 och vi pratar en fullt utvecklad intifada. Nästa steg är fan att no-go zonerna börjar beskjuta våra mer välbärgade områden med raketer. Det är bara att titta på hur det ser ut Israel-Palestina. Vi är där om några år.

Självklart ska polisen bevilja tillstånd - svensk lag gäller. Gillar man inte det kan man dra hem till sitt kamelknullarland med första bästa flyg.

Om man, som jag, följt Israel-Palestina-konflikten i många år är likheten slående mellan påskupploppen i Sverige och de årliga ramadan-upploppen i Israel. Unga killar samlar ihop stora lager av sten, maskerar sig, väntar in poliser och pepprar sen poliserna så hårt som möjligt med stenar. Någon direkt anledning behövs inte. Verkar mest vara en spännande lek som ska utföras under ramadan.

I mellanöstern har det gått så långt att utrikesministrarna träffas i förväg för att försöka hitta på sätt att minska upploppen. Det har blivit en tradition att ramadan alltid medför en våldseskalering.
Senast redigerad av Nannegijala 2022-04-25 kl. 14:22.
Citera
2022-04-25, 14:19
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:

Det viktiga är ju att svenska kyrkan fördömer stenkastningen. Bokeldning är ju ingen större grej att orda om. Om jag eldar upp Pippi Långstrump på de sju haven - ska Camilla Läckberg ta avstånd då?
Citera
2022-04-25, 14:26
Medlem
Ebba har min röst i nästa val.
Citera
2022-04-25, 14:27
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Nu var det inte 100 utan 300, till att börja med. Och skjuta skarpt betyder skjuta för att döda, inget om att skjuta i benen. Polisens dumdumkulor dödar obevekligen även i benen om offret inte får avancerad vård inom minuter. Och det skulle 300 inte få.

Nästa gång en koran bränns kanske muslimerna säger ”varför skjuter vi inte ihjäl 10000 kristna”? Är det också ok?

Skjuta skarpt innebär att man avfyrar ett vapen. Om du skjuter med lösplugg är det övningsammunition.

Finns många exempel på att folk överlever efter att ha blivit träffade av polisens 9mm ammunition. I just det här caset hade lite collateral damage bland upprorspacket varit ett välkommet inslag.

Polisen i Paris sköt precis ihjäl två personer som försökte ramma dem med en bil - enkel logik, våldsverkaren försöker menligen skada en polis - skjut skarpt för att lösa situationen. Pinsamt att se 100 svenska poliser skadas av en jävla hord orcher.
Citera
2022-04-25, 14:27
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Önsketänkande.
Hon sa att polisen måste få använda skjutvapen för att skydda sig.
Citera
2022-04-25, 14:44
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinsane
Du stöder alltså konceptet att en oppositionspolitiker i ett litet parti ska stå vid sidan med megafon och ge polisen eldledning. Då vet vi det.

Så då skall politiker inte stå i TV och säga att det behövs fler poliser heller?
Citera
2022-04-25, 14:45
Medlem
Stones avatar
Citat:

Våldsverkare, kriminella, radikala islamiser som vill störta demokratin. Men i Sverige vill vi bara göra det med nazister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in