2022-04-24, 17:46
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Mer framgångsrikt än att eskalera situationen till amerikansk BLM-nivå.

Men allra bäst vore att polisen ej beviljar demonstrationstillstånd för tjock-dansken. Vilket polisen nu visa av erfarenhet lärt sig.

Varför beviljade inte polisen tillstånd?

Facit:

Är du en av de som ville förbjuda Ecce Homo utställningen?
Citera
2022-04-24, 17:53
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Ingen aning om hur du resonerar men det går inte att jämföra för de päron och äpplen. BLM handlar om en civilrörelse där det skall vara självklart att svarta ska ha samma rättigheter.

I Sverige handlar det mer om att folk från mellanöstern inte tolererar eller accepterar svenska lagar. Yttrandefrihet får inte vara yttrandefrihet fullt ut utan dessa människor är beredda att dö för att ändra på en lag som de anser kränker deras existens om att vara muslim i Sverige.

Det är ingen fredligdemonstration från deras håll utan det är ett ultimatum som ger en effekt i Sverige. För denna lagen: "Yttrandefrihet" lär inom en snar framtid göras om eller så lär Islam få en lag som står över "Yttrandefriheten".

Idag lutar det att Sverige får skriva om lagboken och införa en lag som skyddar koranen och allt som Islam innebär. Sedan när detta är genomfört så finns det detaljer som kommer att implementeras dvs om vad de anser om sexualitet och hedersrelaterade situationer.

Som sagt, tycker det var både modigt och nödvändigt av Ebba att sticka ut hakan. Det som oroar idag är hennes säkerhet. Misstänker att dödshoten lär inte vänta på sig och återigen så pratar vi om fanatiker som inte alls går att jämföra med BLM.

Vart allt detta ska sluta får vi helt enkelt se. Enligt spanska nyheter så har Sverige ett terroristhot på sig idag efter händelsen och detta är ännu mer bensin i elden som tändes när islamister från Sverige spred rykten om att Sveriges LVU rövar bort muslimska barn och tvingar dom bo hos svenska familjer där man forcerar dom att äta griskött mot deras vilja.

Du kan testa att åka till USA och säga n-ordet till BLM-människorna för att se vad de anser om ditt yttrandefrihets-vurmande.
Citera
2022-04-24, 17:55
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Skulle du vilja vara polisen som ej beviljar tillståndet?

Vore jag polis med sådana arbetsuppgifter hade jag såklart nekat. Precis som polisen i Borås gjort.
Citera
2022-04-24, 17:56
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Du kan testa att åka till USA och säga n-ordet till BLM-människorna för att se vad de anser om ditt yttrandefrihets-vurmande.

Tycker du att den grupp med störst våldskapital ska få forma samhällets regler?

Tycker du idén med att polisen har våldsmonopol är besvärande?
Citera
2022-04-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är ju ingen vits att polisen åker till platsen om de ändå inte tänker göra något annat än stå som måltavlor för huliganernas våld.

Precis, varför betalar svenskarna ens skattepengar för att finansiera polisen när de bara agerar måltavlor. Om polisen inte börjar skjuta bör de läggas ned.
Citera
2022-04-24, 17:57
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför beviljade inte polisen tillstånd?

Facit:

Är du en av de som ville förbjuda Ecce Homo utställningen?

Jag minns ej Ecce Homo då jag var för liten. Men hade en galen dansk rasist velat manifestera med bilder på Jesus som bög i invandrarområden i Södertälje för att provocera bråk så borde man neka honom.
Citera
2022-04-24, 17:59
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Jag minns ej Ecce Homo då jag var för liten. Men hade en galen dansk rasist velat manifestera med bilder på Jesus som bög i invandrarområden i Södertälje för att provocera bråk så borde man neka honom.

Tack för ditt svar. 🤣👌
Citera
2022-04-24, 17:59
Avslutad
Citat:
Men i etniskt svenska områden går bra?
Citera
2022-04-24, 18:01
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men i etniskt svenska områden går bra?

Om någon rasist som hatar etniska svenskar vill starta bråk i etniskt svenska områden så bör man neka även honom.
Citera
2022-04-24, 18:03
Medlem
Citat:

Så det går bra att ha en prideparad i Stockholms innerstad men inte i exempelvis delar av Södertälje?
Citera
2022-04-24, 18:06
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Så det går bra att ha en prideparad i Stockholms innerstad men inte i exempelvis delar av Södertälje?

Vet ej. Har inte mycket koll på Södertälje utan tog det mest som exempel då jag vet de har stor befolkning av kristna syrianer/assyrier.
Citera
2022-04-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid

Det är som i Ukraina, fientliga styrkor har invaderat och tagit kontroll över delar av landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in