2022-04-22, 17:06
Medlem
Kanske masar mig iväg till vallokalen iaf, fast troligtvis så är det ju bara ett utspel för att fiska lite röster.
Citera
2022-04-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Sant, man kan vara osedvanligt dum i huvudet också ”bara”. Eller fascist.

Hur hade din lösning sett ut då?
Citera
2022-04-22, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Kanske masar mig iväg till vallokalen iaf, fast troligtvis så är det ju bara ett utspel för att fiska lite röster.

Det är ju upp till bevis när dom väl sitter i regering. Och har svängrum nog för att faktiskt kunna genomföra politiken och inte behöva sitta i en blockad ifrån oppositionen.
Citera
Medlem
Masingas avatar
Tycker det är förvånansvärt lite kritik mot upprormakaren av människor i allmänhet. Visst man får inte agera som upprörda individer gjorde men detta hade inte hänt om han skött sin yttrandefrihet mer civiliserat. Ebba kan säga ingen som bryr sig om henne ändå.
Citera
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja vad säger vi? Ebba Busch har en dröm om en militärdiktatur.

Nä bara att hålla ordning på patrasket. Nu steg hon i aktning hos mig. Vi ska fan inte ha skadade poliser som gör sitt jobb för att hålla demokratin vid liv. Däremot maskerade idioter kan vi gott skjuta. Det är dessutom olagligt att vara maskerad på allmän plats.
Alltså hade polisen kunnat gripa packet innan oroligheterna hade börjat
Citera
2022-04-22, 17:10
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banto
Han måste tillåtas med detta för att det är grundlagsskyddat.

Nej det behöver det inte vara. Ordningslagens andra kapitel gör att vi kan avstå från att ge tillstånd för saker som uppenbarligen leder till våldsamt upplopp.

Citat:
Ursprungligen postat av banto
sen ska de förvägras vård.

Självklart inte, i ett rättssamhället.

Du kan ta den våldsammaste gängbrottslingen i USA som skjuts av polisen, du kan ge dig på att polisen ger vård på plats och sen vårdas på sjukhus.
Citera
2022-04-22, 17:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ännu ett makt uttalande mot folket, jävla skitland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det har du ingen aning om.

Men det spelar ingen roll för mitt påstående heller. Jag tror Ebba skulle mosat den killen. Hon gillar inte när folk sätter sig upp mot makten. Men så tänker man ofta när man sitter på makten själv. Ingen får ju komma och peta ner en.

Spelar väl en hel j-la roll för ditt påstående. Fredliga demonstrationer och icke-våld är något helt annat än bindgalna gängkriminella som kastar gatsten mot polisen.

Killen på himmelska fridens är min kusin vitamin btw så nog f-n vet jag vad han gjorde eller inte.
Citera
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic

Det här är mycket allvarligare än så. Det handlar om vår framtid. En mesig polis som backar är det sista Sverige behöver just nu.
Citera
2022-04-22, 17:12
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Hon har helt rätt och nu får KD min röst i höst igen

Well. Räkna in mig i den skaran.

Antingen sätter man ner foten, eller så blir man överkörd till slut.

Bra där, Ebba.
Senast redigerad av Mullret 2022-04-22 kl. 17:20.
Citera
2022-04-22, 17:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Spelar väl en hel j-la roll för ditt påstående. Fredliga demonstrationer och icke-våld är något helt annat än bindgalna gängkriminella som kastar gatsten mot polisen.

Killen på himmelska fridens är min kusin vitamin btw så nog f-n vet jag vad han gjorde eller inte.

Det är du som gör dessa jämförelser - inte jag.
Citera
2022-04-22, 17:13
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/justitieministern-om-busch-ar-hon-inte-riktigt-klok

I en skriftlig kommentar till Ekot säger Johansson: ”Ebba Busch kritiserar alltså polisen för att de inte ställde till en massaker i helgen. Är hon inte riktigt klok?"
Morgan Johansson skriver vidare: "Jag är väldigt stolt över svensk polis, och vad polisen gjorde i helgen under svåra förutsättningar. Vi ska vara tacksamma för att det är svensk polis som hanterar dessa svåra situationer, och inte uppjagade amatörer som Ebba Busch.”

Kanske Morgan ska vara glad att det inte var värre. Hur hade det sett ut om vissa av dessa hade skjutit skarpt mot polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in